AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.940

någon som vet nåt om dena bil + varför

Sida 1 av 2
marre86
länk Länk

Har pratat med förregående ägaren han sa att den gick lite omjänt i samhället + bludrade lite då å då men på motorvägen så går den perfekt vad kan de vara?

+ vet nån något om den bilen?

tacksam för svar.

Mvh
marre86
ajdå han har tagit bort annonsen men den finns på

www.bilannonser.se sök under bmw m5 tror de va i jönköpingslän (tranås) det är en m5,a årsm, 1992 mil 15700 pris

Mvh
marre86
länk : Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ena halvljusreflektorn (den på pass sidan) kommer från E34 årsmodell 88. undrar vad som har hänt med originalet? krockad bil?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Kan bli dyrt med spökande motor(även om det bara är "lite bludder"). Hemska fälgar. Jag hade letat efter ett annat objekt.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
För 79.000:- ska den inte blöddra.....och då är 79.000:- ett kalas pris??!!

Kan iofs. inte utalla mig om övriga skicket på bilen.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
En bytt halvljusreflektor på en bil som är 12 år gammal behöver ju inte betyda att bilen är ramsne?

Ang fälgarna så är ju detta en smaksak och inte det tråden gällde.

Kolla med nuvarande ägaren om bilen går rent istället, det är ju ingen ide att spekulera i ev fel som kanske inte ens finns kvar.

Ta med en bilkunnig person och provkör bilen, begär att få ett komptest utfört samt kolla noga så att det inte finns vatten i oljan eller tvärs om.

Apropå hemska fälgar Länk

Kunde inte låta bli:-). Ta det på rätt sätt nu:-)

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Vad är det för reg nummer? HCG9xx?
I så fall har den bortplockade EDC-stötdämpare och ersatt med Bilstein! Den skulle jag pruta på rejält i så fall, den var till salu förut och då var det uppräknat ännu fler del brister, men nu är det inte säkert att det är den, men om det är det så se upp!
Målade njurar, troligen inte originalspeglar, saltkörd, nja den skulle jag inte vilja ha, inte för 80k i alla fall.

-M5 E34 Limousine register Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Dawwe:

Det kalle har på sin bil är direkt fälgar. Det är navkapslar som sitter utanpå fälgarna. Om det är snyggt eller ej är upp var och en. Men det är iaf stilrent.

Saken är att de navisarna har ett syfte... och det är att på ett effektivt sätt kyla bromsarna!

Mugge: Ja vet mycket val det är för fälgar på Kalles bil o hur de "fungerar" men jag tycker ändå inte att de e "snygga".Smaken e ju som bekant som baken...delad:-)
Det va mer menat som ett litet skämt,Kalle tycker säkert att de as-snygga men jag får ju ha en annan åsikt om jag vill...Ja menar fälgar e ju lätt o byta.O jag håller med om att fälgarna på bilen i fråga inte va de snyggaste,ungefär lika snygga som M-System I fälgarna i mina ögon iaf...

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det verkar vara den bilen med bortplockad EDC, den diskuterades här: Länk
Då kostade den 60k och det var lagerskada i växellådan samt det stod klart och tydligt att det var Bilstein och inte originaldämparna. Rätt pris för en sån bil, är för dyr nu, dessutom hade den en skatteskuld enligt Bilregistret, körförbud. Kanske sent inbetalt bara, vem vet..
Ett inte orimligt antagande är att den varit körd längre än de 15700 mil som står som mätarställning, lådorna är inte skrot före 15000 mil, då har man kört hårt och slarvigt. 10 ägare sen 97 är inte heller direkt bra!

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Mugge, du lär plugga lite BMW kunskap! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Kalles fälgar är bland de snyggaste som tillverkats, bara mina 750 salladstallrikar som är snyggare :)

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Mugge: Hjulsidor eller navkapslar kan bara sitta på plåtfälgar.

Aluminiumfälgar misstänker jag du menar när du skriver "direktfälgar"

Det som sitter utanpå Kalles alufälgar kallas väl turbinkåpor om jag inte missminner mig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
wendtan:

"direktfälgar" är en ny sorts fälgar som nyligen släppts på marknaden och har till skillnad från de gamla sk. "indirekta fälgar", mycket lägre vikt och är mycket mera stryktålig.
direktfälgar placeras i en magnesium ram, där fälgen fungerar som en pelare i ramen och håller uppe bilens tyngd. Däcket monteras utanpå ramen.

Skulle man köra på en kant och få skeva fälgar är det bara att byta ut ramen mot en ny, vilket är betydligt billigare än att köpa en ny fälg. Detta är givetvis inte sant utan bara rent skitsnack.

Det skulle egentligen ha stått : "Det kalle har på sin bil är inte direkt fälgar, utan navkapslar" men jag glömde skriva ett "inte" i farten.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Abbe:

är man insönad så har man inget annat val :-)

Jag tyckte fälgarna på bilen var skitsnygga,men jag är ju från norrland.....
Dawwe: "Apropå hemska fälgar" Haha :P

Fast`n Loud Turbo Proud.
Bluddrande motor kan vara allt från något superbrajätteeffekökande superchip till trasig LMM till läckage i avgassystemet till... Den var ju inte direkt jättebillig, så kolla upp den ordentligt.

Angående fälgarna så är det väl OZ Ceres. Riktigt feta, men de lär ju ha liiiite för mycket roterande massa för att vara rejsiga (läs: bra). Inte direkt som BBS RC eller Superleggera, om man säger så.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
marre86
Halloj halloj!

pratade med han och han sa att dom skulle gå lite ojämnt på tomgång (kan väl inte stämma) bara för att dom är trimmade m5,orna. dom ska väl gå jämnt å fint dom också ?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.