AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
14.161

Tvätta-själv i Stockholm billigt?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
bole:

Har inte så mycket att fixa i år, har en Passat som kanske inte är det roligaste att putsa på... =)

Mvh
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jorgenp: Göteborg har ett antal.
Två finns med 600m mellanrum i vä.frölunda. En vid Frölunda torg mot ruddalen till, den andra 600m närmare ruddalen vid Musikvägen.
Finns ytterligare en mot Alelyckans industriomr. nästan vid Göfab/WIllys.

En annan smidig som jag använder om jag ska högtryckstvätta via betalning finns i Masthuggstorget, vid garaget till Hemköp. 30kr för ett antal minuters tvättmedel och 10 min vatten m högtryck.
mats
bole
Nu har jag varit på den där anläggningen vid stinsen och allt jag kan säga dig att den suger prismässigt... Ett steg i malmö(av 5) kostar 10 kr medan där kostar 20!!! Kronor... tvättar hellre på en OK Q8 gds hall för 45. Värsta rånet

---
Min:
Länk Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nyöppnade OKQ8 vid rondellen intill partihallarna Årsta har en riktigt fräsch GDShall med gott om utrymme. Rekommenderas.
Asken
bole
Okej

idag har jag varit och besökt självtvätten i Huddinge, den ligger egentligen vid Stuvsta, vid den stora korsningen där fast precis vid Shell bensinstationen vid Huddingevägen(226) mellan rågsvedsvägen och Ågestavägen, på höger sida om man färdas MOT stan.(Till alla er som har gps i bilen).

Iaf betyget är MYCKET bättre i jämförelse med den vid Stinsen. Ett steg kostar bara 10kr, det går att köpa poletter både med kontanter OCH kort(ett stort plus där). Den är i 5 steg och har både högtryck och borste(ett plus där åxå).

Alltså jag kommer alltid tvätta bilen där. Rekommenderas, bra OCH billigt..

PS: FYFAN vad mycket stenskott man fått på stötfångarn :( hundratals typ

---
Min:
Länk Länk
Autospa grabbar i Nacka ligger brevid ICA MAXI riktigt bra, där blåser jag av bilen minst en gång i veckan ,, man klarar sig bra på 50 pix men kan givetvis köpa fler poletter Länk
att rekomendera ,, vi ses där
bole
Stoffe jag såg att du har 245/45 på dina fälgar... Spårar det nåt lätt när du kör? Jag har precis bytt till 8J17 M3 kopior med 225/45 och de känns bara liiite stötiga men d känns som om de åxå har en liten tendens att spåra

---
Min:
Länk Länk
Nja jo visst kan det spåra lite, men inte märkvärdigt på landsväg är det riktigt skönt. på t ex centralbron kan det dra till lite i ratten. Det blir väl kanske lite mer tungstyrt. men i det långa loppet så är det fan så mkt trevligare och skönare tycker jag
Finns det någon sajt för Kärcher Clean Park och andra liknande anläggningar runt om i landet och utomlands? Det är snart semester om ett par veckor och då bär det av... Bäst vore väl om man hade tillgång till GPS kordinater förståss. ;)
Jag hittade en Tysk Clean Park sida med adresser och kartor men inga POI att ladda hem till GPS:en. Länk Finns det verkligen inte en svensk motsvarighet???
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Länk

Mvh
Länk
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Hej !

Rena nöjet är det att tvätta bilen på Huddineg/stuvsta för man får stå ute i solskenet slipper mörka skitiga hallar :-)
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
I solsken undviker jag att tvätta bilen eftersom vattnet torkar så snabbt och det blir inte snyggt. Vill man tvunget ha frisk luft när man tvättar finns ju utomhustvättar med tak, det kanske hjälper lite mot solen.

Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
de har tak :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.