AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
14.158

Tvätta-själv i Stockholm billigt?

Sida 1 av 2
bole
Är det någon som känner till nåt ställe i Stockholm där man kan tvätta bilen själv med högtryckstvätt, skumtvätt och vaxbehandling? Vad jag fet så finns det på preem i malmö och en anläggning 100meter ovanför preem där man kan tvätta bilen själv i 5-6 olika steg. Det finns alltså högtrycksvtvätt och skumtvätt med vaxbehandling och avfettning där man köper in poletter och stoppar i automaten. Man kan alltså tvätta hela bilen ordentligt för 50-60 kr.. Finns något liknande i Stockholm och isåfall vart?

Tack
Kan rekommendera Lavo carwash i Solna. De har 4 steg och det funkar så som du beskriver själv, att man köper poletter för 10, 20 eller 50 kronor.

Nu verkar deras hemsida ligga nere just nu men adressen är www.lavo.se
bole
tackar för svaret.. hoppas fler svarar för just nu bor jag nära solna men flyttar snart till Årsta...konstigt att d finns så många anläggningar i malmö och de är öppna dygnet runt bara att växla in pengar mot poletter i automaten o köra
Hej!

"5-6 olika steg" vad menas? Ni menar inte automattvättar?

MVH
bole
nej nej..inga automattvätt utan det e så att du har lixom en automat och 1-2 verktyg..det är antigen en högtryckstvätt + en tvätt-grej med tvättsvamp som sprutar skumm lr så ere bara 1 sån fast multiverktyg... o då stoppar du in polletter o steg1-tvätta bort smutsen steg2-skummtvätt steg3-polering steg4-vaxning steg5-avkalkat vatten osv...du alltså tvättar själv
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag hittar inte hemsidan.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bole
Men alltså såna anläggningar finns d gott om i malmö o de är öppna dygnet runt med automater som tom växlar pengar mot poletter för 50-60kr tvättar man hela bilen...

hemsidan sa han låg nere...

men d borde finnas en hel drös mesåna i stockholm...fast ingen verkar känna till dem :-)
Eftersom deras egna hemsida ligger nere så får ni nöja er med denna infon så länge:

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Den sidan hittade jag innan dag, har ett svagt minne om att jag varit inne på deras hemsida för ett bra tag sen. får se om jag känner igen det när den kommer upp igen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Hade faktiskt aldrig hört talat om dessa innan. Har bara kört GDS el högtryck utan borstar. Kanske skulle ta och testa...

MVH
750iAL
Har ni ALDRIG hört talas om Kärcher Clean Park....har massa såna i göteborg..funkar utmärkt bortsett från borsttvätten som ja aldrig använder ...ja lägger ut skummet med den sedan tar ja min egna svamp o tvättar med...blir kanon bra...

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Här kommer en länk till en liknande tvätt i Västerås. Länk
ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Finns en i Huddinge vid en Shellmack och en i Nacka mitt emot ICA Maxi... Inget i stan tyvärr.
ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Finns en vid Stinsen i Sollentuna numera också
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Stinsen later nara och bra, tack!

Mvh
bole
var ligger stinsen? på gula sidorna finns d Apoteket Stinsen o Mio Sollentuna,Stinsen

---
Min:
Länk Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tjena bole, allt bra?

Man tar avfarten Haggvik/Danderyd (avfarten efter Akalla/Sollentuna) och haller eller svanger hoger tills du ser skyltarna mot Stinsen, daremot vet jag inte exakt var tvatten ligger...

Mvh
go
52
gomer
Z3 Coupé -98
Det finns en polett-GDS tvätt med högtryck vid OK macken mot Solna strand till också.. svängde förbi där tidigare i år men den skulle tydligen öppna för säsongen i april/maj sa dom då..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Var ligger Solna strand? Vid Frosundavik?

Mvh
bole
chenixen rob :) jorå det går bra...har precis fått nya M3 fälgar på ska väl fota nån gång åxå men måste först tvätta den...mekat lite själv åxå, bytt en sidolist bl.a som börjat rosta..köpt en på skroten för 20kr o installat själv sen(med hjälp av ETK/TIS-en går allt)

hittat åxå helt nya sommardäck från pirelli zero nero (225/45/17) för 1000kr styck från en snubbe som köpt en nybil och satte på vinterdäck på sina 17tummare o köpte xtra 18tummare...så där kom man billigt undan åxå.

Själv ? :) gjort dig klar för sommarn? :)

---
Min:
Länk Länk
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
750iAL:
Var i Göteborg finns dessa underverk?

Och den enda GDS-hall jag hittat hittills är en OKQ8 på Danska Vägen. Och den var kanske inte så lysande bra.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.