AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.033

"320 E 46" ägares tycke

Sida 2 av 2
Em
121
Emilioh
320iM -01
Har haft bilen i knappt 3 månader, har bara ett litet problem me den.

Händer att vänster framlampa inte fungerar enligt fönstret under hastighetsmätaren.. Lampan fungerar men jag vet inte varför den lampan inne i bilen lyser.. Har bytt den yttre lampan en gång. Hängde ni med nu? =)

Plus
Utseendet, motorn, väghållningen, den låga förbrukningen.
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
GUYS!

vet inte om ni vet/fattar/tänkt på att BMW precis som de flesta vänsterländska bilarmärken INTE TILLVERKAR ALLA DELAR SOM FINNS PÅ BILEN!!!!

Detta p.g.a att det är BILLIGARE att köpa in av någon underleverantör. t.ex. de köper ett helt bromssytem av Bosch alltså allt inkl. ABS, bromsok, bromskraftsförstärkare bla..bla!

Om nu underleverantören har en kvalitetssvacka (LÄS PRODUKTIONEN HAR FLYTTATS TILL LÅGPRISLÄNDER FÖR ATT KUNNA ÖVERLEVA) eller var pressad till det yttersta att ta fram just denna del på NOLLTID så händer det att kvaliten på produkten blir därefter.

Och inte FAN är det ingenjörerna på BMW som har det sista ordet när en produkt skall väljas/beställas UTAN INKÖPSAVDELNINGEN. P.G.A DETTA VÄLJS OFTAST EN LEVERANTÖR SOM GÖR PRODUKTEN BILLIGAST = sämre material.

Ex. bromsoket på volvo 740 bak håller dubbelt så länge som på en 850.(exakt samma design) Detta pga att leverantören ATE har valt att byta material från gråjärn till segjärn som är mycket mer rostkänslig p.g.a ferritens uppbyggnad i metallen. Detta visste inte Volvo förrän om några år när bilarnas bromsarna började kärva.

Kontentan: Istället för att klaga här åk ner till BMW och fråga varför de inte har 6 års garanti eller 100 000 miles som i USA där ingen biltillverkare kan sälja sin skit utan generösa garantier vilket innebär att ägaren inte blir ekonomiskt drabbad iaf.

Mvh: en som jobbar i bilbranschen.

PS: japanerna jobbar mot ett helt annat system, har minst 2 leverantörer för varje produkt de sätter in i sina själlösa symaskiner.

PS2: gillar du inte Toyota, köp en Lexus!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
EGGET: sorry jag måste ha missat att du hade en M3:a :-)
vilken bil va hade du den med 286 eller 321 hk?

Fast E46 M3:an är väl mer läckert.man ser att de är en M3:a på långt håll medans E36 :an är lite mer diskret nästan så att man måste köra den så att man förstår att de är en M3:a :-)))

HYPER: Enligt din inlägg så lägger jag på skulden på mig själv.
Köper jag bmw får jag väl skylla míg själv!!!

Men har du tänkt var de e så som det är Usa? jämfört med Sverige eller Europa överhuvudtaget???

Folk som lever i den här delen av världen (europa) är totalt blåsta i huvudet jämfört med Usa!!!!
Du säger själv att bil tillverkarna måste ha generösa garantier om dem måste sälja bilar i Usa...

kolla bensin priset i usa och jämför de med Europa...
hade vart krig om dem skulle höja soppa priset i Usa.....
Men i Eu e det bara fritt fram...200 milj åsnor bara tackar o tar emot
Här i Europa bockar & bugar folk till alllt, som åsnor :-)
Om jag inte missminner mig var det en E46M3 som Egget ägde innan.

Usa i all ära, men hur kul är det att leva i ett land där man kan bli stämd på flera miljoner bara för att man råkat laga för varmt kaffe?
Hur tycker du byggkvalitén på de Usa byggda Zorna och X-modellerna varit i jämförelse med de tyskbyggda modellerna?

Bensinen är billig i Usa eftersom de inte har miljöskatter osv i samma utsträckning som i Europa. I Sverige är typ 85% av bensinens pris skatt. När jag gjrode lumpen så tankade vi 98 oktan för 1.20.

Problemet med att ha så billig bensin är at landet överkonsumerar och använder bilen till allt och därmed följer Amerikas största problem, Fetma.

Dessutom tär det landets överkonsumerande av bensin på världens oljereserver. Någongång tar det slut.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
Hallå igen!

Helt rätt!!

trots att vi hävdar oss hela tiden att vi är mycket smartare än de dumma jänkarna, så blir vi totalblåsta HELA tiden!

hur annars förklarar man att i USA SKALL alla NYA europeiska premium(bil)märken vara utrustade med skinn, ACC. Och detta säljs till ett LÄGRE inköpspris en samma bil med spartansk utrustning i Europa.

Angående bensinpriset, de som tycker att staten har rätt att SKINNA oss på 85% skatt per liter bränsle bör SKJUTAS! inte nog med att vi betalar högre skatt än de flesta andra länder, blir vår enda frihet (BILÅKANDET) åxå begrensad av regeringsSVINEN.

Jag som pendlar får "tillbaka" 30% av summan jag betalar för bensinpriset per år. Sanslöst! först betalar in 85% skatt o sen behåller de 70% av reseersättningen!

Det kallar jag utveckling! om tio år kommer det inte finnas ett enda företag kvar i det här landet pga våra "generösa" skattsystem.

Även om USA för många är ett korkat land med IQ-befriade individer, så verkar de på många sätt leva ett bättre liv. Iaf. de som VILL JOBBA!!!

wendtan och Hyper,

svårt att generalisera människorna ett land med 290 miljoner (inte lätt i vårt med 9 miljoner heller) invånare. Finns fö IQbefirade individer i Sverige också.

Medelamerikanen har ca 70% större köpkraft än medelsvensken, kan vara värt att begrunda när anklagelserna haglar att de är "dumma", "outbildade", "navia" och "skrikiga".... lätt att se andras fel, jobbigare att inse dem man faktiskt har själv, eller hur?

/Simon
Simonen: Jag påstår aldrig att amerikaner är något av det du skriver. Deras Hälsoproblem är världskänt, även för dom själva får man hoppas.

Jag försvarar inte på något sätt våra enorma skatter på bensin, jag gav bara en vinkel på vad som faktiskt händer när något är så billigt att överkonsumering är möjlig för gemene man.

Har du någon Källa på att medelamerikanen har 70% större köpkraft än motsvarande Svensk?
Jag har jobbat sammanlagt 12 månader i Usa och tycker rent allmänt att landet är väldigt lättsamt och trevligt att leva i.
Men att höja landet till skyarna är bara naivt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
GI
2.196
GINO
Ja fast problemet är att alla vet att skatterna i Sverige är totalt sjuka.... Men ingen gör ngt åt det.Det e där hela problemet ligger!

Om man jämför rent politiskt Usa vs Sweden

Om ngn parti ville höja bensin priset i Usa och går ut o nämner det innan valet eller under sin mandat period så har dem ingen chans att bli valda igen .....

Men i Sverige går sossarna o lurar folk precis innan valet om at Social demokraterna ÄR EMOT TRÄNGSELAVGIFTER.
o vad gör dem? o det första dem gör att införa trängsel avgifter.
hade de hänt i Usa kan ni tänka er va som hade hänt da......
(trängselavgifter= suga ut mer pengar från fattiga & medel människor som är beroende av bil)
för dem rika drabbas ändå inte av att betala trängselavgifter.
Alla extra utgifter är för fattiga samt medel människor....

Som ngn nämnde om ngra år kommer de inte finnas ngn som helst företag att stanna kvar i det här landet....

Ps. Angående pris jämförelse läste jag häromdagen att volvo xc 90 kostade nästan dubbelt så mkt här i Europa som i Usa......!?!?!!

GINO:

Här har vi beviset. På detta viss ska en ny bil uppföra sig!

" Mazda, bäst i tyskt kvalitetstest "
Länk

Jag tycker BMW ledningen bör frivilligt anmäla sig själva till en Mazda kurs!

Eller vad säger ni?
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
Thunder,

bara undrar, men jobbar du på mazda??? eller född i en mazda??? sponsrad av Mazda?

Biljäveln är den sämst säljande av alla japanska bilar, i ett desperat försök mot undergång delar idag Mazda 3, Volvo S40/v50 o Fords Fikus bottenplatta. (P23x inom Volvo)
Ford-koncernen äger idag en del av mazda!!!!

Mazda 6 är för övrigt en grymt FUL bil, en (som vanligt) ihopsnodd design som f.ö verkar sakna en del av karossen från midjan neråt.

Så BMW ledning på mazda kurs??? När BMW är idag den enda biltillverkaren i EU som går med JÄTTEVINST och inte har köpts upp av nån jätte-megakoncern (FORD, GM, DAIMLER-CHRYSLER, VAG usw.), utan själv har förvandlat bl.a Mini till en försäljningssuccé...

förresten finns det ingen entusiastklubb för Mazda 626 ägare???

GI
2.196
GINO
Hyper du verkar ha missat vad själva poängen i det hela

vi snackar om en mazda från 1988 och Thunderbirds från 1993 tror jag som kostar runt 20 000:- och våra bmw som kostade betydligt mer än så och som strular .... en hel del liksom!!!!

så kom inte med att mazda 6 e ful o grejer ..det e skit samma hur ful eller fin den e krånglar den lika mkt som bmw? kostar den lika mkt som bmw?

skall du jämföra bmw med ngt s¨å får du göra det med merca i sådana fall vilket är mest rimligt eftersom dem brukar ligga i samma prisklass......

BMW M-POWER
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
Gino,

jag har inte alls missat nån poäng, Thunders senaste inlägg (LÄNKen) handlar ju inte om nån 11 år gammal mazda heller. Det e först o främst NI som jämför dessa bilar mot era BMW. Och fortsätter mala på vilka bra bilar dessa är. Fine! sälj e 46-an och köp 5st 626 från -88, så kan du ha en bil i olika kulör varje dag till jobb.

Jag får väl fan tycka att mazda 6 är en ful bil. Klart att man inte kan sälja SKITEN till samma pris som ett premiummärke.

Däremot är Lexus en helt annan femma med både Q och Pris.(men fortfarande själlös:))
Hyper: Svaret är Nej. Jobbar du på BMW?

Vet du varför BMW går med vinst? För dem brukar lura och råna folk på ett någorlunda snyggt sätt! Fortsätter på detta viss att behandla sina kunder så kan dem inte hålla sin position länge till. Läs lite historia böcker då kan du se hur de har gått för dvs. olika märke och super nationer!
Du vet själv när man precis står på toppen på ett berg då är fallrisken största punkten, man kan rasa ruskigt fort där ifrån och ingen handbroms kan hjälpa dig, tyvärr!

De finns de säkert en entusiastklubb för Mazda 626 ägare också någonstans i världen, men dem behöver inte sitta framför datorer och verkstäder dygnetrunt för att diskutera sina bekymmer!

Dem diskutera pålitligheten istället!
330Ci 01 :

**minus**

1. Centrallåsen på både förar och passagerar dörren slutade fungera i tät följd - fick bytas

2. Rutan känslig för stenskott

**plus**

1. Komforten!!!!!!!

2. Motorn!

Avslutningsvis ska jag säga att den är den bästa bilen jag ägt.
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
Thunderbird,

det är väl ingen som har lurat på dig en BMW någon gång. eller för den delen något annat bilmärke??? Gillar man inte sin bil efter ett tag kan man ALLTID sälja den, har du fått ett måndagsex häv köpet! Enkelt.

För att tala om nåt annat så har Mercedes ännu större problem med sina C, E, S klass, elektroniken spökar titt som tätt. Underleverantörsproblem som jag nämnde tidigare. Shit happens.

Så länge bilarnas konstruktion blir alltmer komplicerad och andelen elektronik och elkomponenter växer så finns det alltid större risk för haveri.
GI
2.196
GINO
Hyper en sista gång... ok alla bilar går sönder eller pajjar eller vad som helst...men att ta ut ruskigt mkt pengar för en bil som inte är värd för sitt kvalite , de e va bmw gör.... det e de vi blir upprörda över!!!
vad är de som är så svårt med att förstå de???

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.