AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.477

Finns det något alternativ till en BMW 330 Coupe?

Sida 1 av 2
Evol-79
Funderar på att vänta ett tag med 996 planerna då jag tycker att 320hk modellen ligger lite för högt i pris. Funderar på att köpa en 330C att ha sålänge.

Men nu till frågan: finns det några alternativa bilar istället för 330:n mellan 250-300 pistolas?

Tittar man t ex på MB så kan en 32amg vara intressant men den faller bort med tanke på hur upphetsande den är invändigt. S60 T5 ser mer okej ut invändigt men har tråkig yttre design och är för "osportig".

M3
Alfa Romeo 156 GTA. Vad annars?
Evol-79
Jag kanske borde vara lite tydligare...
Det ska vara en bil som är billig (motsvarande 330:n) i drift och att äga. Samt att den ska brukas året runt.

Flåklypa:
M3 stod istället i valet mellan 996 och M3, men föll...

330i Clubsport. Lyckat alternativ till M3.

Mvh
///Jonas
M535'an
Länk
Hmm, jag tror jag kommer ihåg den diskussionen.

Ok, EVO6 då?
Evol-79
Alfan hade jag inte en tanke på men den verkar rätt schysst faktiskt, den får jag givetvis kolla upp. Tack för förslaget

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Alternativ till 330 Ci:
330i
330iT
330xi
behövs fler?
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Nya Mustangen!? Lite dyrare visserligen 350k och aningen törstigare men hyfsat billig i försäkring,7000kr/år helförs...
No
91
North.D
330D Touring -06

Jag funderar på en alpina b3, kan det vara något?
Alfa GTA är ett bra förslag liksom Mustangen om du kan tänka dig 350'. Egentligen gillar jag inte japanska bilar men Mazda RX8 kan kanske va något ?
Det finns inga alternativ till 330ci :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Honda S2000
Nissan 350 Z
Corvette C5, 540i E39, Golf R32 eller Lexus IS 300 är vad jag skulle titta på som alternativ, men helst för lite över 300tkr Audi S4 B6 V8-03 en otroligt trevlig och kraftfull bil, klart första val! ett exempel... Länk

Mvh Stephan
Evol-79
Tack för hjälpen med alla alternativen...

Evo6:an försvinner för att jag antar att den är något för "sportig" som vardagsbil och ser därefter ganska tråkig ut invändigt.

Mustangen går bort eftersom det då blir ett nybilsköp och därmed den medföljande värdeminskningen.

Alpinan ligger bra till eftersom den bör hålla värdet bra, men samtidigt tror jag att den är mer svårsåld än 330:n och att den lär bli betydligt dyrare i inköp.

Hondan är för opraktisk. Likaså Corvetten som annars är grym att köra men inredningen är i sämsta laget, man blir ju galen av att innerbackspegeln börjar vibrera i 140km/h

Nissan 350 kan kanske vara värd att kolla upp tror dock att 330:n ger mer för pengarna

Golfen och Lexus ryker båda på sin tråkiga inredning. Ofta svart och plastigt.

540 är egentligen helt borta pga sin glupska, men trevliga, motor. Men jag ska nog räkna lite på den ändå för det känns som de är billiga just nu.

Summan av allt är nog som wendtan säger, det finns trots allt inget jätte hett alternativ när man väll bakat in alla egenskaperna.

Ja sa ju det :)

Se till att hitta ett fint exemplar och du kommer inte ångra dig!
Priortera Sportpaket + komfortpaket + eventuellt nav så har du en lättsåld bil med, när den dagen kommer.

Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
wendtad har du jobbat på bmw...du kan ju allt om bmw.. du e duktig måste jag säga..bra o ha dig här på forumet.

Länk
Beni: Någon anställning på Bmw har jag inte haft, inte än iaf :)
Kul att du tycker det!
Jag gör mitt bästa för att tillföra något på forumet.

Länk
Alpina B10, så klart!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Kalle: Han frågade efter något som var billigare i underhåll/drift än E46M3, inte dyrare :)

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M-coupe !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.