|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jesperado> Tack för svaret men; Kan du utveckla det där med ankomst till stationen i förhållande till resultat av kontrollen? *BAWORAK* |
|
|
raisedfist: Precis som jag sa i mitt första inlägg tycker jag att du i god tid borde informerats om stängningstiden och då insett att eller blivit upplyst om att du inte kommer att hinnas med innan stängningsdags. En klar miss från Bilprovningens sida. Jag vet inte hur mycket du känner till om lagar och regler för arbetstider och raster, men det finns alltså ingenting att göra åt en rast, den SKA man ha, sådan är lagen. Om det i dina ögon är en rast att närvara vid en teknisk genomgång borde alla raster i skolan eller vid t.ex. kontorsarbete vara helt onödiga, då "sitter man ju ändå bara på sina FETA arslen" hela dagen...? SvanteE: Det finns tydliga samband mellan när ett fordon ankommer till stationen i förhållande till sin bokade tid och besiktningsresultatet. Folk som kommer i god tid får i större utsträckning sina bilar godkända än de som kommer i sista sekunden eller t.om för sent. Folk som är benägna att passa tider tycks i samma utsträckning vara benägna att hålla sitt fordon i skick... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Coolt, Tack för svaret. P.S Råkar tillhöra båda de ovan nämnda kagorierna:-) D.S *BAWORAK* |
|
|
jesperado: Du har rätt angående besiktningsmännens rätt att ha raster, efterlyser bara lite flexibilietet i rasterna, jag jobbar på ett lager å kommer de bråttom grejer eller en lastbil behöver få gods lossat/lastat så kan jag ändra lite på mina rast tider för att jag arbetar på ett vinstdrivande företag som tycker de e viktigt att ha både en bra relation till kunderna och till leverantörerma. Okej, vill bara tilläga att jag fick en tid dagen efter klockan 06.00 i kungsbacka och förutom att de va jävla tidigt så gick de rätt smidigt. ___ IS POWER låter mer än de går :D |
|
Ras.mus |
Tja, jag kan ju komma med ett exempel... Jag fick en 2:a på parkeringsbromsen i år. Jag hade nyligen bytt bromsbeläggen hos Jarls i hbg. Så jag tänkte, då är det väl en justering som behövs. Jarls påpekade nämligen att skivorna var rostiga inuti trumman så jag tänkte att det nu slitit till sig. Så BMW i lund fick göra det lilla extrajobb att spänna bromsen efter att jag sagt att jag fått en tvåa på det. Detta gjordes, kostade 400 spänn och sen körde jag och besiktigade igen. Killen på sbp sa att du kan nog köra tillbaka o begära pengarna tillbaka... De tog inte ett skit! Hade nu BMW kunnat godkänna mig så hade de ju gjort det! De hade ju fixat bromsarna, enlit de själva... Jag blev lite sur, körde hem. Körde upp på jobb dagen efter (en lördag) plockade av skivorna. De var så pass grovt rostiga inuti så att beläggen helt enkelt slitits ner! Alltså, varken Jarls, BMW eller SBP hade gjort fel, det behövs bara nya skivor. Slutsatsen är att hade BMW fått göra godkännandet i det här fallet hade jag kört runt med en park-broms som jag trodde var i topptrim eftersom det är helt nyservad och dessutom godkänd... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.