AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
22.444

hur stänger man av larmet?

Sida 2 av 2
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Det skall blinka ändå, för att lura tjuvarna! Men dubbelklick avaktiverar bara kupeskyddet, används om du vill lämna tex ett barn eller en hund i din låsta bil. När du trycker på knappen andra gången ser du att dioden lyser lite längre som signal på att kupeskyddet avaktiverats.
har nu konstaterat att nyckellåsning inte aktiverar larmet på min bil i alla fall. satt kvar i bilen, tjejen låste och jag levde livet inuti bilen utan att larmet gick. samma aktivitet med fjärlåst bil utlöste larmet direkt.
Z3c: Har för mig att kupéskyddet inte aktiveras omedelbart, utan först efter en halvminut el likn efter att larmet har aktiverats. Så du lär nog testa att sitta i bilen minst en minut innan du börjar leva livet i kupén.
Joon: det var det jag gjorde.

När jag tänker efter så går det ju låsa bilen även utan nyckel väl? Man trycker in dörrploppen och stänger dörren . eller funkar inte det på en BMW ? har faktiskt alrdig tetat. Då borde absolut inte vara larmat?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Wendtan: Har fått tillbaka traktorn nu och den larmar på och av snyggt och prydligt även med nyckeln. Svenskasåld!! Det verkar vara en salig blandning på de svensksålda bilarna. BMW slänger väl in de komponenter de har över för skräpet till "Die dumme Schweden" ;-)

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jag tycker det är självklart att man ska samma funktioner oavsett hur man väljer att manövrera låset. Om fjärren går sönder/batteriet tar slut eller så så står man ju där och kan inte larma av eller på sin egen bil!!!!!!! Vansinne!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jupp!! Har räddat mig en gång när batteriet (eller hur den nu håller strömmen) hade laddat ut, bara låsa upp och köra. Nyckeln laddas ju sedan när man kör och problemet var borta till nästa stopp :-)

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Tycker det är lika dumt på hemelektronik tex, Jag vill ha samma funktioner på apparaten som på fjärren. Om/när fjärren går sönder får man annars kasta hela apparaten.......(fast det kan man ju göra ändå, då man aldrig skulle orka manövrera den utan fjärr ändå.......) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.