|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
bole |
jag har planer åxå på att sätta in aluringar i min 323 med trälister...passar aluringar med trälister? ... d finns 2 olika sorter titan o chrom.. vad är bättre? nån som har bild på sin? ... jag e mest orolig om aluringar passar me myrtle-trä-inredning...(beige skinnklädsel annars). man vill såklart ha m-paket åxå men det kommer nästa år... + häftigare fälgar vad har ni gjort/vill göra på era 323or? |
bole |
ps: vita blinkersen fram hos mig är inte vanliga utan jag tog kromade..ser MYCKET bättre ut me kromade framblinkers som e genomskinliga än de där andra som e lite vitare..ser billigare ut |
|
boshnjak vad har du för inredning i bilen...jag har träinredning med beige skinnstolar...har velat ha alu pedaler men tror inte det passar,, Länk |
|
bole |
alupedaler är bra att ha även om de kanske inte passar rent designmässigt eftersom gummit blir slitet |
bole |
eller så köper man nya gummipedaler hos bmw..undrar vad de kostar dock |
bole |
BKR 6EQUP Tändstift, special NGK 145 SEK hos autoexperten www.autoexperten.se |
bole |
NKG - BKR6EQUP ---------------------- Tändstift, special Stift av standardtyp - Förekommer mestadels i bilmotorer - Främst till AUDI, BMW och PORSCHE - Gängdiameter 14mm - Nyckelvidd 16,0mm - ISO mått utvändigt ca 2,5mm kortare porslin - Utskjutande isolatorfot - Resistorfunktion på 5kOhm - Normal värmetålighet - Gänglängd 19,0mm - 4-sidoelektroder - Ytgnistgap alt. semi-ytgnistgap (förbränner även ev. sotavlagringar) - Elektroder av platina - Detta stift har ett keramiskt motstånd på 5kOhm för att dämpa en elektrisk störstrålning som alltid alstras vid gnistbildningen. Det förhindrar störning i bilradio och mobil kommunikationsanläggning. Det skyddar även motorelektroniken mot funktionsstörningar. OBS! Det inbyggda motståndet påverkar inte motorns prestanda negativt. lite info skadar ingen |
|
finns det svarta alu pedaler nånstans.. Länk Länk |
|
bole |
det som skulle platsa bra i din bil beni är aluringar...fast vet inte om d skulle va chrom lr platina |
|
var menar du bole Länk Länk |
|
bole |
kolla Länk |
|
ja ser snyggt ut var hittar man såna har du såna på din bil är det svårt o montera Länk Länk |
|
bole |
har inte såna på min bil men ska skaffa...man hittar på nätet sök på forum efter "aluring" lr "aluringar" så hittar du säkert var folk köper nånstanns |
bole |
Nu har min 323-a gått hackigt och jag har bytt tändstift (hjälpte lite) men när jag bytte sedan oljefiltret då började bilen gå som en dröm igen --- Min: Länk Länk |
bole |
rättelse...oljefiltret=bensinfiltret --- Min: Länk Länk |
bole |
blåser lite liv i tråden...kör fortfarande min 323-a men funderar på att uppgradera till en 330 om sisådär ett år. Nöjd med bensinförbrukningen, hade annars inga problem med bilen förutom att jag fick åtgärda en rostskada då förre ägaren inte lagt märke åt en liten skadad prick som sedan spred sig under nedre listen på högra dörrn. Motormässigt så har inte jag haft några problem bara bytt insugsregulatorn lr vad det nu heter då en resistor i elektronikboxen under den gick sönder. Verkstan i sthlm tog 3000kr för det inklusive ny(beg) del (utan kvitto) . Det enda som känns lite jobbigt är att det är lite svårt att börja köra på 1an..svårt att köra igång utan att d rycker till...eller så har jag kanske lite för bråttom...det jag tror att d beror är att motorn arbetar alldelles på låga varv när den är på tomgång, typ 600-700 varv..är det normalt? Annars har jag åkt ända ner till jugoslavien med den, där jag på aukt. bmw verkstad fixat d mesta i bilen, dvs bytt stötdämnarhållarna(både fram och bak), lite bussningar som blivit gamla, remmar till generator/klima/vattenpump osv...pröjsat ca 2000kr inklusive delar o jobbet osv (det va ca 10 timmars jobb sammanlagt) + annat småfix de gjort, rättat till framlyktor och justerat handbromsen. Är det någon som har lite tips på var man kan köpa fina billiga aluringar, angelyes(danmobility har par såna för E36, för 600kr vet ej om de passar E46-an) och eventuellt xenon-sats... Det finns folk som säljer xenonsatser bland annat biltema, undrar om de fungerar med de lamphusen man har idag eller måste man byta även dem? Sedan har jag märkt på sistone att min förarstol börjar "höras" lite , speciellt om man bromsar eller gasar på då "klickar" något i stolen, ganska irriterande skulle gärna vilja veta vad. berätta gärna hur det ha gått för era 323or... själv kommer man inte på nåt mer o skriva men jag återkommer --- Min: Länk Länk |
| Är själv helnöjd med min 323 -99. Har inte haft den så länge...ca 1½ månad men har än så länge inte märkt något fel alls på den. Den är jättefin =) Klockren bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.