|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
köpte en 535 att ha nu i vinter, då jag får andnöd o frossbrytningar bara jag tänker på golf-eländet jag hade innan. till frågan: jag är fullt medveten om att en 3,5 litersmotor måste ha soppa, men närmare 2,5 liter /mil i blandad körning, mest i stan förvisso..? har kört relativt försiktigt, accat lugnt osv.. ett o annat varv i någon rondell på tvären, men inte ofta. körde en del mil på landsväg med den häromdan, låg runt 110-120 någon rusch upp till 220. då tog den runt 1,3-1,4 Den förbrukningen köper jag i den farten! är dom så törstiga i stan? bmw -for drifting! | |
|
ja det är dom. Men roliga är dom. Saknar min som tusan fast den drog 2,5 i stan. Mvh. Richard |
|
|
Låter lite väl mycket med 2,5l. Hade det varit så att du bodde i Sthlm och satt på essingeleden varje morgon så hade det inte varit så konstigt. Men det är väl inte så där jättemycket bilköer i Karlshamn va? När jag har kört vanlig stadstrafik utan köer så har den väll varit uppe på ca 2l, men inte mer. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Min första M535 1,8 L/mil orginal. Min andra M535 1,2 l/mil med superchip från motornord! |
|
|
Låter väldigt mycket! Så mycket drar ju inte ens V12:an 528:an drar inte mer än 1,1-1,2 l/mil |
|
| Min M535 drar CA: 1,7L/mil blandad körning , 2,0L/mil stadskörning.. | |
| Då är E34-535 rena ekonomibilen i jämförelse trots att förbrukningen för 535E28 uppgår till 1.09l/mil vid blandad körning mot 1.13l/mil för 535E34 enligt BMWs egna broschyrer. 535an hemma manuell klarar jag mig på 1.9l/mil vid buskörning i stan med konstanta fullgasaccelerationer, dock mestadels på 2an och uppåt då jag ej vill på 1an pga hållbarheten. Normal statskörning i medelstor stad i Sverige med medelmycke trafikljus och trafik ger att ungefär 1.1-1.2l/mil räcker per mil om bilen är varmkörd det vill säga. Det tar en mil landsvägsfart innan man når runt liter om bilen är kall och vid statskörning lär den sörpla väldigt mycket. | |
hogbergs |
Min M535 hade också superchip, drog aldrig över 1,3l/mil på en hel vinter iofs inte så mycket buskörning, men mycket stadskörning |
|
det menar ni! olika bud det här.. det jag har svårt att förstå är differansen mellan "fan va den accar gott när man drar i 4an o 5an på motorvägen" körning, då den tar runt 1,4 o halvlugn stadsåka då den tar 2,5.. ska väl va så då! så ett chip är att föredra mot törsten? blir det mer pisk i pulkan av det?? bmw -for drifting! |
|
|
Njae, låter mycket. Min 535:a ligger runt 1,5 i stan med köer(sthlm)... rodge dodge Länk |
|
| 20 mil på 30 liter här.. kör korta sträckor till och från jobbet. Automat också! | |
| min drar runt 1,5 blandad körning....men när jag gasar så skiter jag i hur mycke den drar... har alldrig haft en roligare bil.... | |
|
runt 1,5 låter rimligt! jag skiter också i vad den vill ha när man plattar på, men 2,5l på blandad körning, mest stan.. är fel, helt enkelt! eller så har nån torpare slangat den utan att jag märkt det.. bmw -for drifting! |
|
| fan vart det en sån stor skilnad med chippet....är det nån annan som har provat det på sin bil..undrar!!!! | |
|
Min har aldrig dragit över 1,5l/mil(reservation för minnesförlust)...oavsett vilken "blyfot" man haft.. Normalförbrukningen ligger för mig kring 1,25l/mil...Med en smula tung gasfot emellanåt också. Mvh Janne. |
|
|
Om den drar 2,5l/milen blandad körning, så är någonting ganska fel. Min första M535:a snittade 1,3l/mil, sommar som vinter, och då körde jag ofta hårt. Min M535 TIC drog ungefär lika mycket och den var det också fullt ös med. 635:an drar 0,89 vid långkörning, men med full panna vid varje omkörning. Den drar 1,3 blandad körning. Visst kan man få upp bilarna i en förbrukning på 2,5l/milen, men då måste man verkligen gå in för det. Sitter det rätt box/LMM i din bil? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Som parantes kan jag nämna att den 735 jag köpte i Berlin hade ett snitt på 3,58l/mil på färddatorn (med manuell låda!), ägaren körde bara med fullgas på 1:an o 2:an och la i 3:an för motorbroms till nästa rödlyse... Snittet hemma i Sverige låg på 1,04-1,12l/mil Mvh |
|
| M5:an snittar drygt 1,3 liter/mil i blandad körning. Just blandad körning är ju iofs lite svårdefinierbart. Detta är ju dock på sommaren, på vintern får man ju räkna med att det drar betydligt mer. | |
|
jag har en Bmw535ia -90 Automat då! vad har ni som har chippat era bilar för chipp? har letat lite men inte funnit något vettigt! pris och modell? Mvh Gustav |
|
|
rob_t_j72: Iskall berlinare. Går bilen bra? (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| Sålde den för 2 månader sen så jag vet inte! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.