AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.268

Streetrace som spårar ur - igen.

Sida 1 av 5
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Aftonbladets länk:Länk
Malmö har varit på tapet de senaste veckorna och nu har det hänt igen. Och återigen en BMW som är involverad. Nu finns det väl en och annan silvrig E36 från Malmö men jag tyckte mig känna igen bilen från forumet?

Lagom misstänkt att bilen blir anmäld stulen några minuter efter smällen och att volvon fanns på samma adress som de misstänkta förarna bor. Tragiskt.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Såg detta på nyheterna nyss...

*suck*

Mvh,
Robban
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
men vem rejsar utomhus på vintern????

///325///
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Vem rejsar i stan???? Hoppas de får sig en läxa!

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Här i Göteborg var det 6-7 plus och torrt igår inte omöjligt att det även var så i Malmö, hursom helst så skulle jag inte ens få för mig att köra race med vinterdäck på bana. Att dessutom göra det när det är mörkt i centrala malmö... ja det finna inga ord. Det värsta är ändå att man försöker smita när det ligger folk potentiellt döende. Och för de som gillar att älta i försäkringsfrågan så kan man nog utgå ifrån att bilarna var skenförsäkrade.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Sista idioten är inte född än=/.....

Länk
Hoppas dom åker dit! Dom borde ju kunna få reda på vem som är ägaren via reg.nr...

/Erik
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Fler bilder:
Länk

Länk
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
konstigt att försäkringar e så dyra när det finns såna idioter som kör så hoppas att dom åker fast,haha ringer 5 min senare o anmäler bilen stulen vem tror på det ingen vilka mupps.
snälla det var knappast ett streetrace, börjar tröttna på att tidningar säger att det är streetrace så fort nån racear lite på egenhand, det värsta var ju för nån vecka sen när nån låna en audi å hämtade upp sina kompisar sen släppte han av dom vid ett indistriområde och körde ett eget streetrace med sig själv för att se hur bilen gick, snälla!

det är inte streetrace för att nån buskör lite! isf sker det streetrace överallt varje dag och har alltid gjort å lär alltid göras om det är så?

ett streetrace är väl när det är ett gäng bilar samt kanske puplik som har bestämmt tid plats etc å anordnar nåt, det är väl inte streetrace bara för att man tävlar vid rödljuset som aftonbladet verkar tro?
fr
115
frisen
525ia Touring -93
och det viktiga i sammanhanget är vad vi kallar vansinnighetskörning i stan ????
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Måtte de bli dömda hårt o en ordentlig spärrtid på körkortet. 20 åringar... Synd egentligen att en del ska dra ner skiten på andra som kanske sköter sig, men som sagt, prövotiden finns ju till för en anledning. Hoppas de hade kvar den.

Semantiken ang jimboos inlägg orkar jag inte ens bry mig om.

*BAWORAK*
Streetrace eller bus... konsekvenserna är samma oavsett vad det kallas.
Fruktansvärt omdömmeslöst. Hoppas det blir riktigt kännbara straff för vederbörande!

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Jag kan inte på några grunder förstå dem som rejsar på allmän väg. Inte heller dom som buskör inne i stan. Om nån kör 150 på 110-väg må det väl så vara, men inne i tätort tjänar ju trots allt fartbegränsningarna ett solklart syfte. Särskilt när det står 30 eller 50 på skyltarna. Hur svårt ska det vara att hålla högerfoten i styr och ta det lite lugnt i stan? Hur mycket roligare är det att köra 80-100 istället för 50...???

Folk som inte är torra bakom öronen har inget bakom ratten att göra!

MVH
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jimboo har ju helt rätt--- Så fort media får möjligheten att få nåt att låta som ett street-race så gör de det...

Dock var ju inte detta det viktigaste i tråden utan givetvis att de två männen klarar sig... Och sen han i den silvriga E36an.... Varför smiter man i en sån situation, det gör ju bara saken värre!

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Länk kan man se reg nr på bilarna. En BMW 325i och en Volvo 854/855. Ägarna till bilarna är ej svenska och BMWn hade dessutom inte gått igenom besiktningen:

- Parkeringsbroms - bromsverkan vänster ur funktion
- Styrled höger yttre glapp
- Bränslesystem bak läckage
- Kopplingsdel demonterbar låsning osäker.

Adressen ligger i området Hyllie i Malmö.

BMW'n var enligt TV4 stulen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
E38B12: Låter märkligt att den anmäls stulen minuter efter smällen och att samma bil tävlar med grannen som också plockar upp föraren efter smällen (föraren som då borde vara tjuven). Efterkonstruktioner tycker jag det låter som.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Tycker det är förbannat dåligt av alla inblandade.

-Skytte ska man syssla med på skjutbanan.

-Boxining i ringen.

-Hockey i rinken

-Fotboll på arean.

-Och race på tävlingsbanan.

Döm dem stenhårt, som inte kan sköta sig.

Den vill jag ge en känga till alla kommuner, varför är Sverige nedlusat av Ishockey, Fotboll, Ridskole, skytte anläggningar. Men bilsport är det djävligt tunsått med.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan det bero på att det inte är samma intresse. Kan det bero på att det dessutom är dyra anläggningar och störande om det är för nära bybyggda områden?
För övrigt så finns det vad jag vet en hel del motorbanor runt om i landet. Folkrace, kart och större motorstadions finns om man VILL komma åt dom.
Tänker på det gamla lorry-citatet "Vi har ju ingen lokal ju"! :-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.