AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.019

Pris på förbesiktning?

Sida 2 av 2
er
375
erc
218i Active Tourer -16
För information kan jag nämna att jag idag var på en helt kostnadsfri förbesikning av min (svensksålda) 316i 1993. Bilen har gått 20000 mil och verkstaden i fråga vara Autowåx i Karlstad. Inga krav på åtgärder. Ska bli intressant att se om besiktningen motsvaran förbesiktningen...
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Så, då var det avklarat. I protokollet från förbesiktningen på BMW-verkstaden framgick att bromsskivorna fram började bli dåliga (visste jag om innan), att ett läckage fanns i strålkastarspolningen (att det försvann spolarvätska visste jag, bara inte var) samt att ett par bussningar i bakvagnen började se mindre bra ut. I övrigt inga anmärkningar och de var säkra på att den utan problem skulle gå igenom besiktning. Mycket riktigt - rent protokoll från Svensk Bilprovning.

I mitt fall kan jag definitivt konstatera att BMW-verkstaden gjorde ett betydligt grundligare jobb änn SBP. Har aldrig varit med om en snabbare besiktning!
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
nä dom brukar nog vara bra. min förbesiktning så gjorde dom anmärkningar på rostiga bromsrör på vissa ställen men SBP's kille sa inte ett ord om d.
ne
165
nedde
320i -06
Väldigt lusttigt detta med Autowåx, jag har bokat tid för en förbesiktning och kontroll av läckage av min spolarvätska. Då är det inräknat 30 min tid för att hitta läckaget och inte reparation.

PRIS: 1008:-

Detta gäller en 320 2006.

Hur ska jag ställa mig till detta egentligen?!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.