|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det skulle gå på cirka att lämna in bilen på förbesiktning hos en aukt bwm verkstad? Det gäller en 320i 92:a Då menar jag naturligtvis utan reparations osv utan själva kontrollen. | |
|
Det kostar inget.. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Någon som vet om Need For Speed gör sådant? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
BMWs "konditionstest" är inte gratis du kan läsa mer här: Länk Ibland så har BMW erbjudande om en gratis förbesiktning till den vanliga besiktningen som är gratis. Det verierar från verkstad till verkstad. |
|
|
Har du en ny svensksåld bmw så har du gratis förbesiktning några tusen mil... komme rinte ihåg exakt hur mycket dte var.. men har du en 92'a så är det ju kört hur som helst :-) //jocke |
|
|
523an är man ju inte det minsta orolig för... det är ju de gamla bilarna man oroar sig för... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Vaders... De förbesiktigade min 328 gratis... kan va för att den gått under 8000 mil... ? ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Det kostar inget alls!!! Kolla på Länk , klicka på Service, sen Förbesiktning |
|
|
gratis även för en gammal 325 -93 som är privimporterad? |
|
|
Det finns två skäl till att BMW märkesverkstäder erbjuder gratis förbesiktning: - att skaffa jobb till verkstaden :-( - att förbättra bilens statisstik hos bilprovningen (ju färre fel där ju bättre för försäljningen av nytt och begagnat). Den som tror på det första, undviker "gratis" förbesiktning. Fast jag undrar om det alltid är gratis, eller om det är kampanjer? Enklast är väl att kolla med tilltänkt verkstad. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag besiktade min gratis 2 år i rad på Autowåx i karlstad. Det var en 92:a, import och med 23000 mil på mätaren, så det är nog gratis oberoende om den är importerad eller ej. Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
| Tack! Ska ringa dit och höra mig för... | |
|
Om ni läser vad det står så är det följande..... Förbesiktningen är gratis OM BMW verkstaden får åtgärda eventuella brister. Med andra ord så lär du få en faktura i handen om de hittar brister och du säger tack för tipset grabbar nu lämnar jag in bilen hos en lågprisverkstad. :))) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Alpina B8: I så fall måste dom ha ändrat reglerna sedan jag var där för det var precis det jag frågade om innan jag åkte dit på förbesiktning. Dom försäkrade mig om och om igen (jag frågade flera gånger) att man inte är tvungen att låta dom fixa några eventuella fel på bilen. Men som sagt, det här var tidigt 2003 och reglerna kan ju ha ändrats. Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
|
Jag har fått förbesitka bilen gratis mot kupong i brevlådan hos min BMWverkstad utan krav på att de skulel få laga. Jag var med under de 20 minuter det tog och det hittade inget att åtgärda. Sen tyckte SBP att min bil skulle byta en spindeled och tillbaka på BMWverkstade så fick jag rabatt på bytet för att jag fick komma tillbaka trots förbesiktning. Håller nog med BMWkillen som sa att det räcker nog egentligen för SBP om du putsar av leden så den ser bytt ut för i hans ögon var den OK. Men jag valde att byta så SBP och verkstaden blev glada och jag är väl också gladare för jag har ny led. Får se nästa fredag om det är dax att byta leder igen...... /spindelmannen /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
| d är gratis på alla auktoriserade bmw-verkstäder, d står i den lilla talongen som delas ut på alla verkstäder. dom får inte reparera saker utan att först upplysa om att dom skulle vilja göra d och vad d kommer att kosta. skulle d komma en meck å säga "här e räkningen" utan att först ha upplyst om att han skulle laga något för en viss summa ska man inte betala. då uppfyller dom inte kraven som ställs för att kalla sig auktoriserad bmw-verkstad. | |
| åldern/milen på bilen spelar ingen roll. | |
| Det låter ju jättebra. :) Guld ju. För bra för att vara sant. ;) Ska slå en pling och kolla med dom imorgon och isf boka tid. | |
|
Skickade ett mail till autowåx i karlstad och fick detta svar: Tjena. Har nyligen köpt en BMW 320i 92:a och tänkte göra en förbesiktning på den samt byta ett höger dimmljus då själva fästanordningen till lampan är trasig. Det jag funderar över är vad det skulle gå på, en förbesiktning och ett byte av höger dimm ljus? Tack på förhand. ------------------------------- Svar: HEJ ETT DIMLJUS KOSTAR 950 KR MONT.KOSTAR 200 KR OM DU INTE HAR FÅTT NÅGOT ERBJUDANDE FRÅN BMW KOSTAR EN FÖRBESIKTNING 550 KR --------------------------------------- Med andra ord så får man inte föbesiktningen gratis hos dom iaf. Vad jag vet så är det den enda aukt. verkstan här i Karlstad. |
|
| ok... ska fråga på min närmaste verkstad om jag kommer ihåg. kan ju hända att dom ändrat sig då sen jag var där senast (~1 år sedan). | |
|
Konstigt. Vid första förbesiktningen jag var på hade jag fått erbjudandet skickat till mig, men inte vid den andra. Då ringde jag bara och frågade om förbesiktningen var gratis och det sa dom att det var. Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.