AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.994

Mer reklam för BMW...

Sida 1 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Först X5-ligan, nu någon idiot i en 3-serie som mejat ner två personer på öppen gata. BMW får verkligen negativ publicitet idag... :(

Länk
Synd att även avskum och drägg uppskattar våra fina BMW :-((

Det bästa är sedan när försäkringsbolagen kommer och vägrar ersättning med motiveringen att "Det går inte att stjäla en ny bil"...nej men uppenbarligen går det yppetligt att stjäla 13 stycken. :-(

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Kan inte annat än att hålla med. Jag vill absolut inte förknippas med alla dessa drägg, äckel, som kör BMW och drar ner på märkets anseende. :(
Det är tur att det också finns många skötsamma och begåvade människor representerade bland oss.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Lite mer information.

Länk

MVH / Jacob
Lite bilder från händelsen, samt info.

Länk

Länk

MVH / Jacob
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Tydligen så var det förarnas föräldrar som ägde bilarna, jättebra!
Jag hoppas verkligen att deras försäkringsbolag vägrar betala dem en enda krona, för jag vill inte vara med och betala det här kalaset! Skulle ägaren av BMW'n förmodas läsa detta forum så kan jag bara beklaga, men har du inte bättre koll på hur din son är funtad, så får du betala för den lärdomen nu....
Polisen verkar ju ganska säker på att få tag i dem och det tycker jag är skönt, det lär ju dröja ett tag innan de kör bil igen.

Så fruktansvärt tråkigt bara att någon skall bli skadad av framfarten, det tycker jag är det värsta. Jag har också gasat ganska rejält då och då, mest på motorcykel och i bland i hastigheter som få kommer upp i, men aldrig har jag utsatt andra för fara när jag har gjort det!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Fy f-n, folk är sjuka as! Tydligen så ringde grabbarna och anmälde bilen stulen några minuter efter att de hade mejat ner två personer på trotoaren och samtidigt totalkvaddat bilen. Det tycker jag tyder på att man i förväg hade räknat ut hur man skulle göra om något hände...

För mycket fast and the furious och för liten hjärna är ingen bra kombination!!

Eller ska vi tacka killarna bakom Getaway in Stockholm (GIS) filmerna för detta??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dessutom så åkte Kicki Danielsson fast för fortkörning i Hassoland :)) blir nu äntligen av med sitt körkort.
Förutom alkolåset så borde det nog varit en fartspärr.
Hade det varit du eller jag så hade vi aldrig sett körkortet efter första fyllekörningen knappast hade vi kunnat dila med vägverket heller för att få köra bil, med alkolås som testperson.

Och så händer det igen, inte första och sista gången, tyvärr så drabbas oskyldiga människor av lekande "barn" mitt i stan.
Självklart är det ju också en BMW inblandad :(
Räcker att man blir påhoppad med att BMWägare har egna trafikregler titt som tätt och sånt här gör ju inte saken bättre.
Visst har man "syndat" själv i ungdomen, med flera hundra hkr under huven, men ända haft rätt spärr i huvudet och vetat vad gränsen gått för vansinne som detta är.

///MVH Hasso
Länk
Ras.mus
Först o främst Kicki? Hennes kommentar:
"Det är ett fruktansvärt straff. Det är jag inte värd. Jag har skött mig minutiöst"

Tja, är över 130 på 110väg minutiöst så vet iaf itne JAG vad det betyder... hehe. Men VARFÖR bryr sig folk fortfarande om att skriva om denna människa? Hon är totalt ointressant ju!

Sen till drängarna i volvo/bmw... Skulden kan man nog lugnt lägga på de båda förarna, samt i andra hand fast&furious samt getaway in sthlm som säkert stått för inspirationen.

Sen ställer man sig frågan... Två drängar på 20 år. Bor i samma kvarter. "Disponerar" sina föräldrars bilar. Men nä, BMW'n var ju stulen! Dessutom anmäldes det minutrarna efter smällen. Någon mer än jag som misstänker att dräng-fan ringt hem och bett mammisen anmäla bilen som stulen så att han ska komma undan?

Nä, jag hoppas innerligt på att han åker dit så det ryker! Sen är det en solklar "sätta bilen på mamma" situation så förhoppningsvis får han inte ut ett öre för sin bil heller!

Säkert någon här på forumet som känner nissen, han är säkert oxå medlem här. Och är du det så läs o begrunda vad folk tycker om dig!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Man pratar om alkolås och startspärrar, men frågan är väl om det som behövs ändå inte är en intelligensspärr?

Fast den tycker man ju att människor borde ha som standardutrustning vid födseln.
fr
115
frisen
525ia Touring -93
Den är inte standard, man kunde välja det som tillval men alltför många föräldrar snålade in på extrautrustningen verkar det som...
inte mina eller era givetvis... ;-)
BMW'n involverad i olyckan var enligt TV4 stulen.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Dessvärre så får vi alla vara med och betala skador på de andra bilarna och framförallt på de stackars offren. Oavsett vem som stod på försäkringen....

/Christofer
Ras.mus
Tja, vi får väl hoppas på en snabb hård dom samt en utvisning efter det... Namnet på bilägaren (ssx826) pekar i riktning mot invandrare ju. Och för en sån här sak, risken finns ju att det blir dråp, så bör man väl utvisas?

Och det här ger ju dålig reklam till streetrace också! Annat folk som samlas i stora gäng, kör ut till en öde plats, spärrar av med sina bilar och där kör mot varandra får ju ta skulden för detta! Och de riskerar ju bara sig själva.

Och kan ni tänka er vad detta höjer försäkringen för er andra unga, manliga invandrare som kör bmw? Ännu en olycka som kommer att kosta miljoner för fb och som NI kommer att få betala.
He
478
Heli
E38B12: jepp anmäld stulen av ägaren och sannorlikt föräldern till föraren, ett par minuter efter att han smitit från olycksplatsen, sen får du dra dina egna slutsatser:)
He
478
Heli
Ett par saker till:
Hubbe 325: lite osäker på vad vi andra får betala om försäkringsbolaget vägrar ersättning pga omständigheter eller förare; skadorna på de påkörda personerna och bilarna, blir det säkert. Men trafikförsäkringsdelen är ju inte den stora posten på försäkringen. Jag vill bara slippa betala för reparationen av den här stjärnans bil...

och
Ras.mus: Invandrare eller ej kan nog kvitta.
Jag tror knappast att just invandrare är en kategori som påverkar försäkringskostnaden, kan du tänka dig vad skit f-bolage skulle få ta om det kom ut att någon från Iran eller USA för den delen fick högre premie, än hr svens(k)son? Det skulle skrikas rasism på varenda löpsedel. Allt annat kan de säkert komma undan med, kön, ålder, skostorlek osv... men invandrarbakgrund, dit går de nog inte:-)
Sen skulle de nog inte ha något emot att kunna göra det, kanske med hänvisning till att många inte har tagit sitt körkort med svenska höga krav. Inte för att jag tycker att vi svenskar i allmänhet kör så himla bra.(ska man tro min Amerikanska sambo, så kör många av oss för jäkligt, -männen är aggresiva och kvinnorna rädda, och jag tror hon har rätt;)

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hur är man skapt egentligen?
Race mitt in i stan..
Ordet förbannad räcker inte.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Heli: de stora kostnaderna i det hela är ju personskadorna.
Så att det påverkar våra premier blir det ju alltid.
Visst man kan ju hoppas att de blir utan ersättning för sin egen bil men i det stora hela är just den bilen småpengar.
Och självklart påverkar även kostnader från trafikförsäkringsdelen alla nivåer på våra försäkringar. Bolagen har vinster som skall uppnås och är utgifterna höga så måste premierna höjas, sen vad som har kostat spelar mindre roll.

/Christofer
Ras.mus
Heli:

Har du kanske rätt i... Dock skulle det inte förvåna mig ett dugg ifall de gör på det viset i alla fall. Eller så får inte dessa i mångas ögon högriskgrupper de rabatter som annat folk kan få.

ex. när jag skulle försäkra min bil fick jag över 11 000 när man gick efter tabellerna. Och det var med bonus för att jag har fler försäkringar i samma bolag. Men jag ringde upp och snackade med dem och fick till slut 8500:-. Och det tror jag knappt någon med klar brytning skulle få, eller vad tror du? Jag påstår inte att det är rätt, men jag tror det är på det viset.
Ras.mus
Personskadorna vet man aldrig hur det blir med dem... Det kan ju bli låga kostnader även där om man har tur. Har man otur så snackar vi om sjukpension för bägge två livet ut. Plus invaliditetsersättning mm mm mm...

Sen får man ju hoppas att utebliven ersättning för stjärnans egen bil svider riktigt rejält för just honom!

Sen hoppas jag att både han och polaren åker dit för smitningen! Polaren har ju för fan hjälpt en person som precis kört ner 2 pers på en trottoar att fly fältet! Tur man inte känner personerna i fråga, man hade ju gjort sig olycklig med ett väl valt tillhygge! Har dom nu ställt till det på det här viset så kunde de väl åtminstone försökt hjälpa de skadade?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Helt sant, det är personskadorna som kostar + att det är ruskigt att en 19-åring förmodligen kommer att få men för livet, om han överhuvudtaget överlever... :(

Angående svenskar i trafiken, så anser jag att vi är riktiga medelmåttor på vägarna. Jämfört med amerikanerna så är vi direkt kass!! Alla som har kört bil i exempelvis Los Angeles, en av jordens biltätaste platser, vet hur lite olyckor och problem det är på vägarna, jämfört med här hemma. Min uppfattning är att deras inställning till bilkörning är helt annorlunda. Till att börja med är de skärpta bakom ratten, och när någon svänger ut framför dem lite hastigt, så får de inte en infarkt och hänger sig på tutan, utan rycker på axlarna och säger "oh, that was quick".

Jag är nyss hemkommen efter 10 dagar och 160 mil i Los Angelestrafiken, såg EN olycka, och den var tydligt förorsakad av någon form av fel på en av de inblandade bilarna, ej på föraren.

Vi Svenskar behöver tagga ner och inse att bilkörning handlar om att hjälpas åt, och att bilar INTE är farliga, om man bara interagerar med sina medtrafikanter och försöker se sig själv som en del av trafiken. Jag fixar vare sig idioter som kör 150 i stan, eller lika stora idioter som kör 30 på 70-väg... varför ska det vara så SVÅRT att köra som alla andra? Ananrs är det ju så jäkla lätt att göra som andra gör...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.