AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.391

M3 GT utmärkt vinterbil !

Sida 2 av 3
Caspar: jag har en fråga till dig, spelar det någon roll vilken bil det rör sig om ang samlarbilar ???
Typ bara som ett exempel !
Morfars gamla volvo 144 -68:a en ägare 4500 mil rost fri aldrig vinterkörd osv, är det en samlar bil?? Eller ska man köra den direkt till skroten, det är ju bara en gammal Volvo !!!!
Jag tycker nog att denna vagn är värd att spara på, trots att ingen trodde det 1970 eller????

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
modano
bilar är för tusan till för att köras !!??!!
har man en speciell bil så sköter man om den!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Krokodilen: För min del får han gärna köra den direkt till skroten!! Kanske via några varv på en folkracebana :-) MEN tycker han om bilen och den är fin så skall han såklart vara rädd om den. En bil kan ju ha ett personligt värde också, och det skall man inte ringakta. Som samlarbil tror jag varken på en 144 eller en M3GT.

Modano: Tack!!

Det som är en speciell bil för någon är en tråkig bruksbil för någon annan. De som "förstör" sina Ferraris på vintern har antagligen råd så det är upp till dem. Att uppröras över hur andra förstör sina pengar och kalla det hädelse är dock väldigt starkt, ger bilen någon sorts religiös stämpel, usch!

Däremot kan jag hålla med om att det kan vara en otrolig kapitalförstöring att köra speciella bilar på vintern.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
m3 gt + vintertid= grov misshandel...

///325///
Caspar:

Så bilar är för dig bara kapital? Har du inga känslor människa? :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Jag har en kollega som köpt en helt ny 645 Cab på BMW Göteborg, och jag frågade om han skulle använda den på vintern. Då tittade han på mig som jag vore dum i huvudet. Jag såg nog själv lika frågande ut tillbaka.
Sedan sa han "-Självklart" precis som den inte skulle "klara av det".
Nice att se den med en halv meter snö på tygtaket...

Lite slösaktigt tycker jag.

Nicke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Personligen skulle jag aldrig använda en E34 M5 eller någon annan M-bil på vintern. Möjligtvis en E36 M3, men vore inte bra det heller.

//Schnitzer

-M5 E39 register Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Olof: Jag citererar mig själv "En bil kan ju ha ett personligt värde också, och det skall man inte ringakta". Du kan fråga min tjej hur mycket bilen betyder för mig, hon vet att hon kommer på andra plats.. Visst har jag känslor, men jag vet också att nästan alla bilar är blir skrot förr eller senare och om man vinterkör bilen innebär inte det att den hinner bli helt förstörd under tiden man äger den utan den blir bara mindre värd.

Jag har inga känslor för en bil som jag har sålt!!

"Åhh nej, är bilen vinterkörd?! En hädad bil, då kan jag inte köpa den, jag kanske blir en oren människa då" typ hallå!!!

Tycker bara att det spårar ut helt och hållet när man börjar ställa av gamla E36'or /E39'or eller för den delen E46/E60 bara för att det står ett M på bakluckan.. Bilarna är faktiskt byggda för att köras året runt, även på svenska saltvägar. Kom igen när det står en Lotus Seven, Lamborghini Miura, Ferrari GTO, BMW 328 -36 eller liknande på uppfarten.

/Caspar
Jag kör inte min M5 för att bilar förstörs så på vintern. Jag skulle bara må dåligt om jag körde den nu. Om man kör en BMW M spesielt en av de nyare med bättre rostskydd så äe väl det inget problem om man har råd!
Men oavsätt om jag var Millionär eller inte så skulle jag inte köra en bil som byggts i bara 350 ex i saltslasket. Det är en sammlar bil!
Caspar: BMW 328 E36 menar du? ;)

/// Olof

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Olof: ***ASG*** Njäe inte mycket va.. Denna pärla Länk menade jag

/Caspar
Ahh... Nä, jag hoppas innerligt att att sådana bilar utsätts för svenska vintrar. :)

/// Olof

Länk
INTE! Kan visst inte skriva idag. Jag hoppas innerligt att sådana bilar INTE utsätts för svenska vintrar. :)

/// Olof

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag blev lite orolig där först!! Du förstod säkert att jag inte menade E36 med tanke på tråden och min inställning till den..

/Caspar
Jadå. Man lever farligt när man skriver snabbt ;)

/// Olof

Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
M Femman:

Jag mår alltid bra när jag kör min bil.. Oavsätt årstid :)

För den e så underbar :D

Mvh Jojje
Om du såg vilka vägar jag kör på till tjejens stall så tror jag inte du skulle vilja köra där med din M5. Jag tvekar nästan med min 316!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hehe, en gammal 328 Mille-miglia har ju aluminium kaross, måste vara en kanon vinterbil, ingen rost och korrosion syns ju inte så mycket...

En M-bil ÄR speciell, det är racerbil i familjebilskostym.

Personligen ser jag hellre en Ferrari på vintern än en M3 GT, de flesta Ferrari är tillverkade i långt fler exemplar än GTn.
Dessutom, sämre bil än en glorifierad Fiat får man leta efter ;-)
Byggkvaliteten motsvarar den nivån jag hade med min legolåda i 5 årsåldern...

Och ja, jag mår dåligt när jag kör bil i saltslask, vet vad konsekvenserna blir då jag renoverar svensksåld e30.
Åtgången på 5-56 och WD-40 är strykande hög...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Det handlar nog mera om känsla och inställning till vad som engagerar ! ( intresse hobby etc ) !!
Att resonera så som Caspar gör tycker iaf jag e lite enkelspårigt !
Lite som att resonera :Jag äger en Zorn målning men hänger den i sommarstugan för det är ju bara en duk med lite oljefärg på !!! detta skulle driva en konstälskare till vansinne, medan någon med mycket pengar och inget känsla för konst bara skrattar åt det !!
Nu vet jag ju iofs vad svaret blir på detta !!

ALLA ÄR DOCK FRIA ATT HA EN EGEN ÅSIKT !!!!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Själv ställde jag av min GT i vintras (även M Coupén nu) fast vi inte har någon riktig vinter här nere. Dec-Mars räcker gott. Detta mest av anledningen att man för priset av 4 nya vinterdäck får en fin besiktigad skrotis (som i mitt fall nu har fått gå 1500 bekymmersfria mil och kostat 5000:- i inköp). Saltet kan man nog hålla efter om man är rädd om sin bil, men skiter man i att tvätta så rostar det på sikt, visst. Men annars instämmer jag med att bilar är till för att använads.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.