|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej på er!! Idag va jag ute på Skylt-söndag i "Fucking Åmål !!!" Ska gå över gatan vid ett övergångsställe, då ett till synes fint ex av M3 GT E36 bromsar in och släpper över mig och tjejen !! Måste bara vara en utmärkt vinterbil, så fint som den plöjde fram igenom salt slasket !! Hmm Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" | |
|
trevligt att den stannade, men skulle aldrig få för mig att använda en M3 GT vintertid! dom är ju inte gjorda i så många ex så det är bättre att bevara! MVH Johan K |
|
|
Fungerar säkert bra. Men liksom Johan hade jag aldrig utsatt en sådan unik bil för den svenska vintern. Rena förolämpningen och misshandeln mot en M-bil som dessutom finns väldigt, väldigt få tillverkade av. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
En bil e till för att användas!!!! Så otorligt unika e inte bilarna i ///M:s divition.. Mvh Jojje |
|
|
Ja det är lite knepigt ibland, att förstå sig på folks tankesätt. Märkligt egentligen. Det finns väl endast 350st totalt va? Synd om en relativt unik bil ska behöva rosta sönder. :( //Fredda |
|
|
Bara för att man kör bilen lite då och då vintertid så är väl inte det lika med att den "rostar sönder"... |
|
| Det är som med allt annat: håller man bara efter bilen så håller den ihop. Gäller service som tvätt. | |
|
Jojje81: BMW M3 GT tillverkades i 350 exemplar. Det är INTE många det. Att ens tänka tanken att utsätta en sådan UNIK bil för vårt hemska salt, är en förolämpning mot bilen. Då har man definitivt noll entusiastkänsla. Bara för att bilen sjunkit så mycket i pris så att den blir uppnåelig även för vanliga svenssons, innebär det inte att man får behandla den hur som helst. Lite värdighet får man allt visa tycker jag... that's me. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Nää det e inte många det.. Men att kalla det för en förolämpning mot bilen e lite i överkant.. Å bara för att man e ute å kör med bilen behöver det inte alls betyda att dom rostar sönder. Så länge ägaren är rädd om den å noga med tvätten så e det nog ingen fara.. Jag körde med min M5 en vinter.. Tvättade den 3 ggr i veckan även under.. Dock e den avställd nu. Så snacka inte om att inte vara entusiastisk. Jag står fortfarande för det jag sa.. En bil e till för att köras oavsätt värde. Mvh Jojje |
|
|
Låt gå, om vi antar att han var på väg mot sitt garage för att ställa av bilen ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Evol-79 |
Jag tycker att det är en förolämpning mot vilken bil som helst att inte använda den. Tror nog GT:n tycker det är underbart att visa vad den kan även på vintern. Känner en kille som hade en 355 för två år sedan. När han visade bilen så var den nästan blästrad i fronten av stenskott. Han funderade på att lämna den till lack men väntade för han tyckte att det var snyggt med en Ferrari som verkligen får leva det liv den förtjänar, dvs hårt på vägarna och ingen i ett garage med en dammvippa i röven :). (Dock så körde han inte med den när det var halt ute) Min filosofi är att prestanda bilar ska köras så mycket det går. "Skitiga barn är glada barn som har kul, rena barn sitter still och har tråkigt" Ändra med fördel barn mot bil. |
|
M3 GT på vinterväglag=hädelse. Punkt slut. :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
Evol-79 |
I denna fråga står vi i varsitt hörn :) |
|
Förstår inte varför en GT skulle uppskatta att bli blästrad av salt. grus och annat skräp? Bara ren idioti. Vår svenska vinter sliter avsevärt på en bil, det är faktum. Att avstå från att köra sin GT några månader om året handlar om att vilja sin bil väl och att använda hjärnan. De förlorade milen tar man igen när solen tittar fram på vårkanten. Är man inte villig att göra den lilla uppoffringen för bilens bästa så tycker jag man köra något annat. Min åsikt, tyck vad ni vill. :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Evol-79 |
För att det är en (i mina ögon) hård elak bil som inte bryr sig om små skrapsår, det är en fighter ingen fotomodell (den gör sig även bra på bild men bättre på vägen). |
|
Det är rätt så kul att läsa alla inlägg !!! Vissa av er ser nästan på bilen som om den hade liv !! Tänkte att jag skulle skriva vad jag tycker med tanke på att det va jag som startade tråden!! Alla som äger en bil är ju fria att göra vad som behagas med den!! ( Sverige = fritt land !!!) Hade detta varit en vanlig E36 M3:a så hade jag nog bara noterat den som en trevlig syn !!! Men när det kommer till numrerade upplagor tycker jag att man bör vara lite försiktigare!! De tar ju slut fortare menar jag !! Nu vet jag ej om han va på väg till sitt garage eller dyl !! Jag uppfattade ej om det satt vinter däck på heller !! Folk e ju väldigt olika i sin uppfattning det är ju tydligt inte minst på detta forum. Ex när jag såg bilen så sa jag till min tjej "Kolla den gröna BMW´n där har du en udda fågel, så passa på att titta nu !!) Jag tror inte ens hon förstod vilken bil jag menade!! Mao så hade hon nog inte brytt sig om det hade varit universums enda GT där i saltet !! Men nog e det synd om dylika bilar körs heltid på vintern, det tycker iaf jag !! P.s Det va en j***a tur för killen att det inte va en M3 e30 Sport evo han kanade runt med, för då hade han ej överlevt till nästa övergångsställe : ) Ha Ha Ha nu vet ni vilken ovanlig M modell jag skulle vilja ha !!! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Det värsta jag sett och upplevt var en Mclaren F1 som jag kom i kontakt med, den kördes på vintern, även när det var snö och slask.. Det var ganska hjärtskärande... Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
he he.. att detta ämne kommer upp hela tiden, BMW har hitintills inte gjort någon tillräckligt speciell bil (nåja en 328 från före kriget eller en M1 undantas) för att inte köra den på vintern. Sköt om bilen så håller den också. Skulle jag inte haft en till bil skulle Z3M'en rulla hela vintern Kalle: HÄDELSE??? Är BMW en religion och står M för Messias då?? Det rullar flera nya Ferraris på Stockholms gator varje vinter med vinterdäck. Det är bara för ballt!! En bil är i princip en hög med plåt, så varför inte använda dem?? En E36 lär ju inte gå till historien som en sammlarbil direkt oavsett om det står M3 GT på den... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar, Svar: Ja! BMW Är nästan som religion, fast viktigare åtminstone i mitt liv. Om 20 år kommer du få käka upp dina ord att M3 GT inte är någon samlarbil ;) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Du kan aldrig kompensera 100% för saltet. Det finns inget "Sköt om bilen så håller den" vintertid. Jag skulle inte tveka att köra en vanlig bruksbil som t ex E39 523 året runt, nån måtta får det ju vara, men en M3 GT är en ovanlig bil som säkert kommer bli en samlarbil om några år. Oavsett vad man tycker om E36 som ju är olyckligt drabbad av kebabstylingen (förhoppningsvis försvinner lite av det där när importliken är sönderkörda och det börjar bli ont om fina E36or.) De som vill köra sönder sina Ferraris vintertid får ju stå för det, en teori är att många av dessa kör Ferrari för att vara "häftigast" och drivs knappast av ren entusiasm för bilarna, och det är en väsentlig skillnad. De har heller inte de ekonomiska problemen med att byta till ny Ferrari lite då och då, om stenskott skulle uppstå. (Fortfarande en ren teori...) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Kalle: Hjälp!!! Inga religioner för min del, får nog sluta hänga på detta forum.. :-) Mycket möjligt att jag får käka upp mina ord om 20 år, men den dagen den sorgen. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.