|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kalle: "Ungdom påkörd av högt uppsatt direktör - "Jag trodde jag skulle dö" - HAHAHA!!! Du kanske skulle överväga ett karriärsbyte... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
Tux Thunderbird |
"Direktör körde över yngling med tjänstebilen efter att ha jagat honom längs gatan." Klart att en anmälan vore korrekt. Har man inte mer omdöme än han visar upp så ska man inte sitta bakom ratten. /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Anmäl! Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Fan vilken tråkig historia. Jag tycker du ska anmäla, därför att har man inte spärren att man inte kör på folk, då har man säkert varit i blåsväder förr, d.v.s, jag skulle inte bli förvånad om det finns ett ganska digert register på den här snubben, och då blir du väldigt trovärdig. |
|
|
Anmäl, om jag inte missminner mig så klassas detta som misshandel alt grov misshandel då han medvetet körde på dig. Kolla gärna med en jurist. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Hej, jag är själv direktör (kör en BMW M3:a). Mitt råd är att du polisanmäler föraren. Han skulle försäkrat sig om att du ej skadat dig samt lämnat sitt namn och tel nr. Man skall alltid kontakta sitt försäkringsbolag och polis vid en olycka. Mvh/ Joakim PS. Brorsans polare blev påkörd i USA i början av 80-talet av en direktör. Brorsans polare fick USD 60 000 |
|
|
Å killen är direktör? Kul å jobba under honom... Hur som hellst så kostar en polisanmälan inte mer än telefonsamtalet. Buss på!! :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| Så, nu har jag varit hos polisen och anmält gubben... | |
|
Polisanmäl (redan avklarat tydligen, bra gjort). Kolla med folkbokföringen vad han har för personnummer, kolla med skatteverket senaste taxerade inkomst, förbered lämplig lokalpress med storyn om "Den Högavlönade direktören som körde på 18-åring, är detta smitning?" eller liknande. Andra roliga tips har förekommit, såsom beställningar av reklammaterial (varför inte vuxenartiklar) till bostad och arbete etc. |
|
|
Är Håkan Matson kvar på Expressen? Han brukade tidigare vurma för trafiksäkerhet. |
|
|
hur har det gått? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Mugge, Har varit och anmält gubben. Jag vet redan hans adress men håller mig lugn med påhitt... |
|
|
sa de ngt om vad som kommer att hända på polis stationen? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Alltså, du måste ju utnyttja denna situationen. Det han har gjort är mycket allvarligt, och visar tydligt att han inte har i trafiken att göra. Hade jag varit du, hade jag aldrig låtit han komma undan med ett "Lär dig köra gubbe" eller liknande. Du har en polisanmälan och du har vittnen. Han är en betydelsefull person. Han körde på dig - kör över honom! Aftonbladet, Expressen, you name it. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| 'Jag skulle polisanmält! eller letat upp snubben och sagt ett par sanningens ord ;P | |
|
Polisanmälan är väl en självklarhet..Aftobladet/expressen/Gt och lokaltidningar är en liten bonus ifall du lyckas få dem intresserade. Tag kontakt med hans försäkringsbolag och visa polisanmälan om smitningen/mishandeln och kräv skadestånd för dina ryggsmärtor och din rädsla som du har fått för trafik bakom dig..Du är numera väldigt orolig att bli påkörd igen och går och tittar dig över axeln hela tiden..Du är ju även rädd för denna personen. Så fort han hör av sig tilldig och skriker så ringer du polisen igen och anmäler honom för de hot han eventuellt har uttalat..Du kan även innan han börjar prata meddela honom att detta samtalet kommer att spelas in..Efter ett tag så kanske hans dåliga humör tar överhanden igen och han vräker ur sig direkta hot mot dig som du nu har inspelat och dessa inspelningar är lagliga eftersom du har informerat honom om just detta. Tycker även att du skall söka upp en läkare och berätta om dina ryggsmärtor som du har fått efter denna påkörning. Du har ont när du går och har lite svårt att sova..Ryggsmärtor är tyvärr svårt att kontrollera/medecinskt bevisa. Begär att få ett läkarintyg på detta och skicka in till försäkringsbolaget.. Smitning/misshandel alt.grov misshandel eftersom det var en bil/vållande till kroppsskada. Det tar polisen ganska hårt på..Fan vet vad han gör nästa gång "det rinner över". BUSS PÅ...LÅT NU INTE HONOM KOMMA UNDAN När alla skadestånd och indraget körtkort är löst..Då kan du som en liten extra bonus beställa ett gäng dildos/barbaras, fylla hans brevlåda(när posten har kommit) med hundbajs några dagar i rad. Gör inte dessa dumheter/bonusen innan det andra är löst eftersom det endast kan komma att användas emot dig. |
|
|
Att ljuga ihop en ryggskada låter inte så genomtänkt eftersom straffet för föräkringsbedrägeriet vida kommer att överstiga eventuellt skadestånd. Men polisanmäl gubben och beställ ett ton med kogödsel till hans adress. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Tips: gyllene regeln, dvs gör mot andra som du vill att de skall göra mot dig. Polisanmälan är till för att skapa viss respekt kring händelsen, dvs man kör inte på folk hur som helst. Låt sedan sheriffen avgöra vem som hade rätt eller fel. Inga fasoner i form av post eller hundbajs etc, då sänker du dig bara själv. | |
|
Väl talat Jocksson. Sätt dit den j*veln, men tar man till barnsliga påhitt i form av hundbajs i brevlådan osv. är man inte bättre än honom själv. |
|
| Har inte tid att leta efter honom på Strandvägen. Räcker för min del med en polisanmälan, men hämd är ju alltid ljuv ändå... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.