AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.089

Påkörd, polisanmäla?

Sida 1 av 3
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Hej!
Idag när jag var ute och promenerade med en kompis blev jag påkörd av en grisig direktör född 1940, (finns under styrelese på www.praktikertjanst.se). Vägen jag och min kompis gick ligger i ett villaområde och har avsmalningar på vissa ställen då folk inte ska köra så fort. Vi gick på gatan då trottoaren var helt igensnöad. Vid en sån här avsmalning hör jag ett ilsket tut bakom mig så jag vänder mig om och ser en SAAB 9-5 Aero combi, vänder mig om igen och börjar gå så jag kan vika av 2 meter fram så bilen kan komma förbi. Men istället hör jag hur idioten börjar varva upp bilen och helt plötsligt sitter jag på hans motorhuv. Jag börjar skrika åt honom och fråga vad fan han håller på med, och det enda han egentligen har att komma med är att fråga hur _JAG_ blev uppfostrad? Inte uppfostrad med att köra på folk iaf...

Är det lönt att gå till polisen med det hela, eller? Eller ska jag kontakta honom/företaget? Jag fick inga skador av det hela förutom att jag blev fly förbannad på grisen.
Ik
223
Ika
525i -88
Du har ju ett vittne till det hela eller hur? Då är det väl bara till att polisanmäla och leder det ingen vart får du väl lista ut en personlig hämnd...;)

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ja, jag hade en kompis med mig, men han hade sin kärring med sig i bilen, (som för övrigt satt och höll i grisen så han skulle lugna ner sig) så det lär väl bli ord mot ord...? Mao bättre att kontakta honom och fråga om han ofta brukar köra på folk han tycker är i vägen?
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
polisanmäla är väl egentligen det enda rätta men med tanke på hur effektiv polisen är så är det nog ingen större ide tyvärr.
Du passade inte på att repa motorhuven när du ändå satt där?

Automat är bekvämt
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tyvärr inte... Tänkte det i efterhand att jag skulle dragit näven i huven på hans bil men gjorde aldrig det tyvärr, vart för arg och chockad så jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till.
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Jag tycker också du ska polis anmäla honom,han verkar ju inte riktigt frisk.
köra på någon när någon står ivägen, och han ifrågasätter din upfostran, som du skrev i ditt inlägg hur är det med hans egna.

Än är inte den sista idioten född.

///Johan
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Fet direktör vs 18:åring slutar sällan till förmån för 18 åring hos polisen tyvärr.
Kostar inget att prova dock.
Annars kan man ju hoppas på nyhetstorka hos lokaltidningen... lite kul om hans omgivning fick höra vilken idiot han är.

Automat är bekvämt
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
självklart ska du polisanmäla och du har ju ont i ryggen som följd av olyckan! samtidigt så kontaktar du hans Försäkringbolag och kräver ersättning för sveda och värk... så ska du se att det börjar hända grejer....

4 Cylindrar är 2 för lite!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
du kan dessutom hävda att du känner dig orolig och rädd för att bli påkörd igen när du är ute och går....

du får nog ingen ersättning eller så men det som händer är man tar ditt fall mycket seriösare.....

4 Cylindrar är 2 för lite!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag hade polisanmält och kontaktat lokaltidningen...utan tvekan.
Det han gjorde är faktiskt ett ganska alvarligt trafik brott och normalt sätt ska det gå till åklagare.

En sådan person har verkligen inget att göra i trafiken!!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Smet han inte efter han kört på dig? Det tar polisen allvarligt på.

Automat är bekvämt
Fotgängare/cyklister är oskyddade trafikanter och får därmed nästan alltid rätt även om deras handlande ine är helt 100% korrekt...

Personligen tycker jag det är ett dj-a oskick att inte visa hänsyn mot gående och tillhör dom som utan att tveka smäller bort backspeglar om nån inte fattar vem som lämnar vem företräde på ett övergångsställe...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Han bör åka dit för smitning!
Sådana här idioter förstör för alla andra!
/Mats J
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Smet och smet, han klev ur bilen lite halvt samtidigt som hans kärring försökte hålla kvar honom i bilen.

Skrek till honom: "vad fan håller du på med gubbjävel?"

Fick något luddigt svar plus frågan om min uppfostran, varvid jag svarade att inte är det du som uppfostrat mig som tur är. Sedan satte han sig i bilen igen och svängde upp på en sidogata och jag gick vidare...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Polisanmäl. Antagligen händer inte mycket.

Men du kan alltid komma på små personliga hämnder.

Beställ reklamsaker och prylar till hans hemadress.

Spamma mailboxen hans.

Stoppa hundskit i brevlådan och sånt där klassiskt.

Repa bilen ska du absolut inte göra. Det vore lite dumt.

Det verkar ju vara en riktig nöt du har att göra med!

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tjänstebil, står skriven på Praktikertjänst AB, så det är skitsamma för gubben om man skulle repat den. Dessutom var det en SAAB och det rör jag helst inte... Och för det andra bor han inte i närheten av mig, han bor på Strandvägen i Stockholm.

Hur som helst, ska gå till Polisen imorgon och höra vad de tycker.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Vid mediafrågor gällande koncern kontakta informationschef
Eeva Ridderstolpe
Tfn 08-789 38 32
Mobil 070-789 38 32
Fax 08-412 49 42
eeva.ridderstolpe@ptj.se

adress och telefon till informationschefen på praktikertjänst.

Automat är bekvämt
Kontakta kvällstidningarna, jag hade ringt på platsen till aftonbladet.
Givetvis ska du polisanmäla aset och gå till kvällspressen. Sistnämnda brukar vara väldigt intresserade av dylika historier, speciellt när det är av denna Daviv VS Goliat- karaktär. Ser redan Aftonbladets löp framför mig "Ungdom påkörd av högt uppsatt direktör - "Jag trodde jag skulle dö" " :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Daviv??? David VS Goliat skall det stå.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Det är icke tillåtet att köra på folk i Sverige, ovavsett omstänidigheterna. Anmäl han.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.