|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nästan korrekt. Nisse som hade den bilen, i Knivsta, var den som sålde bilen till mig. Det är den jag äger. (Förut hade ju även brorsan sin Touring här (JDR ngnting), men den rullar tydligen i Sthlm numera) /Marcus |
|
|
Darklight, Din brors Touring var svart väl? Väldigt fin om det är den jag tänker på. Michael, Kul att du hittat hit. Så du har hittat en "ny" Coupe? Vilket nummer? |
|
|
Japp, svart. reg nr. JDR ngnting.. Importerades av honom själv... Man kan säga att jag var imponerad av den då när den kom! En Touring såg ju inte så värsting ut, men som den gick! Jag kommer inte ihåg riktigt vad den hade för prod. nr. dock... Jag har sett att det finns bilder på nätet på den, sökte på "fredrik hjortzen" då.. Hmm. Jaja /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Hoppas det inte är kritik mot kallgaraget Bruno... Inte mitt fel att det är mörkt/kallt/hemskt 6 månader / år... Nästa år kanske ni kan gå ihop om kostnaden och värma upp garaget :O). /JS |
|
|
Hej Janne, Kul at være her! :) Coupeen havde ikke 3000 mil, men 7200 mil, så det blev ikke til noget... Leder stadigvæk. Måske køber jeg en B12 5.7 Coupe i stedet... Michael |
|
|
Det er faktisk meget interessant så mange B8 der har fundet vej til Sverige. Blev der solgt nogen nye biler eller er alle importerede brugte ? Det er også lidt morsomt at de fleste leder efter en B8 Touring. Men der blev jo kun produceret 27 stykker... Jeg ved at mindst 4 har fundet vej til Sverige, 1 til England, 1 har jeg osv. Jeg ved også at mindst 4 har haft store skader, så det begynder at blive svært at finde en god Touring. Hvis man så også vil have en med lav km, tja... |
|
|
B8an har väl inte sålts som ny, någonsin i sverige. Alla är importerade. Bror min tog ju in en Touring, det är en. Sedan har jag sett en krockad (i tyskland) och hemtagen hit för reparationer, till salu. Det är 2. Så jag vet om 2 Touring endast, men det finns ju säkert fler.. Men, som sagt var, det fanns ju inte många inte.. Guru? Du köpte inte den B8an, coupe, som du tittade på eller? Hade den gått för långt? (Hmm, lite svårt att välja och vraka, marknaden är ju begränsad) Kan väl inte finnas några B8 kvar i Tyskland längre :o) Danskarna och vi svenskar har väl snott alla :) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
| Vad har Jurgen för tel nr? | |
|
Bra fråga, han har haft ett par websidor, men de funkar inte längre.. Har för mig att företaget heter jwracing eller så, slå på gulasidorna eller ring nummerupplysningen eller så... /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Marcus, Nej jeg købte ikke coupeen da den ikke var i særlig god stand og flere km end jeg havde hørt først. Plus at ejern ville have næsten DM 90.000 for den... Han kommer til at sidde på den bil i laaaaaang tid... :) Du har ret i at man ikke kan vælge og vrage da markedet er stærkt begrænset. Men jeg ved at det er muligt at finde bedre eksemplarer, så jeg væbner mig med tålmodighed... :) Og hvis jeg ikke finder den perfekte B8 Coupe finder jeg måske den perfekte B12 5.7 Coupe?? :) Det er også en fantastisk bil! I mellemtiden vil jeg nyde mine to B8 da vejret efterhånden er godt nok til at køre dem hver dag :) Michael BMW Club DK #2224 |
|
|
Dingor: Jürgen Weise når du på 08 - 745 47 98 (ibland:) Mail: jw@jwracing.se Mvh //B |
|
| TACK! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.