AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.217

Ska ni byta Spindelleder på en E36?

Sida 1 av 2
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Jag lämnade in min Bmw 325 coupe´ på Aukt Bmw Verkstad här i Sundsvall och kalaset gick på 1055:- inkl 2st spindlar och arbete!

Kriminellt billigt :)

Dom har ju special verktyg så fort gick det oxå..:)

Kändes som det var värt varenda liten spänn!

Alltså lämna inte bort det till "Garage Olle" på hörnet för billigare än så här kommer ni inte undan!!

Tjipptjopp
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
tack för tipset, hoppas att d e så även här i skåne oxå :))
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Bmw ägare imellan ;)

Tjipptjopp
Det kostar 800kr/sida hos Theanders i Lund.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Lite långt till Sundsvall men jag betalade 1500 för båda sidor redan 2001 på min märkesverstad så det skiljer rejält i pris mellan olika märkesverkstäder.

2003 var det dax igen men då kan jag inte se priset för då var det annat arbete också och jag kan inte urskilja vilket arbete som är för vad. Dessutom fick jag rejäl rabatt då eftersom de gjort en förbesiktning. Märkesverkstaden var inte överens med SBP om bytet. De tyckte att de skruvade bort en OK led och satte dit en ny. Undrar ibland lite om SBP vill uppfylla sin egen statistik: E36 ska ha dåliga spindelleder! ;-)

Fick tipset av Jesperado att be att en extra SBP-man tittar på leden så man får två utlåtande innan man "accepterar" att få en 2:a. (Bytte bara ena då). Dax igen om en månad och då kommer domen - nya spindelleder igen eller inte?

/Patrik, spindelmannen

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
civilization
Hej
Fick nedslag på spindellederna vid besiktningen idag. Var tvungen att byta även vid förra besiktningen...
Någon som vet om BMW åtgärdat spindelledsproblemet?
Alltså, om jag köper nya kompletta länkarmar på BMW, kan det tänkas att man slipper spindelledsproblemen i fortsättningen?
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag frågade hos BMW efter andra bytet om det fanns några grövre hållbarare doningar men det fanns det inte enligt dem då men fråga gärna igen och berätta här om resultatet.

/Spindelmannen

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Po
50
Powww
318i -95
På Autoexperten finns det förstärkta spindelleder!
Har själv köpt och byt på min!
Art.nr:16-1176F

Efter regn kommer sol!
Powww
civilization
Poww: Har du hunnit märka om det är nån skillnad? Skulle ju vara helt perfekt om det fungerade.
Po
50
Powww
318i -95
Jag har inte haft dom så länge(bytte juli) men jag hoppas att dom ska vara bra!

Efter regn kommer sol!
Powww
ru
27
ruffe
320ia-93
Köpte mina på Mekonomen för 230kr styck och då är det 3års garanti på dom.
Dom har hållit i ett år än så länge.
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Ruffe: På vilket sätt lämnar dom garanti? , är det inte så att Spindelled är en slitnings detalj? eller garanterar dom att det SKA hålla i 3år? isof är det ju bra..:)

Men Bmw Orginal inkl arbete för 1055:- är det värt att byta varje år om man har otur..:)

Tjipptjopp
ru
27
ruffe
320ia-93
Vision79: Dom GARANTERAR att dom ska hålla i 3år.
Finns det inga ytliga skador på dom så får du nya enligt Mekonomen bara du visar kvitton.
Dom har förhandlat fram den garantin av tillverkaren säger dom.
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Ruffe: Jaha..inte illa..:)

Tjipptjopp
civilization
Frågade på Novation i Uppsala vad de tog för spindelleder...1000 kr...per sida =/

Egentligen borde nån starta en tråd med bara prisjämförelser på service/reparationer och reservdelar...det verkar ju skilja en del emellanåt.
Svärd
civilization: Det är ju inte så svårt att själv lyfta luren och ringa runt till de närmast sörjande verkstäderna och fråga efter priser. Skulle bli en ganska stor tråd om alla verkstadspriser skulle skrivas där känns det som.

///M That´s Hot!
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Vad är symptom för dåliga spindelleder? :-/

----
Min Bimmer: Länk
civilization
Svärd: Det dåliga bemötandet man så gott som alltid får hos bmw verkstäder brukar göra mig på så dåligt humör efter tre samtal...
ATCo: Vibrationer i ratten vid körning.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Svärd
civ: Usch då, det låter ju verkligen inte bra. Här på Gotland är det alltid glada miner man möter på BMW. Inga problem att få hjälp där.

///M
civilization
Svärd: Det var kul att höra, kanske är det min ålder jag vet inte... =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.