AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.920

Var köper jag Sido-Splitter i Kolfiberlook?

Sida 1 av 2
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
typ som dessa: Länk som Pistage har fast i kolfiberlook...

Tacksam för svar!

----
Min Bimmer: Länk
pe
554
perf
320xd e91 -09
Kolla med killarna på g2 styling. Tror att dom säljer FK spliters.
Realcar.
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Realcar har bara front-splitters och G2's hemsida är nere nu så jag kommer inte in...

----
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
ok jag kom in på G2 nu... men deras tröskelvingar som dom kallar det verkar bara finnas som lackerbar ej som kolfiberlook... eller har jag fel?

----
pe
554
perf
320xd e91 -09
Bättre att ringa dom. Alla produkter finns inte på nätet.
Dom är återförsäljare åt FK Automotive. Jag har FK`s produktkatalog och där finns det cornerspliters i Kolbiberlook. Det är bara att ringa.
Såg inte pilarna på din bild. Får man fråga vad sidosplitters ska va bra för?
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Styling... vad är frontsplitters bra för? kom inte o säg aerodynamik... ;)

----
Aerodynamik!!! Skämt åsido så söker jag en front läpp och vinge till min M5. Har en bekant som har visat mig vilket grepp man kan få på en standard bil med gansla enkla medel(han kör racing själv). Titta bara vad BTCC bilarnas varvtider kapades när spoilers och vingar blev tillåtna -95.
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
ja det kan jag tro... läpp o vinge är jag inne på med, äger redan en GT-läpp, men kan inte säga att märkte mycket skillnad prestandamässigt... får se med vingen kanske...

----
ba
56
badbeemerboy
325-94
320-87
ATCO: Om du själv har köpt och monterat GT läppen, var köpte du den, vad kosta den och hur montera du den?
Söker en i svart plast eller kolfiber till min 325:a.

Länk
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

badbeemerboy: Läppen mm köpte ATCO genom mig faktiskt, och den kostar 1998kr i kolfiberutförande och 1498 i "standard" utförande.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Jimmy... kolla med Henke om han har sidosplitters i kolfiberlook.. dom ska tydligen finnas hos FK... o inga frontsplitters nu... kolla på bilden från pistage...

Sen vad det gäller short-shiften så ska jag in till NFS kl 9 imorgon o fixa det... Har dom inte det vi söker (altså en BÖJD Z3M spak) så funderar jag på att gå till skroten o hämta 2 spakar som jag låter min far förlänga... jag vet inte om han vill ha nåt för jobbet men det känns som att han kan göra det ganska fort... hur låter det? jag ringer dig ikväll hursomhelst...

----
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Badbeemeroy... jag glömde ju dig ;) det är rätt så enkelt... Du måste ju hissa upp bilen...

1. Först kollar du var bultarna i den lilla M-läppen sitter så märker du upp det på GT-Läppen med tejp. Du vill ju inte borra i GT-läppen på dom ställena.
2. Sen räknar du hur många skruvar du fick till GT-läppen och borrar så många hål med jämna mellanrum i den med 5mm borr.
3. Ni bör vara helst 3 när ni sätter upp den men 2 fungerar också... Säg att ni är 3 pers, 2 håller upp läppen så den ligger fint intill M-läppen.
4. Den tredje borrar sedan hål i M-läppen genom de redan befintliga hålen i GT-läppen med en 2mm borr (De olika storlekarna för att GT-läppen inte ska spännas ner ifrån M-läppen när ni sätter i skruvarna).
5. Borra de 4 mittersta hålen och sätt sedan dit plåt-grejjen ni fick med och skruva fast den... nu har du fått fast läppen i mitten och det bara att fortsätta ut mot kanterna... Justera hela tiden läppen så den ligger åt lika mycket mot M-läppen runt om

Tänk på:
1. Ni kommer eventuellt behöva slipa bort lite av läppen längst bak på den för den tar i delar under bilen och eventuellt slipa bort lite av läppen så den inte sticker in i hjulhuset... det ser ju fult ut.
2. Gör det snyggt o rätt från början för om du ska göra om det så försvagas läppen rätt så mycket med alla nya hål...
3. Det ska finnas 4 lite längre skruvar, använd dessa antingen i mitten under metall-grejjen ELLER längst ut på kanterna... smaksak ;)

Om det är något som är oklart så kan jag förtydliga detta... ;)

----
ba
56
badbeemerboy
325-94
320-87
tack... så länge

Länk
Länk
ba
56
badbeemerboy
325-94
320-87
förresten, om jag har fattat det hela rätt så har du två extra läppar hängande neranför m spoilern, den som jag oxå har.
eller e det bara gt läppen?

Länk
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

badbeemerboy: ATCO:s och min BMW har både GT-läppen som ej är org. och den lilla M3-läppen som är org. Det finns ju nämligen två olika M-spoilers, en som heter just M-spoiler och sen en som heter M3-spoiler. Skillnaden är bla. den lilla svarta läppen.

Denna lilla M3-läpp måste du ha för att GT-läppen ska passa. Du hittar den lite överallt men enl. min senaste "undersökning" så köpte man den smidigast/billigast på BMW. Kostra runt 650kr.

Har bilder på allt om du önskar.

Mvh Jimmy

Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
badbeemerboy... vad jag kan se på din e36 så har du inte m3-läppen... som jimmy säger, köp den på bmw och köp en GT-läpp sen ;)

----
ba
56
badbeemerboy
325-94
320-87
ok
tack för dom bra svaren.
så ni säger att bmw säljer billigas/bäst m3läpp.
Då blir det att åka dit.
gt läppen kan man köpa varfiån som helst va?
behöver inte va från just bmw?
mvh stefan

Länk
Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Nej den hos BMW är dyr och jag kommer inte ihåg om det bara är splitters... M3-läpp ska du definitivt köpa från BMW... Beställ GT-Läpp via Jimmyboy... Det är bara till att bestämma sig om du ska ha kolfiberlook eller vanlig glasfiber som du lackar i bilens färg...

----
Ji
2.380
Jimmyboy

ATCO. Kolla denna länken... Länk

/ Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.