AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.877

Hitta fartkamerorna med Tomtom!

Sida 3 av 3
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej Johan!
Tack för ditt inlägg...uppskattas varmt!
Jag har aktiverat Ip...även ljudvarning satt på 400meter, men inte en fartkamera att skåda.Jag borde väl se dessa på översiktskartan tycker man.
Ja det vore jättebussigt om du kan hjälpa mig.

Micke H
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej igen Johan!
Kan det hela bero på att jag har fört över filerna med hjälp av kortläsare tro?...kanske man måste ha TTG ansluten till pc via usb´n?...ser inte att det skulle göra nån skillnad, men man vet ju aldrig.

Ha det gott/Micke H
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej igen!
Med risk för att bli tjatig*s*....jag har nu förstått hur det hänger ihop.Jag ser ju kamrorna som "hastighetsskyltar"...stirrade mig blind på detta eftersom jag försökt lägga in en kamera som IP-kategori med dito kamerasymbol(hade Micke Olssons skärmdump från hans pda i huvudet)...inte konstigt att inga kaneror dykt upp*s*...antar att om man vill ha kamerasymbol istället för hast.markeringsymbol så borde det väl gå att byta ut Bmpfilerna?...testar så fär jag se.

Ha det gott igen/Strulpellen
habel:
Korrekt. :-)

Johan:
Dem ljudfilerna är inget jag vill ha tjööötandes i bilen. I det läget är faktiskt till och med Astrid bättre. :-)

///Micke
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är dumt med långa ljudfiler, de "tar över" de vanliga kommandona.

Johan, vem är det som snackar på de filerna man kan ladda ner hos dig?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Paap Reeder
... vet att jag sett men hittar inte nu en "skriftlig" förteckning över kamerornas placeringar.

Ngn som har en bra länk?
Kanske vv har på hemsidan?

MVH /// Paap R
Paap Reeder
... hittade själv.

MVH /// Paap R
Erik:
Är det typ "Du har nu 10 sekunder på dig att sänka hastigheten till 90km/h" så är det min röst. :-)
Satt och hade skittråkigt en dag och dessa ljudfiler förgyllde den dagen maximalt kan jag säga.. Har sällan skrattat så mycket åt att höra mig själv. :-)

///Micke
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej Micke O!
Blev genast nyfiken på de ljudfiler du har.Ja de där du varnar för hast.Är det möjligt att man kan få del av dem tro?

..såg föresten att John Cleese finns som nav.röst på Tom Toms
hemsida....verkar kul!

Micke H
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Micke: Vågar jag säga att jag blir rädd varje gång jag hör din röst? ;-)
Jag gissade att det var du, dialekten går inte att missa!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
habel:
Dem finns för nerladdning här ---> Länk

Erik:
Bara du inte skrämms av vägen. :-)

///Micke
ha
42
habel
520 Touring-02
Tack för det Micke O!

Ha det gött.
Micke: De fungerar bra med tomtom5 alltså?
Även jag har konverterat till den mörka sidan nu....

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan:
Jepp det funkar men finns ingen anledning att köra med CheckPoint och dessa extra ljudfilerna då TT5 har en egen funktion för ändamålet.

///Micke
Ok. får nämligen inte checkpoint att fungera korrekt med tt5.
Den hittar inte filerna i Overlay menyn. Men du menar att man kan lägga egna visuella varningar i tt5?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ändra inställningar --> Underhåll intressepunkter --> Larma om nära intressepunkt --> välj dina kameror och mata in hur långt innan du vill det ska larma. :-)

///Micke
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej Micke!
Vart hittar du dina symboler för Poi?...tänkte på kamerasymolen du har i din Pda!..jag har försökt konvertera bilder till Bmp i samma stl som de i speedc ...ja de som är fartkamerasymboler med hast.märkning....de ligger på 1.16kb med mått 19x19 när man kollar egenskaper.....de symboler jag lagt in har identiska mått och stl som det verkar, men allt som syns på kartan då är röda fyrkanter????....har du nån teori eller nåt tips tro?

Ps.Tycker din röst funkar finfint.

Tacksam för svar/Habel
En del av dem POI-ikonerna som syns på skärmdumparna är från MSN och andra är hittade på nätet.
Numera kör jag dock med "hastighetsskyltarna" då jag rycker dem är bättre så men ser vilken fart det är som gäller.

///Micke
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej Micke!
Ok då vet jag!...håller iofs.med om att det är bra med hast.mark.på ikonerna, men det kan vara kul att ha till andra POI.

Tackar/Micke H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.