|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Går det att göra något liknande med orginal-NAVI? Eller går det inte att ladda in ny POI? /bfg |
|
|
Menar standard BMW så har jag tyvärr ingen aning. Kan tänka mig att det blir knepigt då den läser direkt från en skiva va? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Jo den läser av från skiva men om det är vägarbete så poppar det upp vägarbetsvarningsskyltar så någon form av rymdinfo måste den väl få. | |
|
Det går nog genom RDS då. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Har kommit på vad ni kan tipsa om för bra POI. Ditt favoritmatställe. :-) Jag behöver följande för att kunna göra en bra lista. Namn Adress Vad som serveras, tex. pizza, kebab, gyros, a´la carte mm mm Tänk så här, du är ute och åker och blir plötsligt hungrig, oftast hamnar man på dötråkiga MC Donalds eller liknande när man är i en stad man inte känner till godbitarna. Men en bra lista på restauranger från ER så är det bara att kolla vad man är sugen och så tar Tomtom dig dit. Bara ös på, skriv här eller maila mig. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Något som också vore smidigt att ha som POI är var de roliga Vägarna som lagts in på denna hemsida börjar och slutar. (Ligger under: Diverse\roliga vägar) Det borde gå att få ut sådana koordinater med hjälp av någon karta och lite lokalkännedom. En Z3 skall ha plåttak! |
|
|
precis det lars F pratar om har jag planerat att göra, det krävs hjälp ifrån er därut att utföra då vägarna är utspridda i sverige. samma sak här som med mickes matpryl (vilket jag tyckte var en bra idé) lägg ett mail till mig på johan@bimmer.se med koordinater i början och slutet samt vilken sträcka det gäller så fixar jag ihop det hela. Skall själv försöka beta av lite här nere. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
favvostället i malmö för vettigt käk till hyffsade priser Namn: Broderstugan Adress: Östra Förstadsgatan 33 Telefon: 040-93 00 74 Serverar: Ala Carté, kötträtter,fisk,soppor,vegetariskt Övrigt: Schysst service och kall öl (44:- för en 0.6!) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Kall öl dricker man inte när man är på genomresa. :-) Lägger till det i min lista Johan. Tack! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Man kunde även lägga in bra fotoställen. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Som sagt, det är bara att ösa på med adresser till ställen som kan vara av värde för besökande i din stad. Jag eller Johan behöver följande. Stad: Vägnamn: Gatunummer: Typ av ställe: Alternativt kordinaterna för platsen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hej! Jag undrar hur ni upplever ljudet i era pocket pc då ni har den i bilen som navi?..jag funderar nämligen på att köpa till Tom Tom till min Axim 3, men tycker att ljudet är väldigt lågt...visserligen kan man ju lätt koppla till extra högtalare, men hur kul är det?...det vore smidigt om man kunde koppla till bilens befintliga stereo eller? Tacksam för svar/Micke H |
|
|
Funkar helt ok i min HP Ipaq 6340. Hörs klart och tydligt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Och min HP iPAQ 2110 hörs oxå fullt tillräckligt även i 320:in med läckande avgas. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Min Palm Tungsten C med MapSonic hörs fullt tillräckligt som den är. Trodde jag skulle behöva någon extra högtalare, men trots begynnande lomhördhet klarar jag mig bra med den inbyggda! /// Gunnar E. |
|
|
Hej Micke Olsson! Antar att det är dig som jag bör fråga då jag inte funnit nåt vettigt svar på sökfunktionen.....du verkar ju veta det mesta här på forumet. Jo jag köpte en Tom Tom Go300 igår och det mesta verkar funka perfekt, men jag har försökt att lägga till fart kamerorna "speedc_alla"inkl.Ip osv, men inga kameror dyker upp?....har gjort som det står i Pdfèn på sajten "hastighetskameror"...förfarandet skulle vara ung.samma som på en pda, men du kanske vet bättre råd?....det enda stället jag tycker det är logiskt att lägga filerna i är mappen Scandinavia-Map!...men som sagt inga kameror dyker upp? Mkt tacksam för svar/Micke H |
|
|
Hehe, "veta det mesta".. Knappast! Har du packat upp den zippade filen och lagt filerna i den mappen du nämner så ska det vara helt korrekt, iaf om det som sagt gäller en PDA. Vad dett gäller TT GO så har jag faktiskt ingen aning men kolla om du kan hitta något matnyttigt här. ---> Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Hej igen! Tackar för snabbt svar!...ska kolla in länken du angav. Bugar så mkt/Micke H |
|
|
LÄnken Micke hänvisar till är skriven av mig, hur har det gått för dig, gäller det tomtom har jag hyffsad koll. Kamerorna syns inte för att man bara kopierar över dom utan du måste även gå in under intressepunkter i din Go och välja att dessa skall visas. Sen har du även möjlghet att med den färdiginstallerade programvaran i 300:an få en optisk och akustisk varning när du närmar dig en fartkamera. Fungerar det fortfarande inte så spinner vi vidare här i tråden så alla som har problem kan ta del av det. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
För övrigt så måste jag bara tipsa om en underbar uppsättning röstfiler till TomTom GO och TomTom 5 (andra versioner är jag osäker på) ni hittar filerna här Länk ett gott skratt utlovas! Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.