|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Enligt Autozeitung( finns att ladda ner på Alpinas sida ) , gör nya B7an 0-200 km/h på 15 s , med en vikt på 2056 kg ,hehe . B5 borde väga drygt 200 kg mindre (jämför 545 1710 kg och 745 1945 kg , tomvikt EU enligt www.bmw.se ) Så det ska bli intressant vad det kan ge för acc.tider i autobahnfarter . En switchtronic-B5 kanske hänger med en SMG-M5 ? ;-) 2 väldigt intressanta vagnar om man inte vill köra 2-sitsigt , typ Porsche 911 , Maserati coupe GT eller nya Aston V8 Vantage .(eller M6an naturligtvis) |
| ...varav ingen är 2-sitsig! :-) (Men jag förstår vad du menar...) | |
|
M5-an är snyggare än B5. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
B5 är ett medvetet val, en förädlad version för de som har krav på högre exklusivitet och en känsla av att vara mer unik. Antar att M5 är mer sport. För mig hade valet varit mycket svårt. Tyvärr lider jag inte av den beslutsångesten i dagsläget ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Jag tycker att B5an är i klass med M5an utseendemässigt | |
V12 LeMans |
Fahrbericht i senaste nr av automotorundsport : Länk en Alpina D5 på gång efter denna ? (enligt nya Tekn. Värld : nya maskiner i uppdaterad e65 till våren , med bl a "535d"-motorn , 740d med 300hk-dieselV8 , och nya V8bensin 740i 315 hk , 750i med 4.8liters V8 och 425 hk! ) spekulation : Alpinaversion av 4.0 liters diesel V8 i e60/e61 , ;-) . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.