|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Ge mig, ge mig, ge mig! :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Efter mer än 10år kommer Alpina med en värdig efterföljare till B10 biturbon. Vore kul att läsa en test mellan B5 och M5. Är det bara jag som tycker att Alpinas nya fälgar är fula? De gammla Alpinafälgarna som var så snygga. |
|
|
Usch !! Alpina är inte längre vad de än gång varit..... Billy B-10 Länk |
|
|
Är säkert riktigt trevlig att köra men Alpina-kittet var inte sä klädsamt på e60... :( MVH |
|
|
Härligt att Alpina inte fortsatte som det "übersofta alternativet" vilket man var rädd för efter Roadster V8. Nu snackar vi världens bästa bilar igen :) Skulle man tagit switchtronic eller manuell? kul att kunna välja glidare- eller oldschoolalternativ till M5an i en och samma bil :) |
|
|
Jag tror jag är kär... |
|
| För den kommer väl som utlovat med manuell? | |
|
Även ett företag som Alpina måste förnya sig ibland. Tycker den nya fälgdesignen är en snygg förfining av de tidigare ack så vackra fälgarna. Var sak för sin tid. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Mums!!!! En B5 Touring med switchtronic, tack! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
V12 LeMans |
Ni som inte gillar bilen på bilden : Alpina-bilarna brukar vara "mäktigare" i verkligheten . ( och prestandan kan säkert mäta sig med M5an på autobahn , där båda modellerna kommer att tillbringa mesta delen av sitt liv ) Studieresa till Buchloe till våren kanske , ;-) ? och sen B6 (e63) 2006 , hehe . |
| En studieresa verkar trevligt, kanske via Nürburgring... | |
|
Snyggare än M5. En B5 Touring manuell, tack! Micke K. Länk |
|
| Älska eller hata ! Jag väljer älska ! =) | |
|
Helt okej, men M5:an är klart snyggare. MVH / Jacob |
|
|
Trevlig sak! "gamla" alpina-fälgarna är snyggare än de nya. Och bort med kromlisten, shadowline ska det vara! :) /Lazze Länk |
|
| Snyggaste E60 jag sett! | |
|
Gillar bilen skarpt och den bör vara snabbare med sina 700 nm jämfört med M5s 520 nm. Motorn måste vara grym! Mvh. Richard |
|
|
Vridmoment är inte allt hk är det viktigaste, vridet kan man kompensera med utväxlingen. En F1 har bara 350nm och edn flyttar ju på sig... Är det någon som vet var man hittar mer fakta om nya B5an. Var ute på Alpinas hemsida igår men hittade inget om B5an. Ängående vilken som är snyggast så får det bli M5an. B5 är lite för diskret för min smak och jag är en kromallergiker ;) Alpinas bilar är ju alltid diskretare än M-bilarna tex B3-M3, B10-M5 osv. Vilken som är vassat får testerna avgöra, väntar otåligt! |
|
|
Högvarvig V10 och nya 7-petade SMG lådan slår högre än kompressormatad V8 med 6 stegad switchtronic, i övrigt gillar jag Alpinan bättre :) Den absolut snyggaste e60'n jag sett! __ Bilen: Länk |
|
| Kommer den finnas som 6-växlad manuell? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.