AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.611

M3 321hk SMG Billigt som fxn i Tyskland! Läs o svara snälla!

Sida 1 av 2
Tjenare Allihopa!

Har en fråga till Er alla M3 frälsta.

Hur kan man ta ut ca 170-180 papp för vanliga 286hk M3:or 95-96 års modeller som rullat runt 11000 mil vilket de flesta har gjort???

När M3 321hk SMG modeller finns i tyskland runt 180 papp. Och då är de i allafall 97:or samt att de har rulla ca 2000 mil mindre.

Denna akvation går inte ihop för mig alls!

Med mina beräkningar så är en M3:a 286hk (95-96) 11000mil som är importerad i det fallet inte mer värd än en ca 120 pappersark!

Det är ju nästan så att man garvar åt alla annonser med hutlösa priser på M3:or när de nästan skänker bort dem i Tyskland.

Kan det vara som så att när deras vagnskadegaranti går ut på bilarna så skockhöjs deras försäkringar och de har inte råd att ha de kvar. I den vevan så sänks kanske priserna oxå??

Har nämligen kollat på några M3:or 321hk SMG. Och de är inte billiga här i sverige inte.

Såg en -98 SMG runt 8000-9000 mil för 270 papp här i sverige. Hur går det ihop att de ligger runt 90papp under det priset i tyskland.

Tacksam för svar!
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
du kan säkert hitta någon billigare än 270 000 i sverige..!

170 000 för en 97? inte i kanonskick väl?
Så kanon skick som det kan bli, och det är inte det att jag har hittat en. Utan att det finns ju många utav just denna modell som ligger i detta pris.

Och jag vågar inte ens tänka på vad en M3:a 286hk 95-96 runt 11000mil kostar i tyskland. Dom kastar väl bilen efter dig antar jag.

Fattar inte som sagt hur folk kan ta ut sina fanatsipriser för dessa bilar, eller är folk som dumma så att dom pyntar dessa priserna för en så gammal bil.

Mna blir ju bara trött!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Men är M3'or så billiga i Tyskland? Vad menar du att en 93-94 kostar? Under 100.000.-?

Mr C
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det handlar en del om utrustning, antal ägare och inte minst SKICK!
Min 93:a är fräschare än de flesta 96+ jag tittat på...den är värd minst 180.000:- men jag säljer den aldrig! ;)
/K
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Samtidigt som en hel del nog blir ganska trötta på dig med och dina meningslösa inlägg! Om du tagit dig tid att granska detta lite närmare så hade du nog sett att de inte alls skänker bort så många M3:or i Tyskland som du tycks tro.

Du tycks också tro att det finns tusentals 95-96or till ett pris av 120.000 SEK. Det kan vara så att du har sett detta på Lilla sportspegeln för annars vet jag inte var du fått detta ifrån.

Trött blir man och garvar gör man också men inte är det åt annonserna inte!

Vad du personligen har för åsikter om priser är nog de flesta här tacksamma för om du håller för dig själv.

Mvh
Carsten
Som ni alla kan se så är Carsten en i ledet som när han säljer sin bil kommer att höja sin bil till skyarna och försöka ta ut 140papp för sin -92 M3 Optik!

Men men, precis som du säger, en del skall hålla sina inlägg för sig själv. Eller hur!

Antar att din egna bil passar bra i lilla sportspegeln.

Tack alla andra för bra inlägg!
Sedan kan ju ni andra som tvekar på priserna kolla på tex Mobile.de och se va tex en M3 GT kostar där inne!

En del kommer nog att bli förvånade om ni jämför med de som finns redan importerade i Sverige.

Kolla gärna även vad en M3 SMG kostar Carsten.

Trevlig helg på Er allihopa.
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Det ligger väl även i betraktarens ögon vad en bil kan vara värd...
Du kan få köpa min för vinterpris, 250' ;-)
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Du måste ha haft en jobbig julafton TWR!

Det är en klar fördel om du håller dig till fakta. Har ingen större ambition att sälja min bil men till vilket pris detta skulle vara aktuellt kan du spekulera för dig själv.

Förstår inte anledningen med att starta en sådan här tråd. Tror du att du får ned begagnat priserna i sverige om du skriver här? Istället borde du väl vara glad att du kan tjäna klöver i Tyskland som du själv tolkar det. Men lycka till att importera och försöka göra en förtjänst efter utgifter.

Med ditt resonemang i första och andra inlägget så skulle alltså en M3 -93 kosta runt 75 000 i Tyskland. Jag är mycket bekant med Mobile.de men de priserna du diskuterar stämmer inte riktigt.

Precis som någon skrev, priset hänger ihop med skicket. Självklart finns det en och annan bil i Tyskland till priserna du nämner men skulle du verkligen våga köpa en sådan? Man får vad man betalar för brukar det heta! Ryktet om att begagnade bilar från Tyskland kan vara mer i riskzonen att köpa måste väl komma någonstans ifrån.

En annan faktor du ej nämnt är att de bilarna i bra skick säljs till tyskar. De andra lite billigare och risigare åker vi ned och köper. Därför skulle jag aldrig generalisera genom att säga att de tyska begagnade är mycket billigare än de svenska. Marginellt ja, men återigen varför!

Mvh
Carsten
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Detta var det billigaste jag hittade på mobile.de
11.450 EUR

Länk

Mr C
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Lustigt att många försäljningsbilder är tagna antingen när det är mörkt eller regnar... :)
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Mr C: Tack! Den var även påkörd på bakre kofångaren.

Mvh
Carsten
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
TWR, har du varit i Tyskland och kollat på bil någon gång ?
Priset på en bil varierar mycket, skick historia etc är viktigt på en bil av den kalibern.
Vad tror du det kostar att renovera en M3 motor ?
Du kan hittar M3or(286hk) för ca 100 000 i Sverige också, det såldes en på fordonskammaren i fredags tex.
Men sedan är det frågan om man vill ha den.
Här är den billigaste 3,0:an som jag kunde hitta men den ser ju inte direkt fräsch ut..men 66k är ju inte så blodigt heller...

Länk

Men jag kunde endast hitta 6 stycken under 110k så jag antar att det är mycket slitna bilar... Det är dock fördjävligt att det finns folk som köper sådana och lackar om dom och motortvättar byter lite pedalgummin och dylikt och sedan tror att dom får 160k... Men dom fina exen på Mobile kostar ju runt 130-140..

TWR
Kan du Tyska eller gissar du bara när du läser annonserna i Tyskland?
Det är nämligen så att de bilar du har sett för de priserna är antigen krockade bilar och är ej körbara eller såna med (motorschaden) alltså motorhaveri!
Gå och titta på en sådan bil så förstår du vad jag pratar om, jag vet jag har ju gjort såna tabbar :))
RafkoM3
Alla dessa M3or som folk "skänker" bort för 100-125 000 kr är bara skitiga ras. Antingen så är det krockade och ihopsvetsade, eller rentav stulna bilar med omgjorda chassie-nummer. Har kollat på många M3or i Tyskland och vet att när priset är FÖR billigt för att vara sant så är det alltid något skumt.
Köp dig en billig M3a för 100 000 så får man snabbt problem, kan jag lova....

/Rafael
M3 Köhler Racing
Samma sak med M5 3,8 brukar väl börja vid ca 85000:-
men om man kollar efter en som gått endast 10-12000mil
så hamnar dom runt 120000:- alltså ingen större skillnad från här hemma.. Dom för ca 80-90k har ofta gått över 20k mil.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jocke: När jag kollade länken så vart den en M3 -94 som kostade ca 130.000:-...

Ang priser i Sverige vs Tykland... jag letade ett år efter min M3:a. Jag var till Tyskland och kollade upp ca 15(!) bilar för ca 140.000:-. Åkte runt i Tyskland i en hel vecka och kollade på dessa bilar, och kunde bara konstatera att det var inget jag ens ville ta på. Iof så var detta förförra sommaren, men då låg priserna i Tyskland bra mkt lägre där än här. Idag, så kan man i princip hitta en M3:a, 93 eller 94 för samma pris i Sverige som Tyskland om man letar lite. Då menar jag bilar i ungefär samma skick och inga rishögar.

Som sagt, fordonskammaren sålde en M3:a förra veckan för 108.000:-. Kan ju nämna att den hade varit krockad, trasig ac, obes, skatteskuld, inga handlingar, hemmalackade delar mm mm. Tror inte det är många som vill ha en sån...

/Edvard
BMW CS # 4503
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Glömde: ABS lampan lös... :P

/Edvard
BMW CS # 4503
TWR: vad vill du ha för svar?

att man får vad man betalar för?

Vad säljaren inte berättar för dig, får du reda på plats i tyskland, eller i värsta fall i sverige!

t.ex: varit stulen , nytt chassinummer, utbytesmotor
dåligt lagad krockskada, miltal?, falsk servicebok? etc, listan kan göras lång.

sedan har du en svårsåld bil i sverige...
Att försöka hitta billigaste bilen i tyskland kan bli
en dyr affär.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.