AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.746

Lågnivå ur E39:ans headunit

Sida 3 av 3
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Hej!
Man har så mycket att göra så man hinner knappt med. Jag hade inget slutsteg i min bil när jag testade mina lågnivåutgångar så jag drog över 5m till min kompis bil. Efter lite klurande så kom jag på att det kanske är så att jag får dessa konstiga ljud (när jag byter låt) eftersom vi har olika jordpunkter. Alla slutsteg är ju jordade i hans bil. Jag får mitt Genesis på fredag så då ska det testas : )
Mulle: jag fick dit mail och tel nr. Jag har bara haft dåligt med tid. Jag ringer dig om felet kvarstå när jag fått steget.

Mvh Ingo E39 med 19"
Tjenare Folke!

Jag tänkte bara fråga om du har något problem med generator ljud?

Jag tog bort min x10 operationsförstärkarkoppling eftersom den inte behövdes och därför att jag fick distorsion. Förmodligen pga att den +-18V DC/DC konvertern inte fungerade så bra. Istället la jag en konding (1u) i serie som tillsammans med inimperdansen i slutsteget (220k) skulle ge ett HP filter.

Vips fick jag massor med vinande ljud.

Min teori är att den högimpediva signalkapeln (eftersom jag satt kondingen i 'fel' ända) fångar upp störningar på ett helt annat sätt än den lågimpediva kopplingen jag hade tidigare där op förstärkarens utgång låg direkt på linan.

Tänkte prova att flytta kondingen till slusteget, eventuellt sätta en x1 op vid huvudenheten, samt driva radion med en DC/DC omvandlare utifall att störningarna kommer in den vägen.

Men som sagt, har du haft några sådana problem? Du la väll också en konding i serie helt brutalt?

Mulle
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ingångar då? - Hur hittar man AV/IN - bild och stereo signal????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.