|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har alltid kört med mobil1 å ihelgen bytte ja shell helix i min 325:a, å faan e mig så tickade bilen efter den blivit varm!får väl byta till mobil1 igen!vad kör ni me för olja? | |
|
Valvoline SynPower 5W40. Fungerar alldeles utmärkt. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Skall precis byta till samma som Kalle nämner. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Tjena! Valvoline Synpower 5W40 här mä...Fungerar utmärkt till min bil. Mvh Bmw Anders |
|
|
efter som jag jobbar på Citroën verkstad så har jag Total olja i min 318is-91...helsyntet...kommer dock inte ihåg viskositeten på den...men tror 10-40... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Synpower här också. Mvh Johan |
|
|
Mobil 1 5w-50 i röd 1 och röd 2 (snart Shell Helix Ultra 5w-40), Castrol RS 10w-60 i Alpinan. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
TobbeBMW |
Använde Mobil 1 innan, men nu kör jag på Helix 10-40 olja. Motorn går klockrent och inte ett missljud. Detta på snart 26.000 mil ;-) |
|
För tillfället åker jag med en Motuls 300V 15W50. Kommer byta så fort min Motul 8100 X-Cess 5W40 dimper ner på posten! Har även kört på Mobil 1 0W30/40 och varit nöjd. Däremot inte alls nöjd med Castrols TWS 10W60!!! |
|
| I M5an, Castrol TWS(körs bara sommartid) och i min 316, Biltemas helsyntet. | |
| Motul 6100 Synenergi 15W-50 | |
|
Castrol SLX 0-40w fungerar fint utan missljud. Körde Mobil1 5-50w Rally Formula i 325:an jag hade förr och det fungerade också klockrent. Kommer bli den oljan i 328:an också snart då det är dags för oljebyte och jag har 6l av Mobil1 oljan kvar. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Agrol Spectra 5w-40. Hade problem med tickande tryckare tidigare, men med denna oljan blev motorn tyst igen. | |
|
Granngården Länk säljer 4l Agrol Spectra 5W-40 för 260:-, prisvärt! Mvh |
|
dumdum |
Mobil 1 5w-50. Min 316 börjar bli rolig på vintern :) |
| bytte till mobil1 igår sen for ja å bus körde en stund!inget tickande inte i lyftarna! kul med snöiga småvägar då man kör 325:a. | |
| Statoil, 10W-40 vinteroljan | |
|
Önskar att körde runt med Castrol i min pärla men Bmw vill ha 950:- för 4 l medans jag köper Shell helix för halva priset o det funkar helt utmärkt! BMW M-POWER |
|
|
Castrol slx, funkar bra d / KEN Länk |
|
|
Har precis gjort oilservice på min och då har dem tydligen stoppat i Performax Pennzoil helsynt 5-40... |
|
| Är inte den oljan som de råder på bmw e bäst(den e alla fall bland de dyraste oxå)?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.