|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hello Min pappa och jag har precis varit ute och grejat med min dörr. Jag tror att vi har löst problemet.......tillfälligt i alla fall. Vi tog bort den lilla gummipluppen som sitter på dörren. När man sen kikar in i det hålet så kan man se lite av låsmekanismen. Vi har ju länge diskuterat vad det kan vara för fel och vad vi skall göra för att fixa detta. Jag kan inte sitta här och påstå att alla våra bilar har samma fel men vi provade med att spruta in lite spray genom det lilla hålet. Sprayen vi använde heter "BERNER Super 6 Uninversalspray". Burken har ett långt rör som man även kan böja till för att sprida vätskan över hela området. Den är inte kletig utan det blir mer som en gas när man sprutar ut den och den är inte heller farlig att använda på elektroniska komponenter.....snarare tvärtom. Resultatet: Dörren blev som ny!! Vill att ni provar detta, det kan vara värt ett försök. Ha det bra!! //Matti K Matti K |
|
|
Tjena jag har en 323 CI och har inga som helst problem med dörrarna. Devan |
|
| vilken gummiplupp menar du??? | |
|
Har också problem på min 328ci 00, låsknappen går bara halvvägs upp på första försöket men på andra funkar det alltid… |
|
|
Beni: Om du öppnar dörren så ser du på dörrens "kortsida" att det sitter några skruvar och en liten svart gummiplupp. Peta ut den med ett mjukt föremål så du inte repar lacken. Lycka till!! //Matti K |
|
| tack för tipset skall ut o kolla idag... | |
| gick det bra beni?låter som som ett bra tips mk.har själv trög dörr på förarsidan och ska testa sprayen | |
|
har faktiskt inte testat än har inte haft tid men skall kolla i helgen hoppas det blir bättre Länk |
|
|
Vet nån om motorn till central låset är samma på alla e46?????+ Länk Länk |
|
|
Var det nån mer som provade detta med gummiplutten samt spray? Har samma problem på passagerardörren och vore kul att veta om det går att ordna utan att köpa ny kista! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jag har oxå haft problem med dörrarna på min 328CI-99a. Fick byta låskistorna på BMW efter att dörrarna börjat gå i baklås (typ 3 år sen). Nu har jag samma symptom igen + lite annat, ALLSTÅ: 1. Det går trögt att öppna dörrarna, jag får rycka till litet för att få upp dörren 2. Fjärrstyrningsmekanismen vill inte alltid fungera 3. Höger framdörrs "plupp" vill inte alltid öppnas när det är kallt ute Jag tror att det är 3 separata problem vi talar om, och jag skall prova tipsen med att smörja upp låskistan litet + justera den litet med skruven så får vi se om det blir bättre. 2,3 har jag ingen aning om vad det kan vara. Batterit slut, c-lås motorn slut eller för svag för svensk vinter... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.