|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er BMW älskare För några dagar sedan köpte jag en 323 Ci -00. När jag provkörde bilen och kollade skicket så upptäckte jag att passagerardörren var svår att få upp. Jag tänkte inte mer på det för att på min 328 Ci var en dörr lite "seg" med. Den beter sig precis som att den vore låst. Man kan öppna den från insidan och ibland även utifrån men som sagt.......ibland får jag inte upp den!! Är det någon som har varit med om samma sak? Vill gärna få in lite tips om hur jag löser det. Det är kanske lätt att fixa detta???? Vill gärna slippa lämna in bilen med tanke på att jag bara har ägt den i ett par dagar. Tack så mycket!!! BMW.....king of the road //Matti Matti K | |
| jag har oxå samma problem med min vet ej vad jag skall göra tyvärr | |
|
Hej hej!! Jag tackar för att du skrev något i alla fall. Då vet jag att jag inte är ensam. Tankarna började snurra kring en massa konstiga saker som typ att den kan ha varit krockad........men det är nog inte så. Min pappa är väldigt duktig med bilar. När det blir lite mildare så ska vi öppna upp dörren och kolla. Jag vet att han löser problemet. Vet inte riktigt när det blir av men jag lovar att höra av mig sen för att hjälpa dig och andra som ev. har samma problem!!!! Om vi lägger problemen åt sidan ett tag. Visst är BMW:s coupeer härliga bilar? Jag älskar redan min bil!! Ha det bra! Matti K Matti K |
|
| det är inte den typsika e46 coupe central lås problematiken du har råkat för? går knappen upp? | |
|
på min går inte knappen upp på passagerar sidan får trycka på fjärren flera gånger för att få upp den, känns som den hänger upp sig...hoppas din pappa kan lösa problemet för det e verkligen irriterande..ooch det e inte så roligt o lämna in den på bmw kostar en massa. ja de e finna bilar inget snack om det |
|
| när det gäller att knappen inte åker upp så kommer ni att behöva byta ut motorn till central låset. har självt behövt göra det på båda dörrarna. kostnad ca 3700 inkl jobb och material hos bmw. | |
|
mk! Om du menar att du får rycka ganska hårt i hantaget, för att få upp dörren, så hade jag samma problem med min 323:a förut. Det finns en justerskruv som sitter i höjd med låset om du öppnar dörren, jag skruvade loss skruven något, och sedan drog fast den igen, och då gick dörren lättare att öppna. Men i sommras när dörren blev trög igen, och jag försökte justera, släppte skruven, så jag var tvunget att byta hela hantaget. BMW CS #5206 |
|
|
Hej Killar! Jag har själv haft detta problemet på min förra bil (323 Ci - 00) och då byttes hela låscylindern på passagerardörren. Hade även detta på min nuvarande (330 Ci - 01) och samma sak - men båda dörrarna. Det var en smärre reparation på nästan 6000 kr, men på 323an så togs det som goodwill av Bmw. MVH Tobias |
|
|
God morgon på er!! Jag tackar så hemskt mycket för alla tips och råd!! Dörren känns låst när man försöker öppna den och det är nog det den är. Igår upptäckte jag nämligen att "knorten" som indikerar om dörren är låst eller inte inte går upp alla gånger. Så jag får göra som det tidigare har pratats om.......trycka på centrallåset eller öppna den innefrån. Men nu vet jag, tack vare er, vad det kan vara. Ska nog gå in på Tobias spår och ringa BMW. Min bil har inte rullat så långt så dom kanske är så snälla och fixar detta gratis. Vi får se. Jag ringer till dom nu och jag hör av mig lite senare!!! Ha det bra och ta det lugnt på vägarna. //Matti K |
|
|
Hello!! Jag har nu varit i kontakt med BMW i Göteborg. Dom kände till detta problem men killen jag pratade med påstod att detta INTE är ett vanligt fel på BMW coupé??????? Jag tycker ändå att det verkar vara ett fel som dyker upp ganska ofta med tanke på antal svar jag har fått på mitt inlägg. Eller vad tycker ni? I alla fall....dom kommer inte fixa detta på Good will eftersom bilen är så gammal (?). Det roliga är att han trodde det var fel på min nyckel. Han bad mig köpa ett nytt batteri till den. Om nu batteriet hade varit dåligt så skulle väl inte förardörren öppna sig heller........Ja ja, det löser sig säkert men jag tycker att det är fel av BMW att sätta en praktikant på att besvara frågor =) Ha det!! //Matti K |
|
|
BMW har många barnsjukdomar och tyvärr du är en av kunderna som har också drabbas av helt ny fel ändligt BMW! Jag har fått höra detta massor av gånger! Läs Expressen: Länk Vissa artikeln och påpeka att dem ska sluta ljuga. BMW suger, |
|
|
thunderbird: Det du ägnar dig åt är ren smutskastning. Att du haft otur med din återförsäljare/bil betyder inte att alla återförsäljare är lögnare eller för den delen att alla bmw är "skit" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Mr Jim |
Min 323 Ci har samma problem med att den låser upp förardörrren när den känner för den, ibland fungerar det varje gång och ibland inte alls. =( Vad gäller för goodwill garantier, nån som vet om man räknar mil eller bara ålder på bilen etc? Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
| Har samma problem själv med passagerardörren, ibland blir den upplåst men oftast inte. Verkar ju vara snuskigt dyrt 3.700kr.. | |
| jag har också problem med förar dörren får rucka hårt som fan på hantaget får att få upp dörren...vad kan det vara är det låskistan som e kass eller?+ | |
| ingen som kan hjälpa mig?? | |
|
beni1979 Försök med justeringen som jag nämner ovan, går inte det, är det nog bara att byta låskistan. BMW CS #5206 |
|
| okii tackar för tipset. | |
|
Har samma problem jag med att inte låsknappen åker upp, oftast passagerar dörren men ibland även på förardörren. Efter att låst/öppnat ett par gånger så åker dom dock upp. Vet inte hur det funkar mekaniskt men p-3 skriver att man måste byta ut motorn till centrallåset (3.700kr) är själv dock tveksam till att det skulle vara ngt fel på dom, låter väldigt distinkt iaf men det är bara det att staget på knappen inte verkar röra sig momentant utan kommer lite efter sas. nedåt till låsning verkar den slå till hårdare dock. Trist är det iaf. |
|
| kanske räcker det att smörja lite eller vad tror ni | |
| Jag tror inte det går att smörja upp central-lås motorn då den är helt inkapslad och ej delbar. Det är bara till att köpa nytt. Jag har precis köpt ny central-lås motor för ANDRA gången till min E 46:a, BMW här i Malmö har fortfarande aldrig hört talas om att detta skulle vara en svaghet på coupéerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.