|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har fått för mig att DSC alltid är tvåstegs. Dvs kort knapptryck för att få bort antislir och långt knapptryck för att koppla bort både antislir och antisladd. Så funkar det på min svensksålda 01:a och alla andra BMWs som jag kört med DSC. Dragolito: Låter konstigt. Jag aktiverar hela systemet igen genom att tryck på knappen. |
|
|
Acey: Även jag hade fått för mig det faktiskt. Ufo: Ugotmail. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack Wendtan! Där ser man...gammal häck jag kör runt med... :) / Joakim Länk |
|
|
Ja de e nog bäst du säljer den till grovt underpris till mig :) Till våren kommer våra bilar vara ganska snarlika exteriört skulle jag tro :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Va...ska du lacka om din i Titansilver...? :))) (En annan sak: har du alltså tygklädsel och standardstolar nu?) / Joakim Länk |
|
|
acey: Tycker jag också, jag måste stänga av hela bilen.. Mvh Dragolito |
|
| Provade även jag att hålla in DSC-knappen 10 sekunder, kände ingen skillnad i uppträdandet av bilen jämfört med en enkel knapptryckning men det gick som ni andra med märkt inte att koppla in systemet igen, utan jag fick starta om bilen (lät som det är en Microsoftprodukt man har). | |
| Min DSC har inte tvåstegsfunktionen. Det enda som händer om jag håller inne knappen länge är att det inte går att få tillbaka DSC-funktionen med mindre än att bilen startas om, precis som någon ovan beskrivit. | |
|
På e46 frem til 8-00 har biler med DSC to muligheter:1. DSC på - 2. DSC av. Fra 9-00 til 08-00 er det tre muligheter: 1. DSC på - 2. DSC av, ADB(elektronisk "sperre") på - 3. Alt av. Fra 9-01 er det også tre muligheter: 1. DSC på - 2. DSC redusert, DTC på - 3. Alt av. DTC er ADB pluss en sportslig avstemt DTC. Dvs hvis man kjører en e46 facelift med DSC i stilling 2 vil bilen fortsatt bremse på forhjulene ved sladd, men senere. Alt med forbehold! Har funnet dette på et tyskt forum. |
|
|
Treball: Tack för förklaringen. Var aldrig medveten om att DSC fanns som "på/av" utan trodde att detta ändast gäller ASC. Det förklarar varför vissa då inte känner någon skillnad mellan kort och lång tryckning. Kan man utgå ifrån att from DSC III blev 3 lägen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.