AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.960

Sladda med 330 med antispinn :)

Sida 3 av 4
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

på min har jag testat att hålla in DSC knappen ett bra tag, men det händer inget! Efter att jag har hållt in den i en sekund börjar den gula lampan som blinkar när man spinner att lysa konstant. Har förvisso inte testa att sladda i hög fart då, men jag kan utan problem vrida upp bilen i sladdar överstigande 90 grader runt gathörnen.... Det känns mao som att antisladd systemet är avaktiverat. I min instruktionsbok står att DSC systemet avaktiveras med en knapptryckning på dscknappen och inget annat. Bilen är en 02:a 330 touring.
Beppo: Det låter MYCKET märkligt att din 02:a inte skulle ha 2 stegs DSC dvs DSC III. Vad står det i optionslistan?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Har tyvärr inte optionslistan lätt tillgänglig, men bilen är ingen "låtsas 02:a" eller så utan är faceliftad och hela kittet, och borde väl därmed ha dscIII från fabrik?? Men som sagt i instrukttionsboken står att hela dsc avaktiveras medelst en knapptryckning.
I min ser det ut såhär...har bara ASC-T, tyvärr...:

Länk

/ Joakim

Länk
Ufo: Har du ingen stolsvärme? Huva vad du måste frysa om rumpan på vinterhalvåret, iof har du bara halvskinn.

Vad har du för tillverkningsmånad på din 01:a? Enligt ETK blev DSC iaf "standard" 01.09.

Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
På min står det bara "DSC" på.. o sen håller man in den, o POFFS! :) LEKDAGS!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Typ...2-3 sek.. ett tryck på den slår bara av "lite", inte allt..
Wendtan: nix, min bil är ju direkt från "moderlandet"...dock, om jag haft helskinn hade det varit sitsvärme standard, om jag förstått det rätt...men iom halvskinnet går det faktiskt rätt bra utan...

Hmm, hade för mig att min bil var 01.10...får kolla det...

/ Joakim

Länk
W: du har sitsvärme förmodar jag? Eftersom den är svensksåld? Har du hel- el halvskinn?

/ Joakim

Länk
Visa användare
10
N1nj4
330i M-sport -01
På min knapp står det bara ASC, och när jag trycker på den så kopplas antispinn bort, och varningssymbolen för antispinn kommer fram. Jag förstår inte varför man ska hålla in den??!!
Vad exakt skiljer ASC och DSC?
N1nj4: Länk

Ufo: Då har du inte heller värme i backspeglarna? kallt landspaketet skall innehålla större värmepaket, värme i backspeglarna samt stolsvärme.
Jag har inget av det, har dock en elstyrd sporthelskinnsinredning på g som skall monteras in vid tillfälle.

Länk
Men stolsvärme har jag, i 3 steg :) och japp den e svensksåld.

Länk
W: jo, jag har faktiskt värme i backspeglarna, men vet inte om jag har "större värmepaket"...

/ Joakim

Länk
W: så du "missade" precis DSC till din bil... :)

Just nu har jag hjärnsläpp...kommer inte ihåg var jag sett tillverkningsmånad för min bil...kan man kolla det mha chassinr? Eller hur gör jag?

/ Joakim

Länk
Ufo: njae, 1a ägaren valde det som option. så missade det, gjorde jag inte.

Knappa in dina 7 sista i chassinumret här så dyker det upp:
Länk

Länk
På min E39:a 2001 så har jag en ASC-knapp, jag testade att hålla knappen intryckt i 10s och det funkade, hela systemet vart bortkopplat, den gula lampan lyste inte. Men sen kunde man inte aktivera systemet hur mycket man än trycker på knappen, man blev tvungen att stänga av motorn för att sen tända den igen.

Mvh Dragolito
Funkar inte...får detta svar:
Sorry, We could not process your request.
Reason : Request was rejected from this IP address ( 213.214.213.26 )
May be you are using anonymous proxy server.

/ Joakim

Länk
Ufo: De kan bero på din F-W.
Har du provat hemifrån?
Om du vill så kan du maila mig numret så kan jag kolla åt dig.

Länk
W: jag har mailat dig nu...

/ Joakim

Länk
Angående ASC+T betäckning på knappen vill jag minnas att det stod så på min 320d-00. Kanske gjorde det på dieslarna eftersom Gunnare oxå ville minnas det?

///Egget
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.