AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.341

Stackars 750IL

Sida 1 av 2
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
haha, denna 750IL har sett bättre dagar
När den var ny så kanske den tjänade som lyxbil i Tyskland, nu efter ett tiotal år så återfinns den i Vitryssland i rätt så dåligt skick...

Länk
By
163
Bylund
325iA -06
750iL -89
1502 -76
ushhh stackars bil!!!! kolla grillen! och vad f*n är det för slangar som ligger över hela motorn?

West Coast Räcers | Länk
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ja det var skumma slangar! De har inte rätt känsla i öst, inte för att Sverige har så mycket bättre 750-objekt men andelen klåpare är nog mindre här, verkar snarare regel än undantag därborta att häcka ner bilen med mindre ädla detaljer och att bränna däck.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Slangarna är till lustgasen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Gillar snubbarna som hänger vi bilen, som jag garvar åt bilderna nu :D Haha, hur f*n hittar du alla dessa bilder? :)

Ett gäng östeuropeer som samlas på en asfaltsplan i någon skog och kastar runt ett gäng skitbilar och en gammal 750, detta är helt sanslöst! haha!

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Mm, det e humor det ;)

Måste säga att bilparken var betydligt fräschare än de som kommer till Sverige, via Polen. Gamla FSO Polonez, Fiat av okänd modell osv. Ofta från 60- o 70-tal.. :)

Diggar "körkortet".. det ljusgula med fasthäftat foto...

Men lite kul var bilderna allt ;)

/Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
haha jo, dom är väl antagligen stolta över deras gamla lyxkärror såsom 750IL och Peugeot 605. Sen vad den gubben med tejpen gör med däcken på 750'n d fattar jag inte :?
Men 750'n är i skrotskick iaf!

Precis som denna hos Budget Bilar i Skåne AB!
Länk

Skulle vara intressant att låta han som köpte den ny besöka sin bil 16 år senare. haha :D
Men det är ändå sorgligt för att visst skrotbilar finns ju, men oftast är det ju vanvårdade 740 GLE eller liknande.
Men detta är ju en 750, en rätt så fin bil, förstår faktiskt inte hur ägaren kan låta dem vara i ett sånt bedrövligt skick.
Visst det kostar ju att reparera den men varför tog de inte hand om den innan?

Bilar blir ju äldre, helt naturligt. Men jag tycker inte att t ex en 750IL från 1988 förlorar sin karisma. Visst nya modeller kommer hela tiden, men om man skulle köpt en helt ny 750IL år 1988 och tagit hand om den i 16 år så skulle man haft en kanonbra lyxbil idag!
Och att en bil blir äldre tycker inte jag är en godtagbar ursäkt att låta en bil förfalla!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
28 ägare har Budgetbilars svensksålda 750 haft, nu är den avställd sedan mars. Stackars bil...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Skulle inte vilja ha en bil som gått 230.000 mil heller :))) oavsätt om den har haft en 1 eller 111 ägare....)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
En bronzitbeige 750 av tidig modell har de senaste 5 åren stått och sunkat ner sig på bakgården till ett företag jag brukar köra förbi när jag skall till stan. Punka på alla däcken, mossa på taket men relativt få rostangrepp faktiskt, bilen förefaller heller inte vara solblekt. Just att sådana här 750 är värda mer i delar än som helhet :)
Ganska komiskt måste jag säga!! Killen med 750n e säkert coolingen som får alla brudarna *ASG!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
834
don-salvatore87
E38B12:

Jaså? Men om du åker förbi nån gång kan du ta några bilder på den bilen? Skulle vara intressant att se :D
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
BMW = "[B]ring [M]uch [W]omen" ,Klart alla brudar hänger med BMW ägarna. :)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Brukar se vår gamla e32 730 i Halmstad, sunkig, nedhäng bak, rost, svarta plåtfälgar och skitig. Skär lite i hjärtat varje gång man ser den. Lämnade vår familj med under 5000 mil på mätaren i toppskick, morsan brukade motortvätta den och smörja in lädret.
Snyft....

Men skojiga bilder var det iaf.
Slangarna är väl nån konvertering så M70n går att köra på brunkol?

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
betriebsanleitung3
Fascinerande,tittar om och om igen.
Visa användare
834
don-salvatore87
haha, jag tycker att de som står vid 750'n är väl ett par arbetslösa gubbar som försöker se coola ut där de står bredvid den ultimata komfortkryssaren 750IAL.
De kan väl knappt förstå att de står och känner och andas samma luft som 750IL!
Sen att den är runt 17 år gammal och knappt värd ett par öre har väl dom inte förstått en :D

Sen så han den långhåriga killen som står och ser så stolt ut, skulle vara roligt och intressant att vara där vid det ögonblicket och snacka med han om vad han tycker om bilen!
Repor och rost är väl styling enligt han!

Sen så lägg gärna märke till han längst till höger på första bilden.
Han ser ut som någon misslyckad advokat eller något!
Visa användare
834
don-salvatore87
haha, här är bilder från en annan träff med våra Vitryska vänner:

Länk

haha, stoppad av polisen :D

Massa andra träffar på möten finns här: Länk
Vitrysk bil träff! Har nog inte skrattat så mycket på länge. Stylingen var hel skön ;)
Hahahaha, fy fan för den E24an som syns på vissa av bilderna, fast den är ändå inte värst. Vingarna på vissa av bilarna är ju som tagna från mindre passagerarplan :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst håller jag om att det är komiska bilder men ärligt talat hur kunde det inte se ut kring korvkiosken i någon mindre ort i vårt kära land på 70-talet med överstylade Epa-traktorer och 142:or. Idén till Ronny och Ragge är ju inte helt taget i luften...

___
BMWCS #5157
Jag får lite Kreml High-associationer... underhållande bilder hur som helst :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.