AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.527

M3 från Gävle!!!!

Sida 2 av 3
er
256
eraabos
M3 E30-88
Ärligt talat så vet jag inte vad som är skillnaden, vad jag har hört så ska det bli bättre botten drag med
kökler kittet.

Det skulle var kul och jämföra skillnaden.
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
ok,. Det skulle jag vilja göra också! eftersom jag funderar på att göra det på min! Jag menar om det är värt besväret! =) kollar man på tiderna från BMW träffen så är det inte så stora tidsdifferanser modellerna i mellan!!! men vi lär ta en liten förträff nu när våren kommer och bilarna kommer ut!!

MvH Janne

Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3???
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
förresten! vad har du för sista ljuddämpare på din? jag har för mig att jag såg dig när du köpt din inne i gävle någon kväll där! och inte har väl du original?

er
256
eraabos
M3 E30-88
Jeg vet inte, men det är inte orginal. Kan vara Simons.
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
ok! jag ska köpa ett simons! får man väl se hur det blir! jag har ju supersprints katlösa mellandel! borde nog gå och få ihop dom.

Grusse
Janne när ska du lacka bilen?
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Jadu, ska börja slipa imorgon! Du, har du någon bra slipmaskin som man kunde få låna? för den jag har e nå snikig variant! du har ju slipat lite på 320:n så du kanske har nån ligger hemma!!

Janne!! blir den vit igen eller tänker du byta färg?
Ska du göra hela underarbetet själv?? Var j...igt noga i så fall,skulle va förjävligt om det blir att synas sliprepor igenom lacken..

Hoppas "blysläden" blir lite stummare när jag byter dämpare i vår, det var ju lite skämmit när man körde om folk och den reste sig på bakbenen som en överlastad Diesel Mercha=)
Simons sportsystem till M3 E30 kan man inte ta fel på för det är DTM avlsut med dubbla 3" pipor...huhhhh... Mig veterligen har dom inget annat system.

oo=00=oo
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
SL... Supersprint systemet ser nästan precis likadant ut! så det var därför jag undrade! sen finns det andra system också, sen kan man sätta dit egna slutrör om du inte visst det!

Jocce.. jo jag sk avara väldigt noga! men du vet jag behöver inte slipa så mycket! ska bara rugga upp lite, sen så låter jag lackaren få göra lite oxå! jag orkar inte stå i slipdammet i mitt lilla garage... Ska du byta till vanliga? ingen El-tjossan alltså =) förresten, 407 inlägg???? =))) lever du på nätet?

ha re boys!!!

Grusse
"WhiteBeemer" Vet inte om jag har någon bättre slipmaskin än vad du har, men det är en sån som skakar. Du får låna den om du tror den är bättre, bara att höra av dig.
Nä det blir edc ben, jag fick tag på ben från en skrotad -94:a så jag ska testa dom, det är inget läckage på dom i alla fall.
"...sen kan man sätta dit egna slutrör om du inte visst det..."
Puhh...vissa hugger då direkt, råkar liksom oxå veta det...
Har själv ett Simons på min MED modifierade slutrör, nu med standardlook, det du...
M-
36
M-DANNE
530DA TOURING MED STORA M-PAKETET -02.
Hör gärna av er till mig när det blir körning i Gävle området.Bor i Göteborg men har en kompis Nicke som också kör BMW och bor i Gävle.Brukar alltid vara på den årliga träffen.Jag kör en BMW M3 1987 med en M5 3.6l motor och ganska modifierad.Har lagt in den på "Läsarnas bilder" idag hoppas att den kommer med inom kort.Hälsningar Danne...
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
WhiteBeemer, två gånger i månaden, träff ... på Rörberg... Fan, då fick man ju aldrig göra annat.. Kul att det uppskattas.. Fösta åren var det ju typ 15 bilar. I år ska det bil över 100 som kör. Vi håller på kollar om det går att låna det lite längre så vi hinner köra mera..
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Jörgen... Jag tänkte mer att vi kunde träffas och ha små gemmensamma träffar=) för att låna Rörberg är inte det lättaste! För som det ser ut så är det fler än jag som vill träffas och sncka och bara köra lite! gärna några små sköna kurviga vägar här i trakterna!

Jocce.. det var ju bra att du fått tag på sådana! vågar du berätta vad du gett för dom?

Grusse.. Jo men du vet den här inte ens steglös och gammal! Ante hade väl ingen heller hemma tror jag? har kollat runt lite, och det börjar växa lite i pengaskrinet så jag funderar på att låta lackaren göra lite underarbete också.. Var iväg och köpte nya stolar i helgen =) blå/svarta skinn stolar med nya underredet! har suttit i en E36 men jag tror dom ska passa rätt så bra.. ska slänga ut allt löst i bilen och sätta ett tvärgående stag bak!

SL... nej det var inte så jag menade, men det lät lite nedlåtande! hoppas du inte tog allt för illa upp? Jag har ögon men som sagt så undrade jag om han körde original eller inte, och du som kör simons, funkar det bra? eller rättare sagt låter det bra? Jag vill vara säker när jag köper om det blir bra. så om du har lust så är det ju bara skriva ett litet inlägg om vad du tycker!!

M-DANNE.. visst ska du vara med! Vad kör kompisen din för BMW? din bil verkar schysst! (ska bli kul att få se lite bilder) funderar själv på en sådan, inte för att ekonimin tilllåter en till M3:a just precis nu men jag ska ha en sån=). är den besiktad som en Hartge H35 eller hur har du fått den genom besiktningen? Har kikat runt lite i tyskland och det verkar finnas en och en annan där! Håll koll på forumet om du har vägarna förbi så är det bara fråga om det blir någon träff... eller M3 meeting som man också kan kalla det!!

Våren kommer snart.....

Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
M-DANNE... Förresten, satt å kikade på bilderna, Hur är det med fälgarna? är det fälgar och däck för 6000? isåfall är jag intresserad! Jag måste säga att den är väldigt fräch, hur mycket euros fick du ge för den? =) En sådan måste jag bara ha!!!

WhiteBeemer: Det är lugnt...tyvärr har jag inte hunnit testa systemet så mycket än då bilen köptes in bara för ett tag sen. Systemet, relativt nyinköpt av förra ägaren, satt på bilen då jag köpte den och jag har nu alltså modifierat utblåsen. Dubbla 3" DTM stuk tycker jag inte om, speciellt inte på en f.ö. original M3 E30.
Den har varit avställd hela vintern så jag har inte provat systemet så mycket, men lite har har jag ändå provat. Visst är det lite mullrigare och något mer ljud speciellt i det högre varvtalsregistret men inte så mycket tycker jag.
Säkerligen märker man nog av ljudkaraktären mer vid långkörningar, men detta har jag inte pejl på.
M-
36
M-DANNE
530DA TOURING MED STORA M-PAKETET -02.
White Beemer!!Kompisen kör en BMW 525 Touring 1994 fullutrustad.Det är fälgarna och däcken som är på bilderna(Alltihop 6000:-). MKT MKT Fräscha dom är i NYSKICK finns inte ett märke och däcken har gått 150 mil.Det är riktiga Racingdäck och inget skräp så det är mycket Fälg och Däck för Pengarna.Men jag har ingen användning av dom då jag har köpt nya..Bilen var inte billig bara lacken kostade 50 000:- jag har väl lagt ut ungefär 135 000:- hittils.Bilen är Reggad som en M3.Det är nästan omöjligt att få en sån här bil godkänd det krävs massor av intyg från bl.a BMW Tyskland,Chefen för TÜV i Hamburg Tyskland och j-vla massa papper och arbete och sånt.Man måste veta exakt vad man får göra och inte göra annars är det omöjligt att få den godkänd.Hälsningar Danne..
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
SL... Ok! Jag köper ett sånt tror jag! Det ligger ju hyfsat lågt i pris i alla fall! min kommer inte gå så mycket långkörningar!

M-DANNE.. ok, jag har tagit ditt nummer, kanske ringer ikväll om du har dom kvar! måste kolla i skattkistan om det har ökat med pengar under natten=) Jag ska kolla upp det där om man får regga en Harteg H35 i sverige, Då lär det ju bli lite lättare??? Men på något sätt måste det gå! För det måste vara nått av det underbaraste att köra...

MvH Janne

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.