|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
The fastest man |
Är det nån som känner till en Dakargul m3a från Gävle han som hade den har bytt in den på Matsbilar i Falun. Den hade 18"kosie fälgar på och reiger kit, Den var jävligt fräcsh förrutom att det var färdskiftningar på den!!Undrade ifall det är nån som vet vad han fick för den, idioterna begär 199500:- för en importerad 94a som "gått lite mer än 9000mil". Mvh/Jonas |
Grusse |
Japp, killen var väl från Valbo om jag inte är helt ute och cyklar nu. Jasså han har gjort sig av med den. Är du sugen att köpa den bilen eller? Det snackades om att den var ganska mycket trimmad. 199599:- för den det var verkligen saftigt, tyckte inte den var särskilt snygg heller var lite för plottrig för min smak. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Per's gammla antar jag ? bilder finns på Länk även tider etc på vår hemsida www.bmwcs.com/gefle |
The fastest man |
Jo det stämmer det var den bilen!!! Mvh/Jonas |
| Är det inte den som har 330+ hk?? han har ju i alla fall kört rätt bra tider med den har jag för mig. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jocce, stämmer... |
Be.My.Wish |
det här kanske inte är rätta stället att skriva. jag undrar bara är det flera här som är ifrån gävle? och som har något i bilväg att komma med. bor själv i gävle och har inte sett till speciellt många bmw.s här som är annat än bara orginal ägd av icke "sport-intresserade" personer så att säga. vart håller ni hus? |
|
Jag bor i gävle och åkte diamantsvart m3:a förra året, i stort sett helt original dock (gillar inte massa extra kjolar o vingar etc.). Blir förmodligen en ny m3:a till våren. Var förresten hos Mats bilar i falun förra veckan, höll på att svimma när man såg priserna på bilarna där (norska priser?). Undrar vart o till vilka han säljer bilar, jag skulle åtminstone aldrig betala det han begär för bilarna, fast det kanske är meningen att man ska pruta 30% på priserna där eller nåt. Såg en -94 325:a cab där som han begärde 199 000:- för, huh!, den var värd typ 120 000:-. Mvh Jens |
|
| Tjena! Jag är också från Gävle, åkte en röd 325 Cab tills i höstas. Nu har jag en röd M3 E30, han dock inte åka så mycket innan jag fick ställa av den. | |
Grusse |
Jag är från Sandviken, men det räknas ju nästan till Gävle :) Åker Daytonaviolett M3 -87 med gr.N chassi och i stora drag en Evo III motor (lite vassare kammar än Evo III:an) ca:250hk Bilder finns på: Länk Har även en M3 -94 svart men som är helt orginal, har tyvärr inga bilder på den än. Sen har jag 320 som vinterbil. |
Be.My.Wish |
ok. själv åker jag mest en röd M3 E36 -94 men den är inte min. jag är bara så bortskämd att jag har tillgång till en ändå. äger ingen egen bil. men jag gillar vingar och kjolar och styling överhuvudtaget. och fart. mycket fart ska det vara. |
|
Jag Åker en vit M3 E30 Med Azev fälgar! Bor i S-viken men på sommaren är man ju mest i Gävle! När bilsport kom och gjorde gatbilsreportage här, Var det meningen att vi (M3-M5 ägare) skulle få ett stort reportage, jag hade själv kontakt med Bilsport reportern och vi pratade om hur vi skulle sätta upp reportaget. Men eftersom det stod så många japanare och drygade på reportern så vart inte vårat reportage så stort! meningen var ju att vi skulle få en stor bild med oss (ca, 15 st) alldeles vid Gevalia. i Bilsport vart bilden väldigt liten! Och till och med Subaru gänget (bara 1st impreza t.e.x var med) fick större kort! och en längre text! Och vi hade med en Trimmad M3 E30(Han som skrev tidigare) och en trimmad M3 E36 som knappt kom med! men som sagt vi har väldigt många frächa BMW:s i Gävle - Sandviken trakten! Se bara på BMW-träffen som arrangeras varje sommar, ca 30% är ju från trakten! Men som det verkar på dig så har du inte så mycket komma med själv! (om man tittar på vad du har för bil) men men,,, kom ut och titta en varm sommarkväll så ska du få se på bilar! MvH Janne Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
Be.My.Wish |
haha hej whitebeemer. nej jag har inte mycket att komma med. men jag tycker om att kolla. jag missade tyvärr BMW träffen i somras/höstas men "min" bil var med. jag vill bara ha lite kontakt med folk från trakten med fina bilar. inget illa menat. |
| Jaha Sandviken här oxå, känner dom här M3 raggarna som skrivit tidigare=) | |
|
Angående "spiller nytt" reportaget , jag hjälpte till vid grupp kortet på lördagen, försökte att få så många BMW:n som mögligt längst fram men det gick inte så bra, han ville ha fram rätt mycket raggar bilar. Dock var jag nöjd med bilden, det kanske bror på att min egen bil var längst fram! :-) |
|
| "spoiller nytt" skulle det vara! | |
|
Tjena abbe! jo jag vet, han var lite disträä den där reportern! men men... =) Hur blir det för dig då? ska du behålla din alldeles original? inte ens fälgar? Du brukar inte vara ute och åka så mycket på kvällarna? vore kul om vi M3 E30 grabbar i trakten kunde träffas och Snacka lite!!! Be.my...... Jo det är kul att du undrar! jag tyckte bara det lät som ett nedslag för oss som åker i Gävle! Och såg att du minsan inte hade någon bil! (fast nu förstår jag att du har en) Hoppas du följer med och åker med oss i vår/sommar för som sagt brukar vi vara några styckna... och det är ju kul att stanna någonstans och prata lite om bilarna! Sen så gör det ju inget att Cossie gänget blir lack om vi är fler en dom =) hehe... det är bara att när somamren närmar sig så skriver vi lite i forumet så kan alla mötas någonstans! MvH Janne Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Japp, den kommer att se så original ut som det går, köpte t.o.m. däcken i original demission. (205/55/15)Vet inte riktigt vad som har hänt med mig, har inte varit så mycket för original utseende förr, på M3:an känns det bäst så.( Sen är det inte så många som har original utseende nu, det känns lite roligare så.) Jag han inte åka så mycket alls innan jag ställde av bilen, köpte den 5:e oktober och ställde av den i slutet av den månaden. Räkna med att jag kommer att åka en del med den i sommar och träffas gärna någon kväll, skulle vara väldigt kul. |
|
|
Hoppas ni inte blir less på min stavning, "jag hann inte" skulle det vara. Jag glömde skriva att motorn är inte original, det sitter ett Köhler kitt i den. |
|
|
Ok... Jag vill ha ett Khöler kit i min med! men jag väntar till nästa sommar endå tror jag! Ska lämna in min på lack snart nu, och sen blir det en uppdatering av chassiet. nya fjädrar och dämpare! Var iväg och köpte nya skinnstolar i helgen också. En liten fråga! hur känns den jämfört med en helt original? Blir det mer klipp i den? Jo jag förstår dig, man vill ju hålla bilen original, men jag tycker endå att fälgarna är för smala och den kränger så mycket med dom på! jag vill ha hårt! Men som sagt fick man tag på 16 tums bbs split för om jag inte misstar mig så är dom 7,5 tum breda, så skulle jag slänga dit dom direkt, sen gör det ju inget att dom är toksnygga! Kul att du tycker att det låter som en bra ide att träffas! för vi har ju en del BMW entusiaster här... för min del räcker liksom inte BMW träffen,, jag vill ha träffar minst 2 gånger i månaden under sommaren! =) det är så trevligt att titta framför sig och se 10 M-bilar som bara cruisar genom staden!!! Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Och du jocce... ska vi se vem som åker mest på sidan i sommar??? =) kallar du mig raggare? dudå? åker ju med jänkestil på din blysläde,,, Stor och mjuk, så undra vem det rä som är raggare =) nedå skojar bara med dig! Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.