|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är ingen fara att öppna diffbromsen, bara man håller reda på vilken väg och i vilken ordning grejorna ligger i. _______ //Niklas |
|
|
300+: Du har diffbroms. Det är ju en M3. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
>J. Lindgren, oki tack. Hur påverkar det drivningen? Ngn som har en fin skiss på hur det fungerar med och utan? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
civilization |
koni: Fint, eftersom jag tog hem den gamla som det var fel på kan man ju alltid öva på den =) Förresten, grejen med förra diffen var att det knakade och skrapade riktigt illa när man svängde med bilen på parkeringar och liknande i låg fart. Min mek påstod att ena drivaxeln gick att röra ganska mkt ut och in där den satt i diffen. Du kanske har nån aning om vad det kan va? Kanske tom går att laga? |
|
Om medbringaren går att röra ut/in lätt så har nog låsclipset gått sönder. Är det använt rätt olja i den? Dom symptomen brukar komma om man kör på en olja utan LS tillsatser och kör man för länge då så skär lamellerna. Om den inte går att laga skulle det då gå att få köpa medbringarna eller kanske hela klumpen? _______ //Niklas |
|
civilization |
Koni: Såvitt jag vet har det varit rätt olje men jag köpte ju bilen begagnad så man vet ju aldrig. På BMW blev lät de mkt förvånade när jag beskrev problemet, tydligen ovanligt med sådana diffproblem. Ja det går bra om du vill ha den, men tänkte nog jag skulle göra ett försök att öppna den och titta efter först. |
|
Om du ger upp är det bara att höra av dig. bmw320i@telia.com _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.