|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
coooolt /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hahaha de skulle börjat med den stora bilen istället :) De tänkte nog inte på att en vattenfylld bil väger LITE mer än en torr dito :DDDDD Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| HAHA !!!! :D :D :D | |
| Alla sätt är bra utom dom dåliga=) | |
| Jag saknade ett par bilder till. Undrar hur dom ställde ner lastbilen, uppochner eller? | |
|
Vissa dagar inget som man tänkt sig! ///Johan |
|
|
Ganska klantigt... Stödbenet på lastbilen ska vara lika långt från kajkanten som det är från kajkanten ner till vattnet. Den stora kranbilen kunde tippat ner också om kajen gett efter. Automat är bekvämt |
|
kilroy |
Den bärgningsfirman tog sig verkligen vatten över huvudet...Kul bilder...!! |
|
Haha, fruktansvärt skoj! :)) /markus |
|
| Haha, ganska dumt att fortsätta när lastbilen redan lutade så mycket som den gjorde på bilden innan fallet. | |
|
Det var min tanke också, att bärgningsbilen lutade mycket när jag såg dom första bilderna. Undra hur det gick för bärgningskillen, för normalt sköter man kranen på höger sida av bilen i detta fall, och då borde han fått bärgningsbilen över sig. Jag körde själv bärgare som ung, men nåt sånt här råkade jag aldrig ut för, som tur är. BMW CS #5206 |
|
| Galet! Hoppas ingen blev skadad. Vilken slarvig bärgare, inte helt ovanligt inom den yrkeskåren. Men de flesta är seriösa och otroligt skikliga. | |
| "Skadeglädjen är den enda sanna glädjen" HE HE HEEEE... | |
|
När det gäller sådana fordon som ofta gör tunga lyft har de väl en fjärrkontroll så de samtidigt kan se ordentligt och vara utom fara. Har man ju t.om på små lastbilar med mindre kranar. |
|
|
Mercedes går på djupet... Tålig forograf. Det borde tagit några timmar innan den andra bilen kom dit för att lifta. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
...eller lyfta kanske vore mer rätt att skriva... God natt "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jag tror inte att kajen ger vika utan det är stödbenet som glider över kanten... kolla på de bilder där den lilla bärgaren lutar som mest och se efter var benet står.. Mycket klantigt och korkat att fortsätta när bärgaren lutar så mycket. Diesel-räsern |
|
|
Det här är väl inte riktigt mitt område men enligt vad Styrman skriver så är även den andra lyftbilen placerad för nära kajkanten för att det skall vara riktigt säkert, eller? /Johan |
|
|
Här är en annan höjdare när det gäller bärgning. I detta fall i snö. Vad tänker folk med! Länk mats |
|
| Den var skön! Vad jag garvar, vilka spån! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.