|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bara att ta lagen i egna händer... sätt dig där med några polare och vakta, fånga aset och slå ihjäl den/dem, sedan kanske det skulle gå att smyga in med kropparna på något smältverk och förinta de totalt... låter grymt men vad gör man när inget lagligt hjälp finns längre! | |
|
Man kan oxå sms:a bilnumret (d.v.s. alla tre bokstäver o tre siffror) till 71456 (vägverket) o du får ägaruppgifter tebax efter några sek.!! HBK |
|
|
Skulle smälla på vinterdäcken idag. Gick ut i garaget och såg att de var puts väck. Börjar bli lätt trött på diverse småtjuvar. M3 speglarna har försvunnit ett antal gånger, däck, lister, vingar etc bara "försvinner" Skall sätta min M3 på en enslig parkering och aptera lite dynamex i M3 speglarna. Tror 100 gram räcker för att nävarna skall försvinna på dessa tjuvjävlar M3/// Mullret |
|
|
Tänkte försöka lägga ut bilder på fälgar samt bakspegel mm som stals . Vet inte riktigt var jag ska lägga det ännu men återkommer om det. Vore det inte bra att ha en avdelning på Autopower där man kan rapportera in stölder med ev foto på det saknade bil/delar. Vore ju inte så svårt att ordna, nåt liknande börsen kanske. |
|
|
Fy fan vad trött man blir på sådant här.... Hoppas majoriteten av folk en dag tröttnar på att behöva utsättas för brott av den här typen och ett parti vågar stå för lag och ordning som man kan rösta på. Hur länge ska man behöva vänta på detta... |
|
|
Fixade nya vintedäck i dag. Vianor hade haft 5 stycken kunder som blivit av me dsina vinterdäck i olika situationer. Värst var väl tanten som lyft ut dom ut bilen utanför radhuset, gått in för hämta hjälp. kommit ut, och gissa, Däcken borta.. Efter 2 minuter.. M3/// Mullret |
|
|
"Lite uppdatering" Tjuven är fast och mina fälgar är tillbaks efter husransakan. Saknar fortfarande en bakspegel samt lite småplock, detta fanns hos personen ifråga men jag kan inte få tillbaks sakerna förän rättegången har varit. Jag får lov att säga att jag är imponerad av Polisen sätt att fixa detta, känns väldigt bra för mig att få tillbaks sakerna. Har dessutom ställt ett skadestånds anspråk på gärningsmannen för orsakad skada mm. Han lär ju ha mig efter sig så länge han lever i alla fall för dom pengarna släpper jag inte. |
|
| Fan va gôtt att nåt ordnar upp sig. För en gångs skull känns det som... | |
|
ppeellee Kul att farbror Blå kunde uträtta något i dessa tider. Lycka till med "indrivningen" M3/// Mullret |
|
| Härligt att höra!!! Man hade juh nästan tappat all tro på rättssamhället. | |
| Det var sannerligen kul att höra! | |
|
Man skulle nästan tror att dom läste här på forumet, eftersom dom tog fast killen! MvH Bmw 4-ever |
|
| Lite kul med indrivning, farsan hade inbrott i verksatden där någon stal verktyg maskiner och en massa lyft doningar typ stroppar kättingar osv och polisen hittar killen efter ett tag i lindesberg och alla saker kvar och farsan kvitterar ut sina saker ca 1 ton prylar och då var det tydlingen ett par kättingar som inte var farsans och tjuven anmälde farsan för stöld. Senare kommer polis och tjuven till verkstaden där farsan hängt upp ett gäng nästan nya kättingar och tjuvens två gamla slitna, och tjuven går direkt fram till dom dyraste kättingarna och säger att det är hans och polisen som var närvarande plockade ner dom rätta flinade lite och lade ner åtalet. | |
|
Fan va gött! :) Grattis ppeellee! Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| Bagarn: hahaha, en del är fräcka in i det sista. Skönt med poliser som ser saken från rätt håll i det läget. | |
|
ppeellee: Bjud Harrysarna på ett storpack munkar eller nåt så dom fattar att dom e uppskattade och förmår rensa vidare i stöldträsket. :) |
|
| @Bagarn: Din far ska ha en eloge för att han är en bättre människa än mig. Jag tror jag hade knutit skosnören, livrem och halsband åt tjuven med hans kätting och tagit honom på en simtur om han anmält mig. Snacka fräckhet! | |
|
Säg den glädje som varar för evigt? Kommer ut till min verkstad idag och ser att nån varit inne i en av mina bilar jag har utanför, då bilarna ej är låsta och ej heller innehåller några stöldbegärliga prylar tänker jag inte så mycket på det. Ska lite senare ut och plocka en rattkåpa ur samma bil och ser då till min fasa hur någon har stuckigt ca 10 hål i varje skinnstol. Snyggt och fint med små hål bara för att göra inredningen värdelös, extra tråkigt då det var en mycket snygg svart skinninredning. Har hela tiden försökt att ligga lågt i pris pga att jag har låga omkostnader men nu börjar det att bli rent löjligt med dessa inbrott och skadegörelser. Som det känns idag så ligger en utförsäljning och sedan en spik i dörren nära, fy f*n va ruttet man mår av sånt här. Troligtvis en hämd från tjuven för anmälan, vet ingen annan som skulle kunna vara så rent sagt korkad att man gör så här? |
|
|
ppeellee >säg den glädje som varar:( måste kännas tungt nu när det ena löst sig.Är nog som du säger ren hämd från banditen.Kanske är läge för ett par dobberman. Mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
| Har lagt ut lite krokar för att luska ut vem det kan vara och om jag skulle få reda på det så kommer jag varken använda Polis eller dobberman. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.