AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
31.100

Fy F*n va fräcka tjuvarna är nu för tiden!

Sida 1 av 2
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Körde ut lite tidigare efter Lunchen till min Firma idag. Har själv mina lokaler på baksidan av en industrifastighet och när jag kommer fram observerar jag en BMW E34 som står och väntar på framsidan. Tänker inte så mycket mer på det utan tror det är en kund som väntar på mig och kör runt fastigheten till min lokal och får då direkt se min Privata BMW E36 stå pallad med ett par däck och en växellåda. Kör fram och hoppar ur bilen och kollar spår runt bilen. Då det snöade kraftigt och spåren var helt färska både efter skor och bildäck, då förstår jag att det var bilen på framsidan som var den skyldiga. Hoppar snabbt in i bilen för att försöka hinna ifatt bilen ifråga, problemet är att jag fortfarande körde med sommardäck så jag fick snabbt ge upp. Hann dock se de första tre bokstäverna i reg nummret. Åker sedan tillbaks för att inspektera skadorna och ser att de fått med sig två fälgar samt lossat en framfälg nästan helt (Fälglås). De har haft bråttom iväg för de har lämnat kvar en mindre garagedomkraft. (Tack för den)Troligen har nån stått utkik för att se när jag kommer och tjuven har fått brått iväg.

Bilen som de färdades i var en gråsilveraktig BMW 5 ser E34 med ett reg nummer som börjar på GCR *** , Fälgarna som stals var 2 st ACE femekrade 7*15 tum med sommardäck. Fälgarna är ju inte värda så mycket men detta var tredje stölden på ett halvår och inga försäkringar täcker detta då bilarna står ute. Problemet är ju också att man tvingas köpa 4 nya fälgar nu :( Är det nån som kan hjälpa mig med reg nummret eller tips så belönas detta garanterat. Stölden skedde i Vara så bilen bör ju höra hemma i närområdet . Har varit i kontakt med polisen men det är ju tyvärr rätt lönlöst.

735
Fan va trött man blir!!!

Kan bara säga sorry.

Hoppas inte BMW:en va stulen, finns ju stor chans annars att ngn kanske kan lokalisera bilen.
Tyvärr är väl chansen att få fast jävlarna lika med noll, med tanke på vår kära poliskår som tycker d finns viktigare saker än att utreda brott.
Hämd är annars underskattat på folk som har svårt att skilja på mitt och ditt...

ppeellee; Pröva siffrorna 012 det fordonet är hemmahörande i Sollebrunn.

Ps Kan finnas fler GCR E34:or har inte kollat alla ännu men fick fort napp och därför vidare befodrar jag den så länge.

Mvh Stephan
kilroy
Med hjälp av halva reg numret borde du väl kunna hitta bilen...sen är det ju polisens sak att ordna resten.Hoppas det löser sig...
Hade jag fått tag på de där snubbarna så hade jag nog låtit 240kg ren kärlek ( Bogdan och Ivor ) utrustad med basebollträ och med sikte på knäskålarna, "Snackat" med de där snubbarna.

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Man blir verkligen f*****nad!!

När jag hade min tidigare E32:a så råkade jag vid ett tillfälle ut för tre inbrottsförsök på två veckor. Första gången kom man in i bilen men lyckades inte få igång den. Efter verkstadsbesök där man bytte nycklar och lås (reparationerna skulle göras senare) så gick man på bilen igen. Andra gången lyckades man inte forcera startspärren i färddatorn. Sista gången fick de med sig bilen som sedan länsades på inredning, fälgar, avgassystem etc. Vid ett av de första stöldförsöken tog ett vittne registreringsnumret på en annan E32:a som var obesiktigad, oförsäkrad mm och som uppenbarligen var inblandad i detta.

Jag fann det rätt naturligt att polisen borde kontrollera denna bil, om inte annat för att fria denna person eftersom han setts vid en brottsplats. Polisens reaktion var helt frågande och jag fick en utläggning om att man kan inte gå omkring och anklaga personer för stöld.

Det som gjorde mig mest upprörd var när jag fick en kopia på min stöldanmälan - polisen hade avskrivit ärendet 90 (!!) minuter efter det att jag anmälde bilen stulen. Jag tog kontakt med polisen och uppmanade dem att åtminstone stryka tidsuppgiften när man lägger ner ärendet eftersom det kan uppfattas som tämligen stötande för oss laglydiga.

M.J.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
GCR012 är den enda grå E34 med den bokstavskombinationen.
Borde väl intressera Farbror Blå tycker jag??

/// Gunnar E.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
gunnare:
hur kollar ni upp det?

4 Cylindrar är 2 för lite!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Bilregistret.

/// Gunnar E.
GCR012 är en 525TDs
Pi
123
Pinky
E36 325 M
Hej ppeellee

Tänkte på det som du skrev -Körde ut lite tidigare efter Lunchen till min Firma idag-
Det låter ju som Asen (tjuvarna) Har kollat upp stället och visste när du brukar ta lunch.
Du har inte sett nått dagarna innan tror du?
Bör ju vara nån som bor i trakten kolla upp den där GCR012
och hoppas att dom åker fast.
Mvh Jerry
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Nu är man snart helt knäckt, kommer ut till verkstaden idag Söndag för att hämta lite delar. Vad får man då se? Jo vänster bakruta samt v sidoruta fram sönderslagna, fullt med glassplitter i bilen samt följande delar stulna: V ytterbakspegel, Alla relän i säkringsboxen,Skydd under ratt,Vävelspaksknopp samt damask,båda sidoblinkers. Troligen samma person som är sur för att jag inte lämnat kvar hans garagedomkraft ute eller en ny förmåga? Polisen gör inget, Försäkringsbolaget betalar ej ut ersättning då bilen står utomhus! Har starka funderingar på att sälja av skiten och slå igen, Har inget lust att vara födkrok åt bedragare och tjuvar. Har nu lagt ner tanken om rep på min BMW 318 -93 E36, den får gå samma väg som övriga bilar alltså säljas i delar. Synd på en rätt skaplig bil med få mil men som det ser ut nu så blir det för dyrt att repa den med alla saknade delar.
52
447
528:n
528i -96
Man blir upprörd av alla skitstövlar som går ute och bara ställer till sattyg för vanligt folk! Här i Göteborg så bygger polisen om ett polishus för 660 miljoner...Tror någon att dom kommer när man ringer nu? Knappast... I vårat närområde byggde dom om för så många miljoner att poliserna verkar ha försvunnit helt.
Har ringt flera gånger sista åren och dom har ALDRIG kommit! Trots att man är vittne till brott som begås! Dom är TOTALT ointresserade!

Personligen så tror jag att polisväsendet är förstört av våra domstolar och vårat rättsväsende som ofta skyddar krimminella mera än brottsoffren! Om poliserna tar en tjuv idag så släpper åklagarna dom 1 minut senare...Det gör att poliserna tappar intresset. Så med våra töntlagar så fortsätter detta bara och blir nog ännu värre..Varför skriva om detta här? Jo, vi ALLA får betala dubbla premier på våra bilar + Allt elände med avbrott/anmälningar m.m. Om denna laglöshet fortsätter så blir nog sverige som i Östländerna....Maffialand!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Ppeellee,
har polisen gjort något åt åt ditt tips/vittnesmål om den grå E34:an? Den har upplysningsvis precis bytt ägare (041112).
Förstår din frustration, man känner sig helt rättslös!

/// Gunnar E.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Verkar ju vara den E34;an..

Åkt ut till den adressen bilen är registerat (kolla däcktrycken om dom verkar stämma med brotsplatsen), ta med dig några kompisar, kolla´av området ifrån i bil. Verkar ngt skummt, ring polisen, gör inget själv! Man vet aldrig vad som han hända!

Kommer inte polisen, kan ni evt ringa ägaren till E34:an och fråga vad han gjorde på din arbetsplats.

VILKA SVIN!!!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Gunnare" Kolla din mail

Sim" Det värsta är att detta ej hjälper, så länge den skyldiga ej erkänner är det inget jag eller Polisen kan göra.

528"n Du har så rätt i vad du säger, tjuvar och bedragare ska det alltid daltas med.
Blir arg och ledsen av att läsa sådant här, har aldrig varit med om inbrott själv, bor på en gammal gård så här är inte mycket till biltjuvar ute men man blir ändå berörd! Hoppas asen åker fast rejält.

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Fruktansvärt tråkigt att höra men så här blir det när BMW har blivit så billiga och vem som helst kan köpa dem, bmw har ju numera "en stor oönskad kundgrupp" som, någon skrev och jag kan bara hålla med. I ditt fall är nog lösningen att tillsammans med att gäng välbyggda vänner göra ett hembesök på adressen där den gråa E34:an hör hemma. Jag menar inte att man behöver bli våldsam men man kan ju kolla upp vad det är för typer och om de är skyldiga kommer de säkert inte vara så kaxiga när kan känner till var de bor osv.

BMW CS #5139
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Övervakningskameror är ju hyfsat effektivt för att få tag i förövare, eller en halvtam "varg" som vaktar.

///MVH Hasso
Länk
ic
237
icho
320i, -04
Länk
Här kan man testa sig fram för att få en träff på ett "trasigt" regg nr... Har man bara delar av det så e de ju lätt att testa resten för att se om man hittar nån träff... mkt användbart i sånna här fall...
"icho"

Kanonsida!!! Tack så mycket!!

MVH jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.