AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.790

Första snön alltid lika kul! :-)

Sida 2 av 3
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Det betvivlar jag inte en sekund :) Har dock lite dåligt med tid för sånt just nu, har en tenta nästa vecka som av naturliga skäl har prio ett. :/

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
ojojoj, har inte tillgång till warmgarage förän 1 december. bilen står och fryser på p-platsen. tur som det är ligger det inte på en gata så man klarar sig undan saltet.
funderar på att sätta i coupevärmaren för att smälta snön från taket...vågar man det för fuktbildningen?
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Borde väl inte vara något problem om man borstar av snön först, har tänkt göra samma sak. Jag skall köra in bilen i varmgarage men väntar på vägar som man utan risk kan åka på. Hällre att den står ute några dagar extra en att lägga den i diket.
typiskt! fanns inget el i stolpen när jag kopplade in bilen. ringde förvaltaren och fick veta att elen koplas på 29 January pga av kabelbrott. hatar vinter!!!!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vinter är kul!!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
om man är en isbjörn kanske...
Nu är det bra en vecka kvar till jag få tillträde till varmgarage för resten av vinten. en vecka måste nog starkarn klar sig i kyla och blåst. Det viktiga är att parkeringen inte har ankytning till gatan och allt salt som sprids ut där. fast visst ä det så att i Stockholmslän används salt endast på stora genomfartsleder?
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Just nu är det faktiskt rätt vackert ute med all snö trots allt, ska försöka hitta någon som är sugen på att åka ut och sladda nån kväll nu i helgen :)

Tomas: Nä, de sprider ut salt på alla möjliga gator och vägar. Örk. :|

/Masten
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Varmare väder är på gång.. kylan och solen består denna helg. Sedan blir det regn och varmare måndag->
Hört att de ska bli bra väder :S
Fram tills onsdag (bra väder= sol o snö) :)

// Pantzare
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Bra länk för väder!

Länk

Regn o +8 på torsdag!
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Med andra ord snart dags att cabba ner igen :)

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Blev lite sladdande i snön idag, med Masten som den eviga kameramannen. Kolla in lite längre ner på Länk

/Caspar
"Lite snö tror inte jag att bilen tar skada av, innehållet är förbluffande likt något annat som bilarna ofta utsätts för.... regn :-) Salt skall jag dock försöka låta bli att smeta in bilen med."

Caspar: Du vet väl att vägverket här i Stockholm har toksaltat vägarna för cirka 3 veckor sedan!? M.a.o. långt innan snön kom. Om jag va du så skulle jag tvätta av bilen i en hall och sedan köra in den i ett förseglat bilsläp för att sedan ställa av henne i ett värmegarage! Synd att bilen skall utsättas för salt :-(

Mvh Tobias
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tobias. Jo jag vet.. :-( Tanken är precis den som Du beskrev, förutom det förseglade släpet, är vägarna bara torra så tror jag inte att det är några problem med saltet de två-tre km som det gäller... Salt är ju vattenlösligt och rinner av vägarna ganska fort.

Förhoppningsvis köper tjejen sin bil i veckan och då får jag loss 530'n så Monstret kan ställas av.

/Caspar
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Det finns risk att jag kommer och tar Monstret i beslag om den får rulla längre tid i vinter än vad jag anser är skäligt ;) God damn it, jag känner ett starkt behov av att gå lös på den med allt vad bilvårdsmedel heter just nu...

/Masten
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Förhoppningsvis skall det om prognoserna håller börja regna och bli varmare i veckan. Tokregnar det i Sthlm så försvinner förhoppningsvis det mesta av saltet.

Lite olika bud från wather.com och smhi.se dock.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Feel free!! Kör den gärna till OK's GDS hall och putsa inunder också, fixar Du allt ink vax (jag har ju köpt en ny burk supervax till Dig) så lovar jag att ställa av den så fort den är hemma igen!!

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vintern börjar förresten inte förräns den 1 december!! Så det så!! Jag har 9 dagar på mig att ställa av bilen...

/Caspar
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Gah, jag VILL verkligen putsa Z3, har så ont om tid bara :'( Efter 15/12 kan jag putsa nästan hur mycket som helst på den, men då är den kanske redan avställd :/

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jupp

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.