|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
He he, man är ju sjuk... Såg att det snöade, så jag var bara tvungen att ta ut Z3M'en på en vintertur, innan saltet kommer fram!! Off-piståkarna snackar om puder i backen, men puder på vägen slår det mesta. 321hk & 255'or (vinterdäck) gör inte det hela sämre (även om 32,1hk hade räckt nu..). Räkna varven med ställ i 20km/h runt rondellerna ÄR kul... :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk | |
|
Sitter o tittar ut just nu o de snöra MYCKET! ÄR sugen på att dra ut nu med e36an! :D // Pantzare |
|
|
Jupp!! Skönt att man inte skall iväg förräns efter lunch imorgon :-) Skrapa is & snö 06.30 är inte så kul.. :-( /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Vackert är det också, om man har rätt grejer under snön.. Länk Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar, snälla ställ undan din fina bil tills våren kommer. Z3'or och snö hör inte ihop enligt mitt tycke. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Lite snö tror inte jag att bilen tar skada av, innehållet är förbluffande likt något annat som bilarna ofta utsätts för.... regn :-) Salt skall jag dock försöka låta bli att smeta in bilen med. Skall vara möhippe-chaufför imorgon!?!? Sedan blir det tvätt av bilen första dagen med torra vägar (så jag kan ta mig hem från tvätten!!) och avställning. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Tur att man kör vinterbil med riktigt tak.. :-) Kul är det |
|
|
Caspar, du bor väl i villa? Varför tvättar du inte bilen hemma? /B |
|
|
matzz: Hardtoppen funkar utmärkt som riktigt tak!! :-) Fast Du kommer att få skit från forumet om Du kör en Coupe på vintern (helt ok för mig dock). Beppo: 1. Man får inte tvätta bil utan separationsbrunn, det finns ej (ehhh??) 2. Svårt att krypa under bilen och få den ren inunder och på insidan av fälgarna. 3. Kallt som f-n så här års... 4. Omöjligt att få bilen torr i minusgrader. 5. Trång väg måste parkera längs en mur, jobbigt att tvätta en sida åt gången.. Osv osv.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: Jo kan väl förstå en del som tycker man skall ställa av. Men sköter man bilen under vintern så ser jag inga problem, och varför inte kunna njuta året runt.. :-) |
|
|
Caspar: Masten löser väl såna petitesser! "Omöjligt att få bilen torr..." Masten är ju utrustad med hörfån (bla) Jag menade SJÄLVKLART INTE att du skulle göra det själv! ;-) |
|
|
Caspar: Har du bilen ståendes ute?! Stackars liten.. den fryser ju då *brr*! |
|
|
matzz: Jag håller med, men ställer ändå av M'en då den inte tillför något på vintern. Den lär ju inte må sämre av att slippa saltet. Ett tips inför vintern (körde med gamla 2,8an på vintrarna). Skaffa sådan där transparent skyddsfilm och sätt fast på framkanten av sidokjolarna (ta lika gärna hela skärmkanten) och framsidan av bakflygeln. Bilen river upp mycket och kombinerar vägverket salt med sand/grus så slits lacken ned. Körde upp till Åre förra vintern och där upp grusar de vägarna. Sidokjolens framkant var rejält blästrad efter det.. :-( Beppo: Inte skall jag väl plåga Masten så.. elakt!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Magnus: Nåja, det gjorde den förra året också.. Fast då blev den nog mest ledsen över att en ful Opel backade in i bilen, måste gjort ont.. :-( Länk I år står den långt in på tomten, skyddad från dumma Oplar... Skall de köra på bilen så måste de ta sig förbi huset och det är tight! :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Vaddå plåga? Han lider ju när bilen är skitig, och mår bra när han får putsa! | |
| Caspar: Tackar för tipset, det är vanlig självhäftande du menar, Blir det inte ett helvete när man skall få bort det efteråt eller? men hellre det än blästrad bil :-) | |
|
Beppo: Jag tror inte ens att Masten myser i 5 minus och skurtrasa, fast han får gärna ta med bilen till OK för en GDS omgång.. :-) matzz: Kolla i länken Länk det finns lite olika varianter, tom en del magnetiska (dock misstänker jag att salt kan tränga inunder dem..) Mer vintertips på detta forum finnes i.. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Bah, minusgrader och snöfall har aldrig hindrat mig från att tvätta en bil! Är garanterat idiotförklarad av grannarna efter att ha tvättat bilen (dock inte Z3:an) i just sådant väder kl 6 en morgon för några år sedan... :) För närvarande snöar det dock lite väl mycket, kollar man ut genom fönstret så ser det ut som om Kung Bore fått lavemang... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Jo man har ju fått en del konstiga blickar när man har tvättat bilen när det snöar... men då har jag faktiskt skippat sämsskinnet! =) |
|
|
Snön är perfekt nu, lagom blöt. Bara att ta fram borsten så är bilen lagom ren sen.. :-) Masten: Om Du känner att jag är elak mot Monstret betalar jag gärna GDS tiden.. :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: ...och lagom repig! =) /eFx www.z4.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.