AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.655

Var köpa Gliptone i malmötrakten?

Sida 1 av 2
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
hej
var kan man handla Gliptone Leather-produkter i malmötrakten?
mvh

Jag undrar detsamma. Verkar dock inte finnas.

Att beställa från Länk verkar dock fungera bra, och blir sannolikt billigare också. Han som driver siten är åtminstone bra att ha att göra med och svarar snabbt på mail. Kanske skulle vi göra ett gruppköp?

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Tux Thunderbird
Har frågat runt en del efter gliptone men inte hittat någon detaljist i Lund/Malmö. Men var inne på Lund Bilsadelmakeri idag, köpte något som heter Colourlock. Samma medel som de använder såvitt jag förstod. Tillverkat av Lederzentrum Gmbh, svensk agent ernstp i Göteborg, Länk. Två 150 ml flaskor och två svampar för 220 spänn. Ska försöka hinna med att testa det imorgon, återkommer med recension.

/Förhoppningsfull pingvin.

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
Tux Thunderbird,

Omdöme och gärna före/efter- foton vore guld värt!
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Detta är sånt man fyller i lite slitna delar med va?

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ATCO> nej jag hade tänkt använda leather conditioner främst för att vårda lädret och framförallt framhäva/återskapa läderdoften i kupén. men gliptone har även vad jag vet fillers som kan fylla ut sprickor osv.

Kalle Hansen> har du någon aning om vad frakten från usa kostar? borde det inte vara billigare att handla från svensk ÅF?

mvh

HFR,

Firman jag länkar till är englandsbaserad! I någon annan tråd berättade "Lazze" vad han fick betala här på fastlandet, och jag har bestämt för mig att det var rätt mycket mer än om man beställde själv från UK, frakt inräknad.

Mvh,
Kalle
_____
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Kalle> Aha;-) såg inte. ja då är det kanske bäst att beställa den vägen då.
mvh

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Inga problem att beställa från England. Fick mina grejjer på mindre än en vecka. Trevlig kontakt via mail också.
+ Utan tvekan det bästa jag använt. Luktar helt underbart.

*BAWORAK*
Provade SONAX Xtreme leather Care idag. Köpte den på Micro efter rekommendation. 6 år gammalt totalt ovårdat läder blev som nytt -både i utseende och doft. Det är en sprayburk och medlet är som raklödder i konsistensen, busenkelt att använda.
välinvesterade 129 pix.

Putstrasan
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
putstras>luktar det riktigt läder som i en nybil?

putstrasan,

Samma medel kostar 60:- hos BMW... heter Läderrengöringsskum. Efter att du använt skummet bör du efterbehandla skinnet med något smörjande medel, annars kommer det att bli torrt.

HFR,

Nix, det luktar "rent" och fräscht, men inte läder. Förutsatt att SONAX inte tillsatt någon annan doftessens till medlet de själva säljer jämfört med det de skickar till BMW.

Det är alltså SONAX som tillverkar BMW original bilvårdsprodukter, om ni missade den poängen :) Ofta är de billigare hos BMW än på eftermarknaden.

Mvh,
Kalle
_____
jaha, tyckte väl att bmw original waxschampoo var förvillande likt sonax supertvätt eller vad det heter.... :|

___
Mvh
Patrik N.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
ja, Schampot är det samma! Sitter här och trycker på en femliters dunk(!) från Sonax och det är precis som det i bmwflaskorna, Dunken köptes på mekonomen under "rabattdagen" för någon vecka sedan så nu har man schampo för en lång tid fram över :DD

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Bmw's läderskum är absolut inte samma....här har nog SONAX ett mycket bättre recept i sin Extremburk. Man behöver inte efterbehandla lädret, det både rengör och skyddar. Man märker stor skillnad på dessa två medel när man provar... Jag tror att SONAX sparar en del gottiga recept till sig själva. Har provat flera av deras extremgrejer och de är helt klart mycket bättre än BMW original ( som jag oxå använt länge ) och mycket bättre än många vanliga konsumentgrejer.

PS Andersson: Har mekonomen femlitersdunkar alltid eller var det bara på "rabattdagen" ??? vad kostade den ? ( är storförbrukare av sonax schampo )
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kalle: Gliptones luktar nånting men inte är det samma lukt som i 528an inte dvs äkta fräsch läderdoft, Gliptones luktar, annorlunda lite unken doft men inte ofräscht heller, kan påminna om nån typ av läderdoft kanske. Har kört 2 ggr nu får väl se vad det ger i slutändan. Gummen gillade inte lukten ur burken, och jag "råkade" även testa en bit av de gamla TV fotöljerna, så det kom nån kommentar , det luktar i hela källaren :)).
Men lukten sitter även kvar länge på händerna.

///MVH Hasso
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hasso: den unkna lukten kommer från brieosten som ligger under passagerarsätet.

;-)

//Player
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
nu får ni bestämma er grabbar;-) ; luktar Gliptone läder eller inte?
mvh

Jag tycker att Gliptone luktar läder, särskilt om man jämför med andra skinnprodukter som inte luktar läder alls.
T ex Meguiars och Leather Master luktar ju piss tamme 17.
Det är ju inte så att Gliptone förvandlar ett skinn som har 0 skinnlukt till att lukta nybilsläder.
Min 540 hade "normal" skinndoft innan Gliptone, efter 3st Gliptone-insmörjningar så har skinndoften ökat markant. Sen i kombination med Meguiars Vinyl 40 på övrig plast/vinyl-inredning så luktar det verkligen gott (läder) i bilen, det är det första alla säger som kliver in i min bil - "oh va gott det luktar i bilen".

Och JA, jag har även smort in skinngruppen hemma :))

/Lazze
Länk
Förresten, varför inte ringa och fråga grossisten -->Länk var man kan köpa Gliptone nere i skåneland.

/Lazze
Länk
Lukten skiftar lite efter insmörjningen. Av nån anledning så luktar Gliptones lädersmörja likdant som Meguiars Vinyl 40. Men slutresultatet med Gliptone blir bra, som en Brittisk läderkupé. Förmodligen därför det följer med i bilen när man köper Bentley..)

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.