AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.782

fastnat på ekonomi läge i automaten tds automat e34

Sida 2 av 2
Tu
6
TurboRoffe
525tdsa -92
Vad roligt att man kan hjälpa andra, nu skiner allas ansikten som julstjärnor i novembernatten, och man kan sova gott igjen
PS. Fixa knappen först annars kommer den bara i felläge igjen
jag har rengjort knappen säkert 4 gånger nu så den borde fungera:)
ja vad bra att d är någon/några som är hjälpsamma.

Sprängarn:
vad är d för tdsa du har? färg?
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
93as tdsat Mörkblå/svart. är så skitig att den numera är brun....
hehe okej
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Den går på E4:an varje dag riktigt mysigt med salt på vägarna....ids ju inte tvätta den varje dag och så har man ju inte nått varmgarage....men brun är ju en fin färg....
Tu
6
TurboRoffe
525tdsa -92
Tack til bagarn och erikw, har kjørt 10 mil och både sportat och vintrat en hel del funkar helt som ny, fikk bilen billigt på grund av kass automat! Der ser man va lite som skal till, nu fattas bara sulor till 230/55 390 vilken udda dimension ?? och lødning av hastighetsm.
fan testade rycka ur minuspolen men det hjälpte inget:(
vad ks ajg nu glöra?
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Har du bilen på blocket?
jo satte ut den igår..
men vet inte om jag ska sälja den.
det är så skönt med automat:)
Sprängarn:

funkade det med att kopplar bort minuspolen för dig?
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Tjena.
Ett tips.
Om ni behöver en annan knapp att testa med så ska de va så att knappen till takluckan om man har en sån ska va identisk förutom symbolerna då naturligtvis. Funkar alla funktioner på takluckan, så borde det betyda att knappen är felfri. Bara att rycka ur och plugga i nere vid spaken, om jag nu inte minns fel... Rätta mig isåfall genast!
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Funkade inte för mig med att koppla bort minus. men jag ska testa takluckans knapp.
okej´.
testade en annan knapp på mion men fungerade inte:/
inte med att ta bort minuspolen
ska föröska kolla under bilen så alla kontaket till v-lådan sitter i ordentligt..
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Nu funkar lägena i min låda. fråga mig inte hur men när jag satte en kabel med ström till matarpumpen och vred igång bilen å skulle backa ut så kom jag åt knappen å döm om min förvåning när det blev en * på displayen. undra om de e nått jävla viffibiffi med nån jävla felsignal eller nått?
fan vad skumt.
vill få min att fungera nu.
blir less på ekonomi läget:P
sådär..nu fungerar alla mina lägen igen:D
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Gammal tråd, men hur gjorde ni för att få ordning på problemet?
Tu
6
TurboRoffe
525tdsa -92
se till att knappen är okej det är samma knapp på taklukkan så du kan testa den där koppla sedan bort minus på batteriet några timmar du får en reset på lådan och et gamla fel ligger ej kvar minnet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.