|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder den har fastnat på ekonomiläget på programväljaren till automaten? vad är det för fel? någon som vet? | |
|
Förmodligen för dålig spänst i fjädern. Felet är väl så att du inte kan skjuta den framåt/bakåt alls? Jag öppnade min och spännde upp fjädern lite. Du hittar en beskrivning med bilder här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
det tror jag inte men kan kolla för när man trycker den mot (S) så slockanr (E) men men (S) kommer inte upp och när du släpper (S) så visas (E) igen när amn trcäker i (vinter) händer det ingenting. |
|
|
ursäkta min stavning. hoppas ni förstår ändå:) |
|
| Har samma problem fast tvärt om. * då slocknar E men när man släpper knappen så står det E, och S så händer ingenting. | |
|
Det låter som om ni behöver öppna strömbrytaren och rengöra den, enligt ovanstående länk. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
har rengjort den redan en gång:( men det funkar fortfarande inte. kna det vara någon kontakt nere i automaten som behöver smörjas eller nått liknande? |
|
|
Det kan ju vara kablaget som är avnött och blivit kortslutet. Men jag skulle börja med att kolla med en annan strömbrytare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej ska föröska hitta nån som har en automat. så kan man bara låna deras en sanbbis och testa? visst är det samma på både diesel och benisnare? kostade ioförsig 375kr på BMW. |
|
| Norrbotten men vart hän är ju så satans litet.....tänkte att om du hittar någon knapp så kanske jag åxå kunde testa. | |
|
sprängarn: har du också problem med knappen där? |
|
| Jo tror att de e knappen. precis samma problem som du. | |
| Min 525tdsat var lika och det avhjälptes med att återställa fel historiken samtidigt som jag bytte dieselpumpen. Jag hade provat att föra rent osv men förjäves. | |
| var det bmw som gjorde det då? | |
|
Man kan nolla elektroniken genom att lossa batteriets minuspol i minst en timma. Kan ju vara värt prova, återkom gärna med resultatet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ja det var bmw som gjorde det för de justerade in pumpen och det var felmeddelande för att pumpen stod fel efter bytet. | |
|
Har samma fel (som sprängarn) på min 525 tds -92, rengjorde knappen och det var iof nyttit (de var vel där dom spillde drickan) men felet kvarstår. Min teori (som jag kom på nu) är at det har varit fel på knappen, men felhistoriken måste återställas före den fungerar efter lagning. Kopplar från minuspol ikväll så får vi se imorn va som händer. |
|
|
TurboRoffe: säg till här om det funkar för dig imorgon. för då kan jag göra samma på min:) iaf testa |
|
|
Jojomensann, nu kan jag både sporta och vintra, min teori höll mått, ovanligt!! Man ska inte underskatta värdet av att koppla från all ström på pjäsen, börjar va medisin för dom flesta apparater. Har någon sulor på mina td fälgar 300mm? 230/55 ? Udda dimension! |
|
|
okej ska koppla bort minuspolen nu på min:) hoppas det funkar. |
|
|
Fan vad bra om de funkar ska koppla bort minuspolen direct sambon kommer från jobbet så man får bilen. Kan rapportera att bilen har gått 3300 mil sen i påskas när jag köpte den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.