|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vart fotar ni helst eran bil när ni ska fota den? Själv tycker jag att flygfält och flyghangarer är riktigt feta ställen. Synd att det finns några såna ställen i Umeå-trakten! /erik | |
| Husbygropen på Munsö/Ekerö är rätt ballt, stort sandtag med en lagun mitt i. Ska skaffa ett riktigt stativ och åka dit nån dag/kväll :) | |
|
Skogen, vid havet. Bo01 i malmö är fint. Har också utvecklat en helt ofrivillig och oplanerad fetisch för att fota bilen vid kyrkor. Börjar bli lite enformigt nu :D Jag tycker att det blir mäktiga bilder om man fotar bilen framför någon gammal herrgård eller ett slott. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Nere vid älven, åk ner förbi statoil öst på stan, går å köra hela vägen ner om man verkligen "vill"... Ute i holmsund, nere vid hamnen, ända ute vid eller till och med på piren ut till vindkraftverket... lite tips i alla fall /Martin |
|
|
Nybyggda offentliga garage med bra belysning brukar man kunna ta många olika sorters bilder i. Någon tunnel med snygg grafitti i bakgrunden är inte heller fel. MVH / Jacob |
|
|
Jag är personligen ett stort fan av att placera bilen i industriella miljöer, gärna någon gammal nedgången fabrik som vittnar om Sveriges viktiga men lätt förbisedda industriella kulturarv. Detta får bilen att sticka ut på ett spännande sätt, då den nya teknologin i form av bilen träffar den gamla i form av alla sedan länge oanvända maskiner och byggnader. MVH, E38B12 |
|
| Naturmiljöer i allmänhet gillar jag.Gillar skarpt Kalle Hansens "kyrkogårdsmiljö"på ett av hans alla kort. | |
|
Här finns lite tips ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Utanför huvudentren till Älvsjömässan. Massor av lampor som lyser upp. Här är ett exempel Länk låssas att det är en M3 på bilden istället ;) | |
|
Klart trevlig "mörkermiljö"! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Fint ställe S60n stog på, tycker dock att bilen hamnade "utanför fokus". Får ta och kolla in Umeå-ställena då jag har tid, skolan slutar ju när det är mörkt! =/ | |
|
Jag gillar bilder som är tagna där bilen passar in. Det finns en del bilder där bilen placeras vid tex en kaj med hjulen vridna ut mot vattnet eller liknande. Det kan bli fina bilder men jag tycker temat försvinner lite i dessa bilder. Samma sak om en bil står på en skogsstig, helt ok för en SUV eller annat terränggående fordon men en supersänkt M3.. Njae.. Om man tänker till lite vid stillastående fotografering så kan det bli kanonbra. Snäppet bättre och två snäpp svårare är att ta fartbilder, då kan det sällan misslyckas om man vet vad man gör. Någon mer som tycker som jag? /Anton |
|
|
Länk Bild nr 3 gillar jag /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
klicka på Multimedia-Galerie /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo: Ja, de tre första bilderna var mycket fina tycker jag, trots den ganska omfattande efterbehandlingen som lagt på bilderna. /Anton |
|
|
Dom var snygga, tycker nr 2 var snyggast! =) Tycker att 3an var för mycket redigerad, kändes som att bilen flöt på vägan, istället för att ligga tryckt mot den. |
|
|
Bra fotoställen finns ju överallt!!! Det bara kryllar av dom. Men jag håller med Anton, bilen ska passa in. En sak som irriterat mig nyligen är att man måste tänka på färgerna, att de inte får bilen att försvinna. Fick nys om en gräshoppsgrön 2002 tii i somras, inte lätt att hitta en plats där den inte försvann. Nu häromdagen var det en vintervit E21. Kan inte folk lära sig att köra rätt bil vid rätt säsong för oss fotografer!? ;) "Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf |
|
|
Hittade ett bra ställe att fota farsans V702.4t för ett tag sen! Ställde den bredvid en röd återvinningscontainer som stog mitt på en grusplan! "Container som container" tänkte jag! =) Mamma skrattade, syrran skrattade, jag skrattade, pappa fnös! Tror inte att han såg det roliga! ;) /Erik |
|
|
ErikR: Lite av samma tema har jag lyckats med.. Jag fick springa för att hinna stoppa traktorn på denna bild. Han var på väg bort och jag insåg att jag var tvungen att fånga trappstegen.. Länk Ser ni vad jag menar? ;-) Rent fototekniskt är bilden under all kritik men iden är kul tycker jag. /Anton |
|
|
Rolig bild! :) Synd att du inte fick arbeta mer med den! Jag hade alltid i världen på mig att fota containrarna, men blev ändå inte nöjd! Kör med en vanlig svensson-kamera på 3mpixel, så utrustningen är väl inte den bästa! På tal om det, vad har ni för kameror? |
|
|
Ja det var lite synd. Denna bild var tagen med en Olympus 4mpixl.. Men min egna kamera är en Konica Minolta Dimage A2. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.