|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Gårdagens program var lysande, precis som Kalle säger så var testet av bilar för £100 eller mindre klockrent. 170 HK, 170 Ton Volvo :-) | |
| Hahahaa...ja, det var absolut bland det roligaste man sett...favoritdelen är dock då The Stig ska köra Volvon runt banan...börjar accelerera och gubbarna kommenterar "Oh, it's still here!"...hahha! :o) | |
|
1,41 l/mil (var det väl?) är ju en ganska imponerande förbrukning också :) Gillade att de själva utförde krocktest med bilarna, och efteråt då Jeremys Volvo startade trots smällen och han körde iväg ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag tror jag ska sluta ladda ner avsnitten efter att dom sänts i england. Blir så mycket tråkigare nu på måndagarna när MJ inte sänder och man får nöja sig med "repriser" av Top Gear. Ferrari is a smaller version of GOD :) |
|
|
Olof: Jo visst rullade volvon efter krocken med betongmuren. Frågan är bara hur långt den rullade då de väldigt tydligt visade sig att bilen tappade allt kylarvatten i samband med smällen. Instämmer i kören angående Top Gears underhållningsvärde. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vill ni ladda ner TopGear avsnitt så kan ni hitta det här: Länk Detta är en tracker-sida, dvs man använder BitTorrent klient för att ladda ner. Det finns även ett program som heter Fifth Gear, nån som har sett det? |
|
|
wendtan: Nä det är sant, men Jeremys min var obetalbar :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ja då hade man rätt Carrera GT(läs inlägget den 11/29 i smama tråd)är den snabbaste bilen som Top Gear har kört runt deras test track. Och om jag fick välja en valfri bil hade jag utan att tveckan valt GT den finns ingen bättre bil, undra vilket förmånsvärde den har:)) Tack för ordet |
|
|
*Engelska och Italienska bilar är de ända bilarna som har nån själ, enligt Jeremy. *top 10 världens bilar 6st brittiska enl Jeremy *BMW är aldrig bra enl jeremy(har väl aldrig sagt precis de orden) Men jag ser skiten ändå!! |
|
|
Det är klart att Jeremy klassar ner BMW, han testar enbart "riktiga" bilar :) |
|
|
Håller med att TG är riktigt bra underhållning, ofta veckans bästa program på TV, och det som gör det är att de törs vara helt respektlösa och synnerligen politiskt inkorrekta - hela tiden. :) Angående att JC skulle favorisera brittiska bilar: "You see I think a Ferrari is a scaled down version of...God" - Jeremy Clarkson, sagt vid provkörning av Porsche 911 GT3 som dessutom ledde till ett synnerligt positivt omdöme om Porsche som sist jag kollade fortfarande är tyskt... :) Kvällens avsnitt, säsongens näst sista, var som alltid mycket underhållande med bl.a. en totalt skräckslagen James May (den långhårige) som fick skjuts i en rallybil samt en Renault(!) som spöade alla tidigare Ferraris runt testbanan så det sjöng om det... Dessutom tog de upp M6:an under nyheter och både Richard Hammond (den korte) samt JC själv sade "vill ha". Annars är en av mina riktiga favorter när James och Richard tävlar i pilkastning, eller skall det vara bilkastning, med skortbilar på en stor darttavla uppritad i botten av ett sandtag. Det är riktig, högklassig TV-underhållning det! :) Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.