AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.272

Uppdatera designen på forumet

Sida 1 av 3
pob
det skulle inte skada tycker jag..

Det skulle vara behagligare om forumet såg ut som nåt i stil med:

Rejsa.nu eller zatzy.com

För forumet har ju trots allt sett lika ut sedan urminnes tider,
kanske är dags för en uppfräschning..

Eller vad tycker ni folket?

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Ja håller med, uråldrig design här....

//Cosmos
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Länk ..varför ändra på ett vinnande koncept?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja, varför ändra? Det här är ju ett av de mest överskådliga och stilrena forumet som jag sett i alla fall. Det behöver ju inte se modernt ut för att vara bra. Här är inte en massa bilder och tjafs som tar upp en massa plats och gör trådarna mera svårlästa. Perfekt med [LÄNK] istället för bilder och sidnamn. Nej behåll designen och kör på i samma stil.

///BMW - Was sonst!
pob
Jo visst funkar det, men vad tråkigt det är..

kolla på zatzy;s forum, ser det mordent ut? Nej.. Men mkt mera lättöverblickat..

Dock håller jag med om att det är bra med att det står [LÄNK] ist för sidnamnet, men det är enda fördelen också i mina ögon iaf..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Gemini__
Katastrof om vi skulle få ett liknande forum som t.ex. "Zatzy".

Tycker denna sida är klockren designmässigt.

Mvh:
Thomas
Jag tycker det är bra som det är.

Skönt att slippa massa bildsignaturer och tjafs, forumet är mer lättöverskådligt som det är nu och dessutom blir forumet snabbare iom att mindre data skickas.

Detta är ett diskussionsforum, Zatzy är ett dagis.

/// Olof

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tråkigt :)) det heter seriöst :)) här har vi vår profil , andra sajter får ha sin, sedan är det upp till var och en att välja vilket som passar bäst :))

///MVH Hasso
Länk
pob
Har jag sagt att jag vill att forumet ska vara som zatzy? Jag sa att det bör SE ut som zatzy eller liknande, för det här ser skittråkigt ut tyvärr..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Alltså, jag är fullkomligt övertygad om att AP-crew gjort ett mycket medvetet beslut när de utformade forumet, och jag har en känsla av att de tycker detta fungerar bra i dagsläget.

/// Olof

Länk
bustorp
För mig är det innehållet som är det viktiga, utseendet är ganska ointressant bara det är lättjobbat och lättöverskådligt. Och det är det ju........

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns flera trådar om detta ämne. Varför ändra ett vinnande koncept?
AP-forumet är funktionellt och lättöverskådligt. Hur ett forum skall se ut är ju en smaksak men exemplena rejsa.nu och zatzy.com tycker jag ser kladdiga ut med alla funktioner i gränssnittet.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Jag tillhör också en av dem som vill ha det som det är nu, lättöverskådligt och inget onödigt tjafs. Det är skönt att slippa allt scrollande som det blir med phpBB och liknande forum.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Detta är klart det bästa forumet. Rent och fint. Går tom att läsa från mobiltelefonen. Försök att göra det med zatzy's eller liknande forum.

///Jesper

BMWCS #5494
instämmer i kören än en gång att powercrew har skapat ett ypperligt, lättläst forum. blir bara grötigt med alla grafiska smileys, olika teckenstilar och signatrubilder med mera,,,, bara en massa onödigt scrollande

___
Mvh
Patrik N.
Det jag saknar dagligen är en editfunktion och en sökmotor där man kan följa de trådar man gjort inlägg i.
li
1.959
liste
535i -89
Allvarligt talat - om det nu är så hemskt och trist och tråkigt och det finns så många andra forum som ser mycket bättre och roligare ut - häng där i stället! Jag LOVAR att ni kommer tillbaka hit väldigt snart. Ställ en invecklad fråga om BMW på zatzy.com och se vilken typ av svar ni får. Några "BMW suger!!!!!!!!!" och en hel del "Testa Autopower - där får du svar!", men inte ett enda "Hehe, förstår att du frågar här för Autopowers forum är ju så grått och triiiiiiiiist!!!!!".

Ett forum om bilar lever inte på sin design. Det som är viktigt är innehållet och användarna, inte om submitknapparna är lila eller om man kan använda en smiley i sina inlägg. Däremot inte sagt att man inte kan förbättra saker och ting - det finns det alltid utrymme för.

Ber om ursäkt om jag låter upprörd, men jag börjar bli trött på denna diskussion. :|
Angående designen finns där inget att klaga på. Däremot säger jag som Flåklypa skrev, en editfunktion vore inte fel, något man ofta saknar. En PM-funktion där man inom forumet kan skicka till olika användare är något som skulle uppskattas mycket.

MVH / Jacob
pob
liste: Läs mitt sist inlägg innan du lägger in bortkastade inlägg..

Okej, det är tydligt att jag är ganska ensam om att tycka som jag tycker, men men..
Smaken är som baken..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Jacob: "PM" finns redan, klicka på användarens namn för att maila enkelt och smidigt

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.