AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.847

Bmw 540 vs Mercedes 430

Sida 2 av 2
Man tycker ju att en verkstad borde kunna felsöka innan man bestämmer sig för att byta hela kompressorn.

Kul för killen att det blev så billigt.

Fast`n Loud Turbo Proud.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Sani:

Jag vet att jag skrev 430Hk, men det skall vara 418Hk! Jag vet inte exakt vad som var gjort åt motorn utöver chip, men det fanns papper på 334,4 drivhjulshästkrafter! Och jag lovar Dig... DEN GICK SOM ETT SKÅLLAT..... Mycket bättre än en standard E50, så jag är böjd att lita på papperen...

-Håhå jaja, vad är väl en E55AMG, mot en bal på slottet... eller jag menar en 211Hk 735iA....Buhu... ;o)

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
FRIFART: 1000nm stämmer, men som jag skrev i inlägget ovanför som inte såg. Så är sl65AMG elektroniskt spärrad, det är främst till för konkurenterna tydligen.

Sen lite ang. mercedes. Jag håller med er fullständigt att dom har gjort många "dumma" handlingar som jag också tycker att dom skulle ha kunnat gjort bra mkt bättre. Som att byta ut lagret, ist för hela kompressorn. Dom skulle även ha 8000:- för att byta luftpump på en C32 AMG, visst en dyr bil. Men ändå relativt ny, grejerna borde hålla. Visst AMG har riktat in sig på motorn, inte kaross prylarna. Samtliga motorer är handbyggda.Mercedes ÄR dyra... så enkelt är det.

Under 1990 så gick många "under" med tanke på den ekonomiska kris som var då, AMG klarade sig med tanke på dess inställning.Sen
1999 så sålde Hans Werner Aufrecht aktierna i AMG till DaimlerChrysler och företaget bytte namn till Mercedes-AMG. Det har nu blivit en riktig bilfabrik av den lilla racermotorbyggaren i kvarnen utanför Affalterbach, medan Hans Werner Aufrecht har startat på nytt igen.

Hans Werner Aufrecht har nu bildat ett nytt företag vid namnet H.W.A. efter ägarens initialer och det har redan expanderat till 170 anställda.Även, det handlar förstås om motorsport. Hans samordnar AMG:s och Mercedes-Benz Motorsport med sikte på att ta hem tyska standardvagnmästerskapen...

Som bekant så har AMG stor erfarenhet av just "tuning" firman blivdades 1967. Då startade kompanjonerna Hans Werner Aufrecht (A) och Eberhard Melcher (M) från Grossaspach (G) företaget AMG.

mvh //Jonas
Perran_,

Du får tycka att det är hur skumt du vill, det är och förblir emellertid ett faktum!

Problemet är tydligen att, som "danielb" påpekar, ett eller flera lager i kompressorn är feldimensionerade och således går sönder. MB byter inte dessa lager, utan menar att man ska byta hela kompressorn. De tillhandahåller mig veterligen inga lager heller, utan dessa får köpas annorstädes. Det gäller inte bara C180K, utan även de andra kompressorladdade modellerna såsom C36 AMG och C200K osv.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Jag menar förstås C32 AMG i mitt inlägg ovan. Problemen gäller alltså W203-karossen.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.