|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hade nog blivit en modernare variant av min egen 525iX nämligen Subaru Legacy. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Jag har testkört Audin och intrycket från den gamla står sig. Fantastiskt fin inredning men en motor som inte ens skulle göra min gamla mor, 67, glad. Så jag har nog bestämt mig. Nästan. Men jag avvaktar revisorns utlåtande och ev. också E90-premiären i vår. En fördel med att ha BMW är att det här är marknadens i särklass intressantaste och trevligaste internetforum! |
|
bole |
hehehe :) jaa :) bmw ägarna verkar bry sig :) men så är det när man är ett me bilen :) |
|
En Alfa bara MÅSTE man äga innan man dör,man kan ju inte räknas som "biltokig" om man inte ägt en dylik ;) Skulle kunna tänka mig en 156:a. Mvh Janne. |
|
|
"Istället för BMW?" Måste säga att jag inte riktigt förstår frågan ;) Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Erik G: Uppriktigt sagt trodde jag det flesta svar skulle bli som ditt :D Det ska mycket till för att välja bort bmw. Men om... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
För tillfället är det klart enklare att nämna vilken annan BMW jag skulel vilja ha en annan bil! andha45: kan förstå lite varför de säger så! Blizzaken när den kom var en mindre revolution för odubbat! Fast idag så är de ifårnkörda eller upphunna! Fast för mig så känns dubabt som ett krav då de har en kontroll som jag nästan ser som självklart i ett däck! Nog för att jag bara haft möjlighet att åka på Nordfrost 3:orna! Och jämnföra, med min bror som åker i en OS ring med 4wd, känns meningslöst! |
|
andha45 |
theprophet: jag tänkte inte så långt som tillbaka till när de kom för 15 år sedan men jag kan tänka mig att de var överlägsna då. Det låter rimligt att de utvecklats mindre än andra däck. Tack för upplysningen! Visste ni att Bridgestone - åtminstone när Blizzak kom - rekommenderade att man använde Blizzak som sommardäck när de kommit ner i ca 4 mm? |
|
Ganska säker på att de skulle bli en cheva pickis 6.5TD har man lite tur så har man en sådan till våren, men man har ju kvar sin BMW ändå. |
|
|
Nordfrost 3 funkar galant till bmw. Jag har sprillans nya på. Länk Hakkapelitta går också väldigt bra på en bakhjulsdriven bil, tycker jag. Dubbat givetvis! "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
bood: Jobbigt att du har samma fälgar och säkerligen 17" som jag har mina sommardäck på! Själv får jag nöja mig med 16" och den enormt poppulära enzofälgen! vad har du för dimension på dem föresten? |
|
|
ja i så fall kan jag tänka mej mercedes men nä bmw forewer |
|
|
theprophet: dubbdäcken är 225/45-17. 10 mm för smalt, jag vet men på vintern gör det inget. Rullningsomkretsen felar bara 1-2%. Visst är det snygga fälgar. Kopior, dock :( Tidigare har jag alltid kört med smalast möjliga 15-tummare på vintern för "att det ska vara så" men jag fick nog av vingliga 65-profiler. Sen får Robert Collin säga vad han vill :) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
andha45 |
Intressant att vi svenskar (inklusive jag) inte är så noga med däckdimensioner. I Tyskland är det otänkbart att köra med ngt som ej är ok enl. regbeviset. Faktiskt så lyckades 205-55-16 lika bra el ngt bättre än 195-65-15 i ViB:s vinterdäckstest NF 3... synd Collin! |
|
Okaj. Själv åker jag som bekant med 215 55 16. då felar det vädligt lite med =) Jo de är riktigt vakra de fälgarna! Mina är Grafitfärgade och kopior troligen med, fast det får duga! jag är iaf mycekt nöjd med de fälgarna! Robert Colin kan köra ner i nån isvak! andha45: Jasså? Då måste jag nog ta och gräva fram det testet igen och kika! Enda felet med breda däck är dock plogeffekten vid rejält snödjup och avsaknaden av plogbilar! |
|
|
Håller på faktiskt och provkör olika bilmärken har tänkt mig för att byta bil till våren. Det kan bli vad som helst men Bmw ligger mig väldigt varmt i hjärtat. Det kanske blir en octavia rs |
|
andha45 |
theprophet: Jag blev också förvånad. Läste det när jag köpte v-däck häromdagen. Det var de dubbfria (om jag minns rätt, kan ha varit de dubbade också... Gislaved. Årets test. |
|
Honda S2000. Tveklöst. Har ni hört ljudet när motorn börjar närma sig 9000 v/min? Som en porrig blandning av rallybil och formel 1. Går bra från 4500 varv och uppåt, ser snygg ut, har hardtop och är förvånansvärt snål att köra även med blyfot. 4 cylindrar, 2 liter, 240 hk. Om inte BMW fanns så =) |
|
|
En trimmad Skyline , Supra eller en 911 skulle nog funka ganska bra. Jänkare är d inge fel på heller. Men Bmw är givetvis alltid! förstahandsval! |
|
|
Hej Har faktiskt redan bytt bort mina BMW´s . Jag var helt inne på att köpa en E39 Touring när jag såg några annonser för Alfa Romeo 156 Sport Wagon (kombi) på Blocket. Har gillat dom sen premiären 2000. Jag tog med sambon till Alfa-handlarn och hon blev helt såld , " Den är ju skitsnygg " . Till saken hör ju att hon aldrig brytt sig om bilar förut, en riktig A-till B-are helt enkelt... :-) Så nu är man ägare av en Alfa Romeo 156 Sport Wagon -00 2.0 TS. De är ju klart billigare än motsvarande E39, E46 av samma årsmodell,och inte lika vanliga... Inte riktigt samma kvalitetskänsla som en BMW kanske , men det är smällar man får ta. Och så saknar man ju bakhjulsdriften nu på vintern... MVH // Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.