AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.517

Istället för BMW?

Sida 1 av 5
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det kunde vara kul att veta vad ni skulle kunna tänka er för bil istället för BMW. I samma prisklass som ni har nu för att sortera bort alla Gallardo och 575 Maranello. Till exempel skulle jag själv, om jag inte behövde en kombi, kunna tänka mig en Alfa 166. BMW har varit, är och förblir mitt förstahands val givetvis men visst finns det andra trevliga bilar. (Svor jag i kyrkan nu?)

BMW six appeal
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Skulle nog fara till USA och plocka hem en Mustang -05a.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Finns det några andra alternativ än E30??? :)

nja det skulle väll kumma vara en Honda CRX då... Om den hade haft drivningen på rätt hjulpar.

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
finns flera fina bilar som man skulle vilja ha...hade nog inte varit fel med nån stor suv med stora fälgar från usa eller nån europeisk sportbil
bole
SUV:arna tycker jag är penisförlängare ... jag gillar sänkta bilar med mkt kraft i...o där kommer ferrran in...alfan gillar inte jag av nån anledning, har aldrig varit förtjust i kvaliten på bilen...d ja skulle kunna tänka mig som alternativ är antigen Audi lr Mercedes kanske tom Saab .. iofs är de flesta nya bilar idag bra bilar...
Jag gillar vulgära lyxbilar, större Mercedes och Audi har trots den sämre körglädjen varit lite av alternativ. När jag köpte 540'n som prestanda- och hobbybil sneglade jag förutom på Alpinas äldre modeller och E24 även lite på Lotus Excel och Porsche 944 S2.

Sedan gillar jag även Range Rover skarpt, trots skräpkvaliteten.
Drömmen är dock fortfarande en vulgär Individual E38 :)

MVH,
E38B12
Om BMW ej hade funnits, så hade det nog blivit en Mercedes-Benz W124 280E eller liknande. Givetvis snuskigt original :)
Eller möjligen Porsche 944, fast njae...

/// Olof

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kanske en Lexus?

Snuskigt hög kvalitet!
Diskreta (kanske lite tråkiga) men gedigna....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
bole
Har varit o provkört en lexus innan jag köpte min 323a ... Lexus är... ett ord kvalité ... bmw är dock två... kvalité och känsla...

Lexus hade privatleasing åxå så det var ett alternativ för en ny bil...gillar dock min nuvarande....ska iväg o köpa lite hjulsidor me flickan...ha d bäst ppz
Nu har jas ju inte ens någon Bmw längre så jag kanske e diskvalicerad från början men hur som helst. Jag e extremt sugen på en MB 300 SL från 91-. Känner ett stort behov av att köpa en sådan i vår. Gillar maffigheten och vräkigheten som e inbyggd i den modellen.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hade jag inte köpt M roadstern hade jag köpt en Boxster S istället. Kan också tänka mig en Lotus Elise med toyota snurran i.
Vad gäller skåpbilen så fanns det inga alternativ till BMW....
MB W124, Någon Audi, Alfa 166, Skoda Octavia RS, Porsche 944, Lotus Omega.....eller något annat skoj :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Till bruksbil kan jag tänka mig nått ifrån VAG-gruppen, och dess snålmärken; då någon snål dieselknattrare. ev en merca... Jaguar vore inte fel. var nära på att köpa en Jagga innan min 525iT.
Som rolig bil/banbil så en Lotus elise vore inte fel. Eller en Seven/Caterham.

Mercedes, finns lite godsaker där oxå, men de man spontant tänker på är rätt dyra....

/Lazze
Länk
Buspelle
Porsche eller Mercedes skulle nog ligga närmast till hands.
Pärlemovit Audi V8 4,2 6vxl, Röd Alfa Giulietta-85, Audi S8 6vxl, VW Golf VR6, Audi S4 03-, Toyota Prius 04-, Röd Ford Thunderbird-56, SAAB 900 Aero 91-93, Alfa 75, MB W140 med rejäl motor det är favoritmercan, Eunos Cosmo, VW T5 TDi 174, Ford F 150 Lightning 99-, GMC Typhoon, VW Jetta I GLi, Chevy Impala SS 94-96, Porsche 928 GTS bland dom skulle jag välja med S8:an som närmaste konkurrent till 540:in då i en gräll färg som laserröd eller pärlemovit.

Mvh Stephan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag kör ju mest min Skoda Fabia RS TDI så jag får väl säga den då.... Jag tycker mycket om de modernare VAG bilarna såklart med snåla TDI motorer. Prisvärda bilar att köpa nya, till skillnad på BMW. Sedan är ju gamla MB W140 med S350 eller S300 turbodiesel en riktig favorit. Bensin alternativen blir för dyra med min årliga körsträcka. Jag har ju också alltid varit lite svag för jänkare, av "den gamla hederliga sorten" med ram, V8, stela axlar och bladfjäder. Minst 2.5 ton tjänstevikt för att få till de riktiga mjukgunget. Så där kommer ju en Ford Excursion Limited 7.3 turbodiesel väl till pass. Eller varför inte en F350 Crewcab eller Van? Som tur är jobbar ju jag med sådana bilar så jag har ju förmånen att köra dom varje dag gratis. Ja som ni ser kan ju listan göras hur lång som helst med så är det väl med alla biltokar. Jag tycker det är roligare att variera sig och prova olika märken och modeller men jag har märkt att jag oftast konstigt nog hamnar tillbaka i en gammal 750 E32!

BMW CS #5139
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det var en varierande samling. Ingen Volvo eller Mazda, dock ;) Konstigt!?

BMW six appeal
Jag bytte bort e36 mot Alfa 156. Skulle jag byta igen blev det en e46 eller s60 med större motoralternativ. Bägge dessa bilarna är bra på olika egenskaper och jag kan inte bestämma mig vilka egenskaper som väger tyngst för mig. Det brukar variera från dag till dag beroende på vilket humör jag är på. :-)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Volvo för mig är en problembil.. + att den är trist och har stolar designade för basketspelare! Nya V50 talar alla så gott om men min bror var och klämde lite på den och plastdetaljer satt inte ens fast... ritkigt go Ford kvaluta *suck*

En bil som jag väntar på och nog kommer vilja titta mer på begagnat kan vara en SAAB 9-5 Kombi BiFuel. Fast det återstår att se om det kommer en EtanolBMW, men jag tvivalr på det.

Perran_; Har den bensinvärmare och okej skick finns intresse.

bood; Jag har med en Mazda men inte direkt vanlig i Europa 10 ex? Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.