|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Instämmer med Acey, en 118d utan tvekan, eller 116i om det nu är bensinare som gäller. | |
735 |
Måste ju instämma i att BMW bör ha en sexa så en femma skulle ja också satsa på i sammanhanget. Så en "faceliftad" 520 lr ännu hellre en 525 skulle nog va ett lämpligt köp... Men om man vill ha en ny bil som är ett tryggt och säkert köp, skulle ja lägga min röst (om man absolut inte vill åka diesel) på en 118 som ja tror kommer bli en klockren "underdog", vad gäller prestanda, gångkultur v.s pris. |
|
Jag måste säga 316. Det är framförallt av estetiska skäl då jag tycker 1an ser ut som dunderklumpen i vissa vinklar. Rent ekonomiskt är de säkert smartast att köpa 1an, med tanke på nyhetens behag och ett med hög sannolikhet stabilt andrahandsvärde. I vissa kampanjerbjudande så kan man få kofortpaket + sportpaket på köpet till e46. Skall du ha samma utr till 1an så springer de iväg något förskräckligt. Att E46 facelift kommer se totalt utdaterad ut när e90 kommer tror jag inte en sekund på. Inte att dömma av de bilder jag sett hittills iaf. Jag tycker desstuom att e39 facelift står sig bra på den fronten än idag även om e60 snart är 2 år. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det kommer att bli billigare att åka begagnad e39. Satsa på en 523 eller 528-00 (långa service intervall). Du får en riktigt fin bil för 120-140'. Den kommer bli dyrare i drift men värdeminskningen hos den nya bilen kommer att överträffa detta med råge. Vad är en 316 värd efter 5 år, 30% av nypriset? En 523-00 med m-pkt för 130' idag kanske ligger runt 60' om fem år. |
|
|
Det är en lite konstig jämförelse egentligen. En kompromiss: varför inte en lätt begagnad 318i -02 med nya motorn? Då får du en hyffsat ny och problemfri bil och samtidigt billig i drift. Värdeminskningen blir i sammanhanget måttlig tror jag. |
|
|
Hej. Lev livet nu! Mao, köp en beg e39 M5 för 220 bagis (med lite prut ska det nog finnas några nu till det priset) och du kommer aldrig att ångra dig! |
|
|
Jag skulle klart ha köpt en lätt beggad 320 till en vettig slant, varför inte en ett eller tvåårig jahreswagen? Även om en E39 -01 känns fräsch idag så har den trots allt nio årsmodeller på nacken när den ska säljas 2010 (om du nu ska ha den ca 5 år).. Med tanke på avvägningen mellan bränsleförbrukning och långfärdsegenskaper känns en 320 som en vettig kompromiss, och så får du ju den obligatoriska sexan.. |
|
Njuren |
Ni klyver mig =) BMW - i nöd och lust? |
|
Njuren: Hade samma "problem" men valde en 525iAM -01. Inget jag har ångrat. Provade både E46 318, 320, 325 och E39 520, 525, 530 innan jag bestämde mig för 525'an. E46 är en smidig bil i stan men kommer tillkorta på landsvägen i jämförelse med E39. Sedan tycker jag E39 känns mer gedigen än E46. Nackdelen med E39 är väl bänsleförbrukningen men fördelarna i övrigt överväger. Sedan tror jag E46 kommer kännas lika "föråldrad" som E39 om 5 år, det skiljer bara 2 år för produktionsstart mellan E39 (-96) och E46 (-98). /Rickard |
|
|
Det är ENBART ekonomin som är jämförbar mellan dessa två bilar. E39 är så mycket mer bil, även om Du köper en 5 år gammal sådan. Allt i jämförelse med en 3:a. |
|
Mr Jim |
e30:an. Tror du rätt omgående kommer tröttna på en 316. Jag gjorde en gång misstaget att köpa en 518 E34 -95, tyckte det var en underbar bil på många sätt men det var alltid en nagel i ögat att den inte hade större motor. Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
Mr Jim |
E39:an skulle det ju vara... Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.